Picture Perfect

Picture Perfect

Genietend, met een Starbucks koffie in haar hand, post Sasha een tweet voor haar vriendinnen:
‘Lieverds ik blijf een half jaar langer in NY, en… IK HEB VLIEGTICKETS VOOR JULLIE! Voor volgende maand! It’s freakin’ awesome here!’
Julia, Veerle en Muriel kijken elkaar één voor één aan en grijpen elkaars handen vast. Er valt even een stilte, het moet tot ze doordringen. Ze zitten buiten in de stralende zon. Er is geen mooier moment om dit bericht te ontvangen.
‘We gaan naar New York City!’ roept Muriel. De andere twee meiden gillen het uit. Hun vriendin Sasha is een jaar geleden, na het behalen van haar havodiploma naar New York vertrokken, om daar te gaan werken. Ze is een aantal keer voor een paar weken teruggevlogen naar Nederland en nu komt ze met het nieuws dat haar vriendinnen naar haar mogen komen. De drie meiden zijn helemaal door het dolle heen. Uit al hun enthousiasme vergeten ze Sasha een berichtje terug te sturen. Ook denken ze niet aan de reactie van hun ouders. De meiden hadden sowieso al het plan om deze zomer met zijn drieën op vakantie te gaan, maar Amerika zag natuurlijk niemand aankomen. Elke dag volgen de meiden Sasha op www.waarbenjij.nu, daar staan foto’s van de geweldigste feesten, winkels en jongens. Ze keken hier met plezier, maar ook vol jaloezie naar. Maar nu, nu kunnen ze die jaloezie wegstoppen. Zij - Muriel, Julia en Veerle - gaan dit meemaken!

Even een klein stukje, dan kunnen jullie zeggen of ik verder moet gaan.
Dus, reactie?(:

HAAL DE C WEG IN SASCHA.
SASHA IS VEEL MOOIER.
hehehehe.

en ja hij is leuk!

Leuk ! Verder. x

vond Sascha inderdaad ook al zo vreemd staan, heb het veranderd hoor haha!

De rest van de dag kunnen de meiden het natuurlijk nergens anders over hebben. Ze drinken er 's avonds nogal wat wijntjes op en vertrekken daarna naar buiten, om hun vreugde door heel de stad te laten klinken. De lichten lijken nog feller te schijnen, de muziek lijkt nog een betere beat te hebben en de mensen lachen als nooit tevoren.
Als ze de volgende ochtend met brakke hoofden bij Julia thuis wakker worden, besluiten ze het vakantieplan eens thuis aan hun ouders voor te gaan leggen.

‘Mam, pap, Sasha heeft vliegtickets voor ons. We gaan een maand naar New York!’ roept Veerle vrolijk uit.
‘Wat gaaf! Vertel, wanneer? Nou, wij willen wel mee!’
Dit had Veerle wel verwacht, haar ouders zijn van die hippie-types. Ze genieten van de vrijheid en laten hun kind helemaal los in haar doen en laten.

‘Mam, pap’ zegt Julia met enige onzekerheid in haar stem.
‘Ja lieverd, zeg het eens’, reageert haar moeder.
‘Sasha heeft gevraagd of we naar New York willen komen, voor een maand’ Dat Sasha de tickets al geregeld heeft, durft ze er niet achteraan te zeggen.
‘Een maand? Naar New York? Meid, vind je jezelf niet nog wat jong?’
Julia baalt, zo zijn haar ouders altijd. Overbezorgd, ze kennen de echte Julia niet eens. Zij weten niet dat ze wel eens dronken op een stoepje gelegen heeft. Ze weten niet dat ze überhaupt ooit een druppel alcohol gedronken heeft. Ze weten niks over Julia en haar vriendjes. Ze kennen haar leven niet, ze kennen alleen de lieve, beschaafde, verlegen Julia.

‘Mam?’ vraagt Muriel. Haar ouders zijn gescheiden.
‘Veer, Juul en ik gaan naar Sasha in New York, voor een maand!’
‘Overleggen we dat niet meer tegenwoordig?’ vraagt ze een beetje lachend.
‘En laat je mij hier alleen thuis?’
‘Maaaam please? Je hebt toch al je vriendinnen?’ smeekt ze haar.
‘Oh lieverd, wat worden jullie toch groot! En zelfstandig!’
Muriel’s moeder wil echt het beste voor haar kind. Zij heeft nooit willen scheiden, het lag echt aan Muriel’s vader. Ze gunt haar het grootste geluk, ook al vindt ze het af en toe moeilijk hoe snel het allemaal gaat. Dat haar kleine meisje groot wordt, doet af en toe pijn.

verdeer .

morgen hopelijk meer :slightly_smiling_face:

je bedoelt vandaag ? :relieved: → 00.09 ?

haha ja dat bedoelde ik inderdaad! maar moet nog eens zien of dat echt gaat lukken!

Op hoop van zegen wacht Julia af. Haar moeder gaat de andere moeders bellen. Dit kan verschillende effecten hebben. Veerle’s moeder zal Julia’s moeder overhalen, maar Julia’s moeder zal Muriel’s moeder waarschijnlijk negatief beïnvloeden.

Veerle heeft ondertussen - blij als een kind - een tweet teruggestuurd naar Sascha: ‘NY, HERE WE COME!’ Julia leest dit en ergert zich aan het gedrag van haar vriendin Veerle. Ze hebben het nog niet eens besproken en Veerle spreekt al weer alles af. Straks moeten ze Sasha teleurstellen met de mededeling dat ze toch niet komen, door Julia’s moeder. Julia ziet het helemaal voor zich, de dramaqueen. Veerle, Muriel én Sasha zullen het haar voor altijd kwalijk nemen. De volgende keer gaan ze zonder haar op vakantie. Of ze er überhaupt nog bij zal horen, is de vraag. Diep in gedachten verzonken, merkt ze niet eens dat haar moeder al drie keer op haar slaapkamerdeur geklopt heeft. Totdat ze binnenvalt.
‘Juul, ik heb eens overlegd met de rest’
‘Misschien is het beter een jaartje te wachten om zo’n verre reis te maken’
‘Maar mam! Sasha zit er al een jaar! Waarom zou ik dat niet kunnen dan?!’
Ze had deze bui al zien hangen, haar moeder heeft haar echt een pesthumeur bezorgd. Hoe kan ze, hoe kan ze alles voor iedereen verpesten!

‘Ik vind je gewoon nog niet verantwoordelijk genoeg, lieverd’ zegt ze met een nep-bezorgde stem. ‘En omdat ik het voor de rest niet wil verpesten, heb ik gezegd dat Veerle en Muriel maar met zijn tweeën moeten gaan’, zegt ze er luchtig achteraan.
Julia’s mond valt open en ze kijkt haar moeder met enige arrogantie aan.
‘Maar, maar Sasha heeft al tickets voor ons gekocht’ zegt ze. Dit is het enige wat haar nog uit de brand kan helpen.
‘Tegenwoordig bestaat er ook nog iets als een annuleringsverzekering Juul’ zegt haar moeder wijs.
Julia geeft het op. Ze stuurt haar moeder haar kamer uit en ploft op haar bed. Ze duikt met haar hoofd in haar kussen, zodat niemand haar hoort huilen. Door haar tranen loopt haar mascara uit, die langzaam in haar kussen trekt. ‘Ik haat mijn ouders’ hoort ze zichzelf fluisteren. Nadat ze een half uur huilend op bed gelegen heeft, bekijkt ze haar telefoon. ‘2 gemiste oproepen’. Ja hoor, één van Muriel, één van Veerle. Zullen ze boos zijn? Zullen ze me troosten? Zullen ze het eigenlijk al weten, dat ze niet mee mag? En zouden haar beste vriendinnen werkelijk zonder haar op vakantie gaan? Eigenlijk heeft Julia totaal geen zin om ze terug te bellen, ze wil even helemaal niets meer nu.

(sorry voor de korte stukjes steeds)

oe leuk, verder.