Piano vragenlijstje!

Hi, ik had opeens eens zin om zo een soort vragenlijstje te maken voor de mensen onder ons die piano spelen ;d

Hoe lang speel je al?
Welke stijl?
Klassiek, elektrisch of keyboard?
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend?
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend?
Wat kun je nog niet zo goed?
Volg je les of doe je het uit jezelf?
Hoeveel keer oefen je?
Welke nummers speel je het liefst?

Bij mij:

Hoe lang speel je al? 3 jaar
Welke stijl? Klassiek
Klassiek, elektrisch of keyboard? Elektrisch
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Een oefeningetje dat eigenlijk niet zo moeilijk was xd
Hier speel ik het op juryexamen
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? 4 maanden (die oefening :grin: met een vakantie tussen he ;p)
Wat kun je nog niet zo goed? Mijn houding van mijn hand klopt niet (er is een verschil tussen de elektrische piano bij mij thuis en de klassieke in de les)
Volg je les of doe je het uit jezelf? Les
Hoeveel keer oefen je? Om de twee dag tien minuten (oeps…)
Welke nummers speel je het liefst? De recentste liedjes ;p

x

Hoe lang speel je al?Bijna 10 jaar
Welke stijl?Van alles, thuis meestal klassiek, op school pop/rock/jazz/watderestookwildoen
Klassiek, elektrisch of keyboard?Klassiek en elektrisch
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend?Hmmm, ik denk de Premiére Arabesque of Clair De Lune van Debussy
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend?6 maanden voor Clair De Lune, toen was hij - in mijn ogen - nagenoeg perfect
Wat kun je nog niet zo goed?Ik smokkel met mijn vingerzetting omdat ik meestal te lui ben om goed te lezen haha xD En ik heb een talent om van een driekwartsmaat toch een vierkwartsmaat te maken omdat ik altijd vergeet om te tellen.
Volg je les of doe je het uit jezelf?Les, maar zonder les zou ik waarschijnlijk net zo veel spelen
Hoeveel keer oefen je?Iedere dag toch wel minstens een uur. In het weekend vaak nog meer, en als ik op school een paar tussenuren of muziekles heb kan het ook wel oplopen tot drie uur. Achja, het is gewoon m’n ding xD

Leuk topic!

Hoe lang speel je al? 11 jaar
Welke stijl? Klassiek, maar soms ook pop, filmmuziek, lichte muziek
Klassiek, elektrisch of keyboard? Klassiek
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? pff, geen idee :stuck_out_tongue:
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? achter elkaar? dan: 3 uur
Wat kun je nog niet zo goed? tegen mezelf zeggen dat ik langzaam moet oefenen omdat het dan sneller goed gaat dan als ik het gelijk snel speel.
Volg je les of doe je het uit jezelf? les
Hoeveel keer oefen je? 1 uur per dag, maar ik zit examenjaar gymnasium, dus het wil er wel eens bij in schieten :angel:

Hoe lang speel je al?
6 jaar
Welke stijl?
Klassiek, pop, filmmuziek
Klassiek
La valse d’amelie… daar heb ik het langste over gedaan iig…
Drie weken… maar dan elke dag even :wink:
Met m’n linkerhand meer noten per maat spelen dan met m’n rechter.
Ik had les, nu leer ik mezelf.
Hoeveel keer oefen je?
Vroeger elke dag, nu veeeeeel te weinig. Maar ik krijg vanaf nu meer tijd dus kan het weer elke dag. Vooral tentamenweken doen het goed… Prima afleiding, studie ontwijkend gedrag (A)

Hoe lang speel je al? 1,5 jaar
Welke stijl? Lichte muziek. En dan ook wel muziek als Amelie enzo. Maar ook pop. Eigenlijk vanalles.
Klassiek, elektrisch of keyboard? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[b]Klassiek[/b[
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend?The love of death and trust ofzo. Was vet mooi liedje, maar mn leraar zei dat het beter was dat we er niet mee verder gingen omdat het echt vet moeilijk is.
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? uuuh, weet ik veel. Meestal doe ik heel lang over een liedje met mn leraar en dan gaan we hem echt helemaal mooi maken (oja, klinkt lekker…) totdat het echt goed is. Dat suurt soms wel een half jaar.
Wat kun je nog niet zo goed? Ik ga altijd het snel oefenen, terwijl je beter langzaam kan oefenen. En ik kan niet zo goed pedaal doen x]
Hoeveel keer oefen je? Hangt er vanaf, soms heb ik een week heel erg zin. En soms oefen ik snel de avond ervoor nog even.

Hoe lang speel je al? al heel mijn leven wat gepingel, maar sinds drie en een halve maand ook echt les
Welke stijl? alles maar wat ik zelf kies is pop
Klassiek, elektrisch of keyboard? keyboard
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? everytime - michael bublé
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? aan everytime ben ik nu al 4 weken bezig en heb hem nog geen eens af : P ben nu bezig met het refrein en die is vet moeilijk!
Wat kun je nog niet zo goed? ehh… pedaal heb ik nog nooit gedaan?
Hoeveel keer oefen je? meestal elke dag of om de twee dagen eventjes, soms als ik het druk heb of geen zin de avond van te voren xD

Hoe lang speel je al? Eh, ik geloof 3,5 jaar.
Welke stijl? Van alles.
Klassiek, elektrisch of keyboard? Keyboard.
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Ehm… nou meestal geef ik moeilijke nummers snel op xD Verder leer ik nummers best snel, für elise heb ik hard m’n best op gedaan.
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? Ik denk wel een aantal weken op für elise.
Wat kun je nog niet zo goed? Tellen, vooral als er in 1 maat 4e, 8e en 16e noten zitten. Het lukt dan pas als ik het nummer heb gehoord.
Volg je les of doe je het uit jezelf? Ik volg les.
Hoeveel keer oefen je? Niet zo vaak… soms alleen voordat ik les heb (maandagmiddag).

Piano :smiling_face_with_three_hearts:

Hoe lang speel je al? 7 of 8 jaar, geen idee eigenlijk
Welke stijl? voornamelijk klassiek, soms ook pop/film
Klassiek, elektrisch of keyboard? klassiek
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? geen idee
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? geen idee
Wat kun je nog niet zo goed? soms heb ik wel moeite mijn tempo te behouden en niet te gaan versnellen
Volg je les of doe je het uit jezelf? heb een aantal jaar les gevolgd, maar nu doe ik het zelf
Hoeveel keer oefen je? gewoon, op willekeurige momenten

Hah ja eerst had ik de woensdag les (kwam dan goed uit), nu de vrijdag ;s

En sommige spelen al zo lang en oefenen zoveel ;p Ik hoop dat ik ooit ook eens van mijn pc af geraak en eens heel lang piano kan spelen xd

Hoe lang speel je al? sinds ik 5 ben
Welke stijl? Eigenlijk alles maar vooral klassiek.
Klassiek, elektrisch of keyboard? Klassiek
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Ehh heel veel, ik begin heel vaak aan liedjes die zijn aan het begin moeilijk en die speel je daarna gewoon heel makkelijk weg.
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? Geen idee, nooit heel lang, ik leer snel.
Wat kun je nog niet zo goed? Ik beweeg mijn handen nog te veel als ik speel, ik speel nog te hoog boven de toetsen met mijn handen.
Volg je les of doe je het uit jezelf? Ik heb les, 1x per week
Hoeveel keer oefen je? Sowieso een uur per dag, ik kruip graag gewoon even tussendoor achter de piano, telkens een paar keer het stuk doorspelen, dus het gaat snel.

Hoe lang speel je al?
bijna 8 jaar

Welke stijl?
Klassiek & anime liedjes x)

Klassiek

Ik heb serieus geen idee

De hele middag

Het ritme & ik heb soms moeite met tempo vasthouden

Ik heb les & doe zelf ook nog liedjes die ik niet opgegeven krijg

Hoeveel keer oefen je?
Elke dag, verschilt hoelang.

