Heeyy
Voor de mensen die hier piano spelen,
Weet iemand nog een leuk liedje die ik kan spelen?
Ik speel nu o.a. Nuvole Bianche (Ludovico Einaudi), Canon in D (Pachelbel), River flows in you (Yumira), maar die vind ik wat te makkelijk. Ik zoek dus een liedje die wel wat moeilijker is dan dit zodat ik beter kan worden. Heeft iemand een liedje die die mij kan aanraden?
Heel standaard, maar vind Yann Tiersen - Comptine d’un autre été (Amélie) leuk om te spelen, heb er zelf best lang op geoefend haha. Maar weet niet of dat dan te makkelijk is ofzo. (:
Ik speel op dit moment Le Matin van Yann Tiersen en de theme song van Schindler’s List. Van Ludovico Einaudi zijn Una Mattina en Limbo ook heel leuk om te spelen
Debussy misschien? Of sommige stukken van Chopin zijn ook wat makkelijker. Of Beethoven, Moonlight Sonata bijvoorbeeld.
Maar ik heb dan ook een hekel aan Einaudi en Yann Tiersen :’)
Maybe en Kiss the Rain van Yiruma zijn naar mijn mening net wat moeilijker dan River Flows in You.
Ja die kan ik ook al Vind ik persoonlijk nog makkelijker dan die anderen
Ik speel btw ook al 6 jaar piano
Transcendentale Etudes - Franz Liszt dan maar haha?
Moeilijkste pianostukken die bestaan, blijkbaar, wie weet is dat dan wat.
Disney liedjes vind ik zelf ook best tricky Ben daar vaak wel een paar dagen mee bezig.
Van wat voor een muziek hou je? Liever klassiek of meer pop? Jazz?
Zoals hierboven ook al gezegd wordt is de muziek van Yann Tiersen heel leuk met veel dynamiek erin en daar ben je wel even mee bezig, je hebt heel veel liedjes en amelie is inderdaad nog best simpel, je hebt ook liedjes van 7 bladzijdes