Pianolessen

Hooi meiden.
Ik ben 17 jaar wonend in amstelveen en ik wil al heel lang op pianoles. Ik heb er lang over nagedacht en gewacht ook vanwege de kosten. Maar nu wil ik het graag doen. Ik heb 2 jaar muziekles gehad op school (keyboard) en vond dit echt super. Alleen een paar vraagjes, ben ik niet te oud om te beginnen? En wat is de kosten ongeveer van een piano? Wat is beter piano les of keyboard les?

x

Ik speel zelf geen piano upje voor jou.

Ik speel zelf geen piano upje voor jou.

Piano is echt 100 x zo goed als keyboard les. Je hoort het meteen als iemand die op een piano speelt ooit keyboard les heeft gehad, echt niet te missen.

Als je het echt wilt en niet alleen maar overweegt zou ik als ik jou was een tweedehands piano aanschaffen. Dan moet je gewoon even kijken in een winkel waar ze ze verkopen en een praatje maken.
En als je dat niet wilt omdat het te duur is bijvoorbeeld, kan je het eerst proberen op een keyboard. Ik heb zelf een ontzettende hekel aan keyboards moet ik zeggen omdat ik altijd al op een piano gespeeld heb, en de toetsen en het geluid van een keyboard zijn voor mij echt bagger.

En natuurlijk ben je niet te oud. Als je het maar echt wilt.

Ik zou ook pianoles nemen. Een piano speelt ook echt zooooveeeel mooier en leuker dan een keyboard vind ik. Een piano zelf is wel heel erg duur (buffetpiano ofzo), dus ik heb een digitale piano van het merk Roland, die zeker niet slecht is. Als je ouders het betalen kan je wel beter een buffetpiano kopen want dat gebruiken ze in de les ook (bij mij toch) en dat is nog wel een heel ander gevoel.

En je bent nooit te oud om te beginnen. Ik ben ook pas drie jaar geleden begonnen (ben nu 18), en heb er echt geen spijt van. Het is alleen een beetje moeilijk te combineren met studies en soms genant als je moet optreden en de andere deelnemers zijn kindjes van 8 jaar. Maar dat heb ik er wel voor over.
Zeker doen!

Je bent inderdaad nooit te oud. En piano is sowieso beter dan keyboard. :slightly_smiling_face:

Ik slaap zelf op zolder dus het zal een probleem zijn om daar mijn piano neer te zetten. Is er veel verschil tussen digitale piano? En zou dat dan een beter optie zijn? En bedankt voor de reacties !