Pigmentvlekken op buik/rug

Hello ( :
Ik heb al 3 jaar een soort van ‘vlekken’ op mijn buik. Ik ben er al twee keer voor naar de dokter geweest en het blijkt dus een of andere schimmel -omg, dat klinkt zo vies- te zijn en ik heb er al 2 zalfachtige dingetjes voor gekregen maar die helpen niet…

Ik ben licht getint en mensen die blank zijn hebben wel eens pigmentvlekken op hun lichaam -donkerder dan hun huid- en ik heb dat zegmaar andersom -lichte vlekken op een bruine huid-…

Nu lijkt het dus steeds erger te worden -ik heb het op mijn buik en heel erg op mijn rug- en ik vind het echt walgelijk. Heb net een nieuwe bikini waar ik helemaal verliefd op ben maar ik durf hem dus niet aan (’:

Iemand tips of ervaring?

ik ben ook donker en heb ook lichte vlekjes op mn huid. Maar bij mij zijn dat maar 1 of 2 stippen verdeeld over heel mn lichaam.
Ik heb geen tips, camoufleren met foundation oid. lijkt me niet handig iig.

Ik denk dat dat dan komt door de zon, dat heb ik ook op mijn onderrug en helemaal bovenaan mijn armen…
Dus ik denk dat het enige wat je eraan kunt doen is dat je jezelf gewoon goed insmeert met zonnebrand.
(En hoe je het minder kunt zien etc. zal ik nu even voor je opzoeken in de oude ELLE, daarin stond een artikel over pigmentvlekken.)

O, dat kind van Run’s House heeft dat ook :’)

OT: Sorry, ik kan je niet helpen. Maar volgens mij kom je er niet vanaf. Je moet er mee leren leven, ook al is het misschien lastig voor je.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

ot; kan je niet naar de dermatoloog ofzo?

Breiden die lichte vlekken steeds meer uit?

(Ik heb het opgezocht.)
Nou, in de ELLE staat idd dat het komt door zonnen, stress, parfum op de huid, pilgebruik, wondjes, ontstekingen en puistjes. Of ze zijn aangeboren. Je kunt er speciale zalfjes voor kopen (die zijn meestal erg duur) en dan is het nog de vraag of ze wel weg gaan, en of ze bij elke pigmentvlek werken. Elke pigmentvlek is namelijk anders.
Je kunt pigmentvlekken (en rimpels) vervagen door een TCA-peeling. Dit kan de huis gevoeliger maken. Laserbehandelingen kunnen ook werken als smeren niet helpt. (Dit alleen liever niet op de donkere huid).
Clinique EBC wordt bijvoorbeeld aangeraden als zalf tegen pigmentvlekken (op de pigmentvlekken dus), maar ik denk dat dat niet erg goedkoop is.

ahm, ik denk niet dat het door de zon komt want mijn buik/rug hebben in de winter niet veel zon gezien (’:

@FRAGILEDAY; daar lijkt het wel een beetje op ja…

En ermee leren leven… Bah a.

Is er een kans dat het vitiligo is?
Moet je eens intikken op google afbeeldingen (:

Ik heb dat ook volgens mij, maar dan op mijn armen!
Sinds 2/3 jaar heb ik dat… De vriendin van mijn neef had dat op haar rug en zij zei ook dat het een soort schimmel was. Ze heeft er medicijnen voor gekregen en nu is het weg! Ik ga deze week een keer een afspraak maken bij de huisarts, want nu valt het nog niet heel erg op omdat ik nog niet veel in de zon ben geweest, maar vorige zomer was ik best wel bruin geworden en viel het echt heel erg op… Dat vind ik niet bepaald mooi. :stuck_out_tongue:
Maar goed, je bent al bij de dokter geweest… Ik zal laten weten wat mijn huisarts zegt als ik er geweest ben!

Ja, ik snap dat je dat liever niet doet. Maar als het aangeboren is denk ik niet dat je er veel aan kunt doen. Ik heb namelijk een keer een meisje op tv gezien die dat had, en zij zat echt helemaal onder en zo, durfde ook niet meer de straat op. Maar ze konden er niks aan doen. Ze moest gewoon aan haar zelfvertrouwen werken in plaats van aan haar uiterlijk.

@ Splendour; Neee, het is echt heel anders! Allemaal kleine rondjes aan elkaar vast ofzo… De dokter had nog gezegd hoe het heette maar het was echt zo’n psoriefragomedierakla-whatever naam…

en @Kim; Dankje! Zou heel fijn zijn!

ik heb het ook ongeveer… Donkere plekken op een lichte huid dan. Maar het zijn geen pigmentvlekken, het zijn soort van littekens die lijken op pigmentvlekken na een huidallergie. Ik had deze zomer een zwemshort gekocht, maar ik wil ook liever weten hoe ik er vanaf kom :’)
ik ga dit topic even volgen.

Als het pas een paar jaar is, is het toch niet aangeboren? Of ja, het kan wel, maar zo’n schimmeliets is volgens mij niet aangeboren… En als haar dokter dat zegt, zal dat het toch wel zijn neem ik aan. :stuck_out_tongue: