piekeren :S

hee,
ik had een hele tijd geleden verkering met een jongen.
uiteindelijk heb ik het uitgemaakt omdat ik hem niet meer leuk vond.
het is nu weer aan.
alleen ik twijfel en pieker mezelf helemaal kapot!
ik denk steeds: ‘ben ik wel verliefd?’ ‘passen we wel bijelkaar?’ en dat soort dingen.
ik pieker me helemaal kapot en ik wil hier niet aan denken.
m’n vriendin is ervaren met twijfelaars en ze zegt dat ik op een ‘stop’ knop moet drukken.
maar mij lukt dat gewoon niet :frowning_face:
en ik wil er echt niet aan denken want ik word helemaal gek van mezelf.
tips?

Liefs, mij

Je moet naar je gevoel luisteren en er niet over na denken. Piekeren is vervelend, ik doe het ook altijd… maar gevoel zegt vaak veel meer dan verstand.

Hoe voel je je als je bij hem bent? Dat is het belangrijkst.

ik denk dat het feit dat je twijfelt al genoeg zegt… als je verliefd bent weet je dat toch wel? dan denk je constant aan hem, krijgt vlinders als je hem ziet etc. etc. en is het laatste wat je denkt: ben ik wel verliefd?

Daar ben ik het echt niet mee eens. Zeker als je elkaar al langer kent kan er veel meespelen. Stress of moeheid kunnen er bijv. voor zorgen dat je je minder verliefd voelt… twijfel ook.

Inderdaad. Ik had ook eens een vriendje waarover ik constant piekerde of ik hem wel leuk vond. Pas toen ik het had uitgemaakt ging het over.

Een tweede kans bestaat altijd; Je piekert natuurlijk niet zomaar weet je.
Maar je moet ook naar de advies van je vriendin luisteren

x

naar je gevoel luisteren werkt volgens mij het best en als je nu niet helemaal blij bent in je relatie denk ik eerlijk gezegd niet dat jullie echt bij elkaar passen. maar dat is ook alleen maar wat ik uit je verhaal begrijp hoor. ik weet niet of er nog andere dingen meespelen…

maar dat je het eerder uitmaakte was niet zonder reden toch?
als je reden nog eens nagaat kom je er misschien uit?

Waarom neem je terug met hem als je geen gevoelens meer had…?
Dat is toch hartstikke oneerlijk voor die jongen.
Maar ik kan je maar 1 raad geven : het is niet zo dat je dolverliefd moet zijn in een relatie…Dat komt meestal achteraf. Gevoelens in 't begin is al meer dan genoeg.

Luister naar je hart, miss is dat makkelijk gezegd maar dat helpt echt.
Als je zo altijd piekert, dan betekent het dat je niet echt van die jongen houd.