Piercing advice ;D

Oke, ik heb even jullie raad nodig.

Donderdag ga ik m’n tongpiercing laten zetten, maar mijn vader weet van niks en dat wil ik graag zo houden.
Mijn moeder vind het niet erg dat ik er 1 neem en was van plan om meteen nadat ik de piercing heb gezet, naar haar toe te gaan en daar iets van anderhalve week te blijven (ze woont ver van me vader af, dus de kans dat hij daar komt is zeer zeer klein en de piercing is dan al, naar mijn idee, genezen). Ik heb ook een navelpiercing laten zetten vorige zomer en dat heb ik hem na een halfjaartje verteld en toen vond hij het niet zo erg.
Maar een tongpiercing is natuurlijk iets anders dan een navelpiercing, want die zie je gewoon niet.

Mijn twee vragen:

• Moet ik nadat ik de piercing heb gezet, ook iets speciaals ermee doen of kan dat wachten tot in de avond bijvoorbeeld? Want, ik moet 3 uur lang reizen.
  • Zal ik het wel doen of niet? Want, ben best bang voor z’n reactie als ie er achterkomt. Maar, ik wil dit al zeker sinds vorige zomer, maar toen heb ik toch maar een navelpiercing laten zetten, omdat dat minder opviel.
    Dus, ik wil hem eigenlijk best wel heel graag nu.

als je al bang bent voor zijn reactie weet je dat er iets niet goed zit…
toch?

Yep dat klopt, maar aan de andere kant denk ik, het mag van me moeder, ik wil het graag en hij vond het van die navelpiercing ook niet erg, terwijl hij daar eerst echt ontzettend tegen was. Heb ik het nog over gehad met hem, daarom wil ik het nu niet gaan bespreken met hem, omdat ik nu al weet dat het een vette nee wordt.

ik zelf zou zoiets nooit stiekem doen…
ik vertel vrijwel alles wat ik doe enz,
en zou zoiets dus niet kunnen/willen verbergen.
hij zal er vroeg of laat toch wel achter komen…

mag vragen waarom je de piercing wilt?
& ik weet dat je komende weken geen alcoholische dranken mag. :grin:

& je kan alleen maar vloeibare dingn eten/drinken XD
en na een week(je) is dat nog niet over !
en je kan raar gaan praten etc etc
dus hij komt er heeeeeee snel achter !
succes ermee

Haha, nah ik ben niet zo van het ‘ik ga uit, dus ik moet drinken om het leuk te hebben’ dus daar niet van :grin:
En ik wil de piercing graag, omdat ik ervan hou om dingen uit te proberen en ik een navelpiercing en tongpiercing de twee mooiste piercings vind. Ik vind het gewoon erg mooi.

& ken je de gevolgen ervan ;S
wat er kan gebeuren…

als ik jou was zou ik het óf het er met hem over hebben,
óf gewoon wachten tot het mag/je het huis uit bent etc.

& OMG ik zie net dat je 15 bent !!!
sorry maar dat is wel erg jong !
en het is iet heeeeel anders dan een navelpiercing…
zal je niet nog een jaar beetje onderzoek ernaar doen, wat de gevolgen zijn etc.
& er heel goed over nadenken ? ;$

sorry, bemoei me er teveel mee. (a)

ik heb trouwens ook mijn “tong gepierced”
ik ben gevallen met mijn tanden door mijn tong,
kan me zeggen dat het ook geen pretje is…
haha

Hahaha, ik begrijp jullie wel hoor, echt.
Ik weet wat de gevolgen kunnen zijn en wat er kan gebeuren. Maar, dat zijn de risico’s die je neemt als je een piercing zet.
Ik doe al een jaar research en vind het nog steeds prachtig, ondanks de nadelen en ongelukken die kúnnen gebeuren…

Maar, weten jullie misschien antwoord op m’n vragen?

ik zou het gewoon niet doen als ik jou was,
je leeft nog lang genoeg om er een te nemen,
dan zou ik mezelf de discussies, stiekemheid en ruzie’s besparen.

mee eens. ik heb zelf geen piercings maar wel een tatoeage. dat heb ik toen wel overlegd thuis. mn ouders zijn er absoluut geen voorstander van, maar ik mag het wel. toen ik laatst zei dat ik een afspraak had gemaakt voor een tweede mocht ik dat van mn vader niet zeggen. toen dacht ik: wees blij dat ik het vertel. maargoed ik woon niet meer thuis… en ik ben 5 jaar ouder dan jij

Ik vind sowieso dat tattoo’s heel wat anders zijn dan piercings. Die kan je er zo uithalen als je hem niet meer wil. En tattoo’s, tsja, die zijn voor eeuwig, die kán je gewoon niet weghalen… Dus, ja, dat vind ik zeker wel iets anders en dat zou ik absoluut wel overleggen.

Ik zou als ik jou was een gesprek aangaan met je vader over de tongpiercing want hoe zou je vader zich gaan voelen als zijn dochter achter zijn rug om een piercing heeft laten zetten met de goedkeuring van je moeder en niet van hem?
Ik ben aan het wachten tot ik 16 ben om een piercing te laten zetten en ik heb der over gepraat met mijn moeder en broer (geen contact met vader). En ik vind 15 best jong om dan al een tongpiercing te hebben, maar dat is mijn mening :'D

Het is jouw tong, niet de zijne. Ik zou het doen, dan zeg je maar tegen 'm dat het van je moeder mocht. Ik zeg doen!

Het komt op mij over alsof Mellish heus wel weet waar ze mee bezig is, dus, ik zou het doen.

Ik heb ook gewoon mijn tepelpiercing gezet, zonder dat mn ouders daarvan afwisten.
Later wel verteld, en het was geen shocking nieuws, alleen mn vader houdt dr gewoon niet van.
Ik wel. End of story

heb nog even zitten denken he,
kan je als 15jarige wel alleen zon ding halen?
moet je dan niet 18 zijn ofzeu,
of een ouder meenemen die het goedkeurd?