Piekeren en malen

Inmiddels is het al midden in de nacht en ik wil mijn hart even luchten. Ik zit ergens mee en ook al is het geen big deal (want er zijn ergere dingen), het houdt me wel bezig. Het zit namelijk als volgt:

Een paar meiden uit mijn vriendinnengroep hebben spontaan besloten om in de kerstvakantie een stedentrip te plannen. Een iemand stelde het voor en het moest die dag al geboekt worden want dan was het goedkoop. Er is niet overlegd waar we heen gingen. Uiteindelijk is iedereen er mee akkoord gegaan en hebben ze allemaal vliegtickets geboekt behalve ik (een paar deden dit wat later). Ik was al niet al te enthousiast (dit is overigens nog steeds zo) over de bestemming (milaan). Want tja, in de eerste week van januari lijkt me dat nu niet zo’n denderende plek om te vertoefen. Ik word er niet bepaald warm van. Ik heb dit ook kenbaar gemaakt en gezegd dat ik nog even wilde nadenken. Daarnaast had ik gedoe met mijn vriend, we zitten nu in een soort pauze. Kortom, ik zit niet zo lekker in mijn vel.

Ik voel eigenlijk een beetje een soort groepsdruk wat waarschijnlijk gewoon tussen mijn oren zit. Want tja als alle 5 vriendinnen wel gaan en jij als enige niet, is dit niet leuk. Ik voel me gewoon een beetje erbuiten vallen ofzo terwijl ik aan de andere kant ook zoiets heb van “ja waarom geld besteden aan iets waar ik niet enthousiast over ben”. Het gaat immers wel om 4 nachten wat naar mijn mening een beetje lang kan zijn in januari (verbeter me als ik totaal de plank missla).

Ik weet ook wel dat ik meer pleit voor dat ik niet meega, maar het voelt gewoon zo… tja ik weet niet. Kan het gevoel niet echt omschrijven. Ik weet niet of iemand dit gevoel kent of ook in zo’n situatie heeft gezeten? Hoe zouden jullie hiermee omgaan of zijn jullie hiermee omgegaan? Hebben jullie evt tips over hoe ik er beter tegenaan kan kijken?

Graag niet citeren aub!!!

Misschien kun je overleggen met je vriendinnen en aangeven in een ‘‘ik’’ boodschap wat jij vind van de afspraken?

Ik ga al 5 jaar lang met een grote groep vriendinnen op vakantie (~10) en niet alle bestemmingen vond ik even leuk. Het belangrijke was echter dat ik altijd met die leuke groep was waardoor het de bestemming eigenlijk niet uitmaakte.

Ohja, Milaan is heel leuk!