Piekeren

Ik weet niet wat mijn probleem precies is, ik hoor nu examens te lerem maar ik wordt helemaal gek van mezelf.
Sinds twee maanden heb ik nu een relatie en ik ben contstant aan het denken, piekeren. Ik denk te veel na over hoe de situatie op een moment is en wat dat dan betekent. Gister was hij hier en vond ik het minder leuk als anders, had het idee dat hij anders deed. Maar goed, iedereen heeft soms zijn dag niet… Voelt alleen alsof ik me er ook kut om ga voelen en daardoor me anders gedraag. Er is iets wat hij me niet verteld, dat vind hij pas iets voor verder in de relatie… Dat vind ik prima, maar heb het idee dat hem het afstandelijker maakt. Nu is hij weg en mis ik hem super erg, vind ik het kut hoe het gister liep etc. Hadden we het over de toekomst, wat hij later wil, iets wat mij afschikte want ik had me er nog nooit zo bezig mee gehouden en voelde alsof ik dat nu ook niet meer kan als iemand het zo invult…wat natuurlijk onzin is. Terwijl ik zijn plannen juist heel leuk vindt, kraakte ik hem af. En het voelt alsof hij het uit wil maken

Als je gaat piekeren ga je allemaal dingen in je hoofd zetten, en dat is niet gek meerdere mensen hebben dat. En vooral als hij iets wilt zeggen maar pas later maakt dat je binnen in aan het denken. Maar niet teveel denken anders ga je twijfelen en loopt je relatie de knoop in. Je moet proberen kalm te blijven en gewoon jezelf te zijn en samen leuke dingen te doen. En sommige leven dag na dag, en sommige plannen wat hun in de toekomst leuk lijkt, en eigenlijk had je een beetje enthousiast moeten reageren op zijn toekomst avonturen.

klinkt mij als pure stress