piekeren/ bezig in je hoofd

hee meiden,
ik heb het vaak ‘druk’ in me hoofd.
allemaal gedachtes en wat ik allemaal nog moet doen enzo.
en ik lees ook dat mensen dan de dingen in hun hoofd op papier (dagboek) schrijven.
maar ik zelf kan niet echt goed een dagboek bijhouden.
3 dagen achter elkaar wel maar daarna doe ik het helemaal niet meer dus dat is niet echt een oplossing.
dus ik dacht hebben jullie misschien een idee waarmee je je hoofd leger kan maken?.

Hee,
Ik heb daar ook wel eens last van… dat met die dagboek heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat hou ik ook niet vol. Wat ik altijd doe is naar buiten gaan lopen of hardlopen. Als ik dan weer thuis ben is mijn hele hoofd weer leeg:)

Ontspannen
niet stressen, gewoon lekker ontspannen
Je hebt het druk in je hoofd, er zitten dingen dwars, probeer eerst dat uittevogelen

ik weet eigelijk ook wel de dingen die me dwars zitten, maar heb jij misschien ideeën hoe je dat kan laten zakken?

Mijn hoofd is nooit leeg hoor… altijd druk met gedachtes, ik denk echt 24 uur per dag constant geloof ik. Ja zelfs in mijn dromen denk ik nog heel veel.
Alleen wanneer ik lees of aan het gamen ben zijn mijn gedachtes minder.

Achja het went wel om altijd maar zo veel te denken. Maar ben wel benieuwd naar tips van andere misschien zit er iets bij wat ook voor mij helpt (nee eigenlijk betwijfel ik dat :stuck_out_tongue: Alleen lezen of gamen werkt dus als ik het echt rustiger wil hebben in mn kop… maarja daar heb ik dus niet altijd zin in. )

Degene die nu met de gouden tip komt, ben ik eeuwig dankbaar.

Daar heb ik dus ook last van, dus helaas heb ik geen gouden tip. Mediteren enzo werkt niet bij mij dus ja…

:bowing_man: ik ook :bowing_man:

mediteren heb ik nog niet geprobeerd!, misschien werkt dat wel :slightly_smiling_face:.
iedereen, willen jullie zeggen wat jullie al geprobeerd hebben dan kunnen andere dat ook proberen??.

upske

Sporten.

Muziek luisteren en je concentreren op de tekst

dankjewel!, ik ga het zeker proberen :grinning:.

nog ideeën?

Ik maak altijd lijstjes en planningen, en dat helpt wel bij mij… Misschien ook voor jou? :slightly_smiling_face:

Meestal ga ik piekeren als ik probeer te slapen, waardoor ik niet meer kan slapen. Dan ga ik vervolgens alle dingen doen, die ik nog moet doen. (Zoals mijn kamer opruimen, nog iets aan mijn huiswerk doen e.d.) Dat helpt meestal wel als afleiding+wordt ik moe en kan ik gewoon rustig slapen. (Oke, dat rustig slapen gebeurt nooit, maar ik kan dan vaak wel in ieder geval slapen).

Als het overdag is ofzo, dan ga ik meestal ijsberen of intensief lopen wii-en (Als in Dance dance revolution of Wii Fit). Dat helpt meestal wel voor mij.

hardlopen :grinning:

Muziek luisteren.
Ik heb sinds kort ontdekt dat hardlopen bij mij helpt.
Probeer te tekenen of iets waar je van houdt, je legt je gevoel er dan ook echt in.

En wat wndaaa zegt had ik ook.

hardlopen werkt voor mij ook!

Wel echt een goed advies Wednesday, ik denk dat meerdere meiden hier wel wat aan hebben :slightly_smiling_face: