Piep in je oren na uitgaan

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren naar een festival geweest en stond bijna constant bij de speakers in de buurt (ik weet nu dus ook wel dat het hartstikke dom was :bored: ), dus toen ik onderweg was naar huis had ik last van een harde pieptoon en mijn stem (en die van anderen) klonk anders als normaal: een beetje alsof je door een microfoon praat ofso, maar dan niet harder of zachter als normaal. (geen idee hoe dat komt)

Ik heb heel vaak last van een piep in mijn oren vlak na het uitgaan, maar dan is het de volgende ochtend altijd weg.
Toen ik vanochtend wakker werd, was de piep er nogsteeds & hij was nogsteeds even hard. Dit is de hele dag al zo gebleven.
Dit was bij mij nog nooit gebeurd, en toen ik eventjes op internet ging kijken schrok ik heel erg.

Alleen nu is mijn vraag: Wat is waar en wat niet? Op internet staan allerlei verschillende dingen…
Op de ene site stond dat je meteen de eerste dag naar de huisarts moet, op de andere stond dat je er een paar dagen last van kunt hebben en dat hij dan gewoon weer verdwijnt.

Als ik de pieptoon de ochtend na een feestje nog hoor, hoe groot is dan de kans dat de gehoorbeschadiging zo groot is dat hij blijvend is?
Heeft iemand dat weleens vaker meegemaakt? Dat je hem 1 of meerdere dagen na een feestje nog hoort?

En op internet las ik ook dat je naar de huisarts moet voor medicijnen, maar moet ik nu al naar de huisarts gaan of pas als de piep er over een paar dagen nog is? Of overdrijf ik?

Ik ben heel erg bezorgd, en wil nu weleens weten wat de risico’s nu echt zijn. Moet ik me zorgen maken?
Ik hoop zo dat de piep morgen gewoon weg is, en dat ik wakker wordt zonder piep in mijn oren, want ik wordt er nu al helemaal gek van.
Kan iemand me alsjeblieft advies geven?

Elke keer dat je een piep in je oren hoort, betekent dit dat je een toon minder kan horen. Wat dus al niet erg positief is.

Een vriendin van me heeft ook een definitieve piep, als je het morgen nog hebt zou ik toch even naar de huisarts gaan voor de zekerheid. Ik wist niet dat je daar medicijnen voor had?!

Oordopjes in doen de volgende keer

Ben ik inderdaad ook van plan, maar heb ik nu niet zo veel aan.

Je kan nu toch niks meer doen verder.

Ja blijkbaar is er nu in sommige gevallen iets te doen tegen een chronische piep.

Als je het de volgende ochtend nog hoort is dat echt niet goed.

Maar nu realiseer je je in elk geval hoe irritant die piep is. Stel je nu eens voor met permanente gehoorbeschadiging? Ik ken er nu al een stuk of 10 die dit hebben, en ze zijn pas 20.

Medijnen zijn er helemaal niet. Ze denken wel de oorzaak te hebben gevonden van het oorsuizen, maar medicatie bestaat niet. Zorg dus goed voor je oren.

Dus de kans is groot dat het nooit meer weggaat?

Inderdaad ja. Er is geen medicatie voor hoor.

kijk t nog even aan en doe rustig aan met je oren, vriendinnen hadden dit ook en dat is geloof ik nu weer weg getrokken, duurde alleen een dag of 3

ik had t ook bijna, maar van mij is gelukkig binnen een dag weg getrokken.

Aan een piep in je oren is achteraf helemaal niks meer te doen. Als hij weggaat dan is dat mooi, maar het kan ook zijn dat hij niet weggaat.

Oordopjes laten aanmeten om verdere gehoorbeschadiging te voorkomen en niet meer zulke harde muziek luisteren, zou ik zeggen. En hopen dat het weggaat.

Ik heb het ook 1x langer dan een dag gehad. Zat ook gelijk in de stress er om, maar 't ging wel weg gelukkig. Ik zou sowieso gewoon ff naar de huisarts gaan als het er morgen nog is, dan stel je jezelf ook gerust als hij zegt dat het wel weer weg zal gaan.

ik heb ooook altijd oordopjes innn

Ik heb laatst gastles gehad van een jongen die gehoorschade had door het uitgaan.

Mensen hebben altijd lak aan dat “piepje” maar vergeten daarbij dat bij elke keer als je dat piepje hoort dat je schade hebt opgelopen.
Sommige hebben geluk en is dat de volgende dag weg maar bij sommige blijft die piep voor de rest van hun leven en is onomkeerbaar.

Klinkt ernstig en is het ook. ik zou zeker je huisarts bellen en vragen om een audiogram.

als je te dicht bij de speakers hebt gestaan of bijvoorbeeld te hard muziek luistert dan gaan er trilhaartjes in je oren kapot. die trilhaartjes herstellen zich niet meer. daarom hoor je naarmate je ouder wordt ook steeds minder goed. als er te veel haartjes kapot zijn, dan krijg je die piep in je oren. soms gaat die nooit meer weg, meestal wel weer maar als het aanhoud zou ik even contact opnemen met je huisarts…

Er zijn mensen bij wie dit blijft, maar als je het de volgende ochtend nog hebt wil dat alleen maar zeggen dat het écht écht écht niet goed was. Het kan natuurlijk nog wel langzaam wegtrekken. Heb je t nog steeds?

(Ik heb wel eens eerder gehad dat ik de volgende dag nog steeds slecht hoorde, dat is toen wel langzaam bijgetrokken…)

Als je je echt zorgen maakt kan je ook eventueel de huisarts bellen toch? Mijn huisarts heeft altijd een dagelijks telefonisch spreekuur. Dan kan je in ieder geval om tips vragen, en misschien dat hij wel zegt dat je gewoon even langs moet komen.
Doe vandaag iig rustig aan met je oren, dus geen harde muziek luisteren enzo. Succes!

Dit herinnert me eraan dat ik idd Partyplugs ging bestellennnnn

Ik heb dit 1 x gehad, en bij mij is het na anderhalve dag weggegaan.

Ja, echt heel vervelend dat soort dingen. Wacht het inderdaad even af, meestal trekt het wel weg. Als je je zorgen maakt, bel je toch gewoon even je huisarts?