Pianospelen vanaf je 13de?

hallo,
ik wil graag leren pianospelen, alleen ik ben al 13 en ik heb nog nooit les gehad, dus is het niet te laat om te beginnen??

Natuurlijk niet.

Het is nooit te laat om te beginnen.

Nee, natuurlijk niet! Gewoon doen zou ik zeggen, krijg je geen spijt van.

Nee, tuurlijk niet! (:

Huphup erop gaan.
en kaBOOM, Nou, dat dacht ik ook voor ik op gitaarles ging maar ik wil er nu zo graag vanaf.

^ Dan stop je toch gewoon? ;p

Ik ben ook begonnen met piano toen ik 13 was, nu ben ik 14 en inmiddels leer ik het nog steeds mezelf. Ik heb me ook pas net ingeschreven. Het is nooit te laat c:

kaboom Ja hallo ik kan niet middenin het jaar stoppen. Moet helaas nog helemaal tot oktober wachten :frowning_face: :frowning_face:

Was je vergeten op te zeggen dan of zoiets?
En als je echt graag wil stoppen, dan kan dat zeker wel, ook midden in een jaar, alleen heb je dan al wel betaald.

Mag ik vragen waarom? Ging het niet zo makkelijk als verwacht ofzo?

@kaboom. Tsja, ik vind dat lullig tegenover mijn moeder.
@distortion, Nah, ik heb nog nooit zin gehad in de lessen en ik oefen nooit ik vind er niks aan.

Het is wel zo dat hoe vroeger je begint, hoe sneller je het aanleert. Maar mijn zus is 16 en leert nog piano spelen en het lukt haar prima! Ze leert het zichzelf (en soms geeft een vriend van haar advies).

Ik heb het ook gedaan, ben nu precies een jaar bezig. Ik heb ook wel getwijfeld, mensen in mijn omgeving deden het al jaren. Maar ik heb geen moment spijt gehad!

ik ben pas vanaf mijn 15e met les begonnen (:

Waarom zou het te laat zijn? Als je wilt leren tennissen ofzo mag dat toch ook vanaf elke leeftijd? Net als zwemles trouwens, al zit daar meer een taboe op ;p

Waarom zou het te laat zijn? Als je wilt leren tennissen ofzo mag dat toch ook vanaf elke leeftijd? Net als zwemles trouwens, al zit daar meer een taboe op ;p

Er zijn zelfs mensen van 40 ofzo die beginnen met een muziekinstrument. Gewoon doen! :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon doen, met 13 kan je echt nog wel beginnen hoor. Zo laat vind ik het niet eens, tuurlijk zijn er al kindjes die het vanaf hun 8e doen, maar 13 is echt niet te oud om het goed te leren hoor!

Ik begon pas op mijn 17e.
Het maakt niet echt uit hoe oud je bent, als je het leuk vind en er aanleg voor hebt komt het goed. Als je maar genoeg oefent, maar als je pianospelen echt leuk vindt zit dat wel snor :slightly_smiling_face: