piercing moet uit op werk!

Hoi allemaal,

Ik had een vraag voor iemand die ervaring heeft (of er iets over weet) met een pas geplaatste piercing
Mijn verhaaltje eerst samengevat:
Ik heb dus maandag een madonna piercing laten zetten voor de tweede keer omdat het de eerste keer uit moest op school.
Nu dacht ik dus: ’ Laat ik het in de paasvakantie zetten, dan kan het genezen voor dat de school begint ’ maar… ik krijg vandaag een telefoontje van mijn baas dat ik morgen moet gaan werken (na een paar maanden amper gewerkt te hebben) dus moet mijn piercing morgen uit

Ik wou nu dus een piercing retainer, soort onzichtbare piercing, zetten in de plaats van mijn piercing die ik nu heb.
Maar zou dat verstandig zijn na 5 dagen al om een ander piercing in zetten? zou het niet ontsteken ofzo?

Alvast bedankt :wave:

Ik denk dat het wel veel meer kans heeft om te gaan ontsteken ja. Je kan het altijd eventueel afplakken dat is denk ik beter dan verwisselen van piercing.

dat verstoord je genezing heel erg,
ik zou naar de piercingshop gaan waar je hem hebt laten zetten en vragen of het evt zou kunnen,
maar dan moet je hem wel een tijdje laten zitten denk ik!

inderdaad , ga langs die shop om te vragen of het wel kan… zij hebben de meeste ervaring ermee. Waarom moest ie op school dan uit?

Kun je niet met je baas afspreken dat je hem inhoudt tot het genezen is en dat je er daarna een retainer in doet? De piercing nu al verwisselen lijkt me niet verstandig.

de piercer zegt dat ie er normaal gezien 3 weken in moet zitten dus zal ik morgen maar met mijn baas moeten overleggen dat ie er zo vlug mogelijk uit gaat tot dat die genezen is of ga ik vanavond toch maar een ander inzetten

op school had ik er in het begin geen problemen mee, maar zo’n leerkracht van mij begon er pas na een week over van zo komt ge bij mij de les niet binnen en dit en dat, ik had een hele bordel met de school (zelfs met de directie) haha, maarjaa :relieved:

Afplakken ?

Doe er een pleister op en zeg dat je bent gevallen ^^

Wel gekke plek om op te vallen,… maar goed XD

PUUUUIST x’)

Edit ; Zeg dat je een puist hebt ? x’)

jaa vind ik ook, ofwel zeg ik dat ik gevochten heb en verzin ik er een heel actieverhaal bij, nog beter :grinning_face_with_smiling_eyes:

dat is ook wel een goed idee maar omdat dat staafje redelijk lang is omdat het kon opzwellen toen ik het pas had laten zetten steekt het er een beetje uit dus zooo’n dikke puist zouden ze niet verwachten denk ik haha :grinning:

Jezus wat voor school is dat? :confused:

die leerkracht is helemaal getikt, en zijn woord geld echt heel erg op onze school omdat hij een van de oudste leerkrachten is.
echt heel rot omdat we geen piercings mogen dragen op school en het meest rare is dat er nog een paar daarmee rondlopen maar er niks over gezegd word

ik weet niet of het er al staat maar je kan ook een ontzichtbare piercing nemen… vraag het anders aan je piercer of hij dat wil doen

Wat raar. Kom op, in deze tijd zijn piercings vrij normaal.

ja die heb ik hier liggen, ik vroeg aan mijn moeder of ze het straks voor me wil doen want zelf durf ik het niet
maar ben bang dat het gaat ontsteken omdat ik het pas heb laten zetten

Ik ben het helemaal eens met je :slightly_smiling_face:

Ik zou van te voren de piercing even in kokend water doen.
Zorg er verder voor dat je schone handen hebt.
Nadat je hem erin hebt gedaan moet je even je mond spoelen en/of tanden poetsen.

Het kan dat ie er heel moeilijk gaat, want de binnenkant van een pas gezette piercings is ‘gevouwen’ (je kunt het vergelijken met gevouwen handen, probeer vanaf de wijsvingers tot de pinken er maar eens iets doorheen te drukken)

erg bedankt!
dat van kokend water was helemaal niet opgekomen bij me :slightly_smiling_face:
en dat laatste heb ik niet helemaal begrepen …