Piercing en verpleegkunde?

Daar ben ik weer met de zoveelste vraag over een piercing…
Ik doe de verpleegkunde opleiding en ik wil al heel lang een piercing in mijn oor. Ook wilde ik heel lang een tattoo die ik uiteindelijk op een voor het oog onzichtbare plek laten zetten. Het geval is zo dat ik in het ziekenhuis wil gaan werken en dat ik me afvraag of een piercing dat ivm de hygiëne toegestaan is. Het lijkt me zonde om er 1 te zetten, weetikveel hoelang te laten helen om het er vervolgens uit te halen omdat het niet mag en je met een gaatje in je oor overblijft.

Heeft iemand hier ervaringen mee of kan mij vertellen hoe het precies zit en of het wel of niet verstandig is??

Voor zover ik weet ligt het echt aan het ziekenhuis zelf. Ik ken namelijk genoeg mensen in de verpleegkunde die wel een piercing hebben, maar het kan zijn dat je ergens gaat werken waar in het kledingsprotocol staat dat piercings niet toegestaan zijn. En kwa hygiëne valt het hartstikke mee, een bril bijvoorbeeld is viezer dan een piercing, aangezien je piercings elke keer dat je doucht afspoelt en droogmaakt. En daarnaast raak je mensen toch niet met je oor aan? Het gaat denk ik meer om dat sommige mensen het ‘aanstootgevend’ kunnen vinden. Maar vaak is het dan ook een optie om bijvoorbeeld een doorzichtig bioplast staafje en sieraad in te doen, die zie je bijna niet.

Ja dat denk ik ook wel misschien want ik ken ook veel mensen in de opleiding die hun oor vol hebben. Maar als ik stage ga lopen bijvoorbeeld en het mag niet maar het is nog niet volledig herstelt en dichtgegroeid zeg maar, dan kan ik het niet zomaar uit doen toch?

ik weet niet of dat helpt voor de higyene, maar je zou dan toch kunnen aanbieden op stage je piercing af te plakken met tape? Ziet er wel beetje stom uit zo’n wit stuk tape op je oor maar misschien mag het dan wel

Piercings kan je eigenlijk altijd wel dicht laten groeien, behalve als je een erge ontsteking hebt is het niet slim. En als je het dicht moet laten groeien zie je het echt bijna niet meer. Ik heb ook een helix gehad en die heb ik er uitgehaald na een tijdje, nu na 1 maand zie ik echt geen gaatje o.i.d. Oorpiercings worden vaak met staafjes met een dikte van 1,2 mm gepiercet, dus het is echt heel minuscuul. Ik zou het dus gewoon doen, grote kans dat het gewoon mag.

Dus stel ik laat hem…vanavond zetten (ik noem maar iets) en ik kom er volgende week of over paar weken als ik stage moet lopen erachter dat dat eigenlijk niet mag, kan ik hem er dan gewoon zelf uithalen en dicht laten groeien zonder dat ik van die enge dingen en bulten en ellende krijg?

Als hij gepiercet is(dus absoluut niet laten schieten bij een juwelier) en hij niet ontstoken is kan je hem zo er inderdaad zo uithalen en weer dicht laten groeien ja.

Oohh ik dacht dat dat altijd met veel moeite en omwegen gedaan moest worden. Bij de shop door professionals en allerlei zoutreiniging en ikweetnietwatnogmeer

Nee hoor, met zout behandelen is alleen als je piercings ontstoken is. Je kan je piercing er gewoon zelf uithalen. De eerste dagen heb ik het nog wel de plek waar de piercing zat na het douchen droog gemaakt. Het is eigenlijk alleen huid wat ‘dichtgroeit’. Het kraakbeen groeit niet meer dicht.

Ahh zo! bedankt!!

Hoe zit het met die adviezen? Niet op dat oor slapen, dagelijks schoonmaken met zout, rondjes draaien, haar in staart etc. In hoeverre klopt dat?

Er is een algemeen piercing topic waar deze vragen beantwoord worden (:
Niet op slapen: klopt, niet doen, maar dat voel je vanzelf als je het probeert en het pijn doet. Dagelijks schoonmaken met zeezout: klopt, 2x per dag de eerste periode, en daarna als er bijv. een bultje op komt. Rondjes draaien: klopt niet, als je ervanaf blijft geneest het sneller, draaien houdt de wond open. Haar in staart: kan, hoeft niet.