Hoe lang speel je al? 8 jaar
Welke stijl? klassiek, pop eigelijk van alles maar vooral die 2
Klassiek, elektrisch of keyboard? klassiek, dat is het mooiste
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? euhm…
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? weetniet, meestal heb ik met 2 weken elke dag oefenen een liedje bijna perfect
Wat kun je nog niet zo goed? ik ben linkshandig en praktisch alle liedjes zijn geschreven voor rechtshandigen, je rechterhand moet dus luider en bij is dat andersom
Volg je les of doe je het uit jezelf? 1x in de week les, maar speel zelf ook niet liedjes die ik niet opkrijg
Hoeveel keer oefen je? elke dag

Hm ik speel de eerste 3 dagen na mn les al niet xD Lijkt me dan kut om dat op vrijdag te hebben. Heb ook altijd iets anders te doen wat belangrijker lijkt dan piano spelen. Als je oud en wijs bent kun je heel lang spelen =]

Hoe lang speel je al? Ik speel keyboard sinds ik 7 was. Ik ben ongeveer 2 jaar geleden overgestapt op piano en die stap is heel klein.
Welke stijl? Eigen. Ik speel gewoon wat ik leuk vind, daar zitten klassieke stukken in als La Comparsa en Largo, maar ik spelen ook liedjes van The Beatles, Disney en ik heb laatst een Lady Gaga muziekboek gekocht. In principe speel ik alles waar ik bladmuziek van kan krijgen en wat ik interessant vind Ik streef er ook naar om niet streng aan het bladmuziek vast te houden maar een eigen stijl aan de muziek te geven. Ik vind dat zodra jij het nummer speelt het nummer ook een beetje van jou moet zijn.
Klassiek, elektrisch of keyboard? Ik heb een digitale piano, maar ik hou niet van al die elektronische snufjes. Ik heb het puur omdat een akoestische piano duur is en niemand tegenwoordig nog zo gek is om er een echt te halen. Ik speel dus op een digitale piano, maar ik heb hem op een vrij traditionele stand staan en persoonlijk vind ik hem mooier dan de meeste akoestische piano’s.
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Odyssy en ik leer nu In The Mood. Die laatste is een andere stijl dan ik gewend ben en daardoor is hij moeilijk, Odyssy is gewoon een ingewikkeld spel.
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? Weet ik eigenlijk niet.
Wat kun je nog niet zo goed? Variatie, tenminste ik denk dat ik het niet zo goed kan. Ik speel nummers vaak op eenzelfde manier en daar wil ik aan werken.
Volg je les of doe je het uit jezelf? Ik volg les een keer in de 2 weken.
Hoeveel keer oefen je? Zo nu en dan, niet vast elke avond maar gewoon wanneer ik tijd heb. Mss om de 2 dagen zit ik echt een uur wat nummers te oefenen maar dat hangt van de dag af.

Leuke vraag voor erbij? Welke nummers speel je het liefst?

Bij mij Love Story, Jasmijn, La Comparsa, Music of the Night en Don’t Cry for me Argentina.

Ja, ik heb dat ook! Ik zet hem nooit op een ander geluidje ofzo, want dan kun je sowieso al niet zstiller of luider spelen xp Maar de aanslag is wel anders en dat vindt ik wel kut. Later koop ik een klassieke ;p

@Opiumed Ja ik heb van half 6 tot 8 uur les (+ muziekles enz)
Dus iedereen is zo blij dat het weekend is en ik heb het nog niet ;p
Maar moest het geen les zijn zou ik helemaal niet weten wat te doen eigenlijk xd

Ik zal nooit een klassieke piano kopen, ik vind dat gewoon te duur zowel in aankoop als in onderhoud. Als je bijna elke dag op dat ding speelt moet het echt vaak gestemd worden en dat kan zo 500 euro kost. Dat is al 1/4 van een GOEDKOPE piano. Nah… veel artiesten spelen ook niet op akoestische piano’s omdat het te duur is, het kent geen diversiteit in klank en je kant er niet normaal mee opnemen. Nah, digitale Yamaha for me :3

Hoe lang speel je al? 5 jaar.
Welke stijl? Klassiek meestal.
Klassiek, elektrisch of keyboard? Klassiek. Keyboard vind ik geen instrument.
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Chopin wals op. 64 no. 2
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? Geen idee. Denk 4 maand of zo? Ik speel niet heel vaak, heb wel eens in de week les.
Wat kun je nog niet zo goed? Klinkt arrogant, maar er is niet echt wat waar ik moeite mee heb.
Volg je les of doe je het uit jezelf? Eens in de week een half uur les.
Hoeveel keer oefen je? 2 of 3 keer in de week. Niet vaak dus maar ik pak het redelijk snel op.

Damn, daar had ik nog niet over nagedacht xd

Hoe lang speel je al? 1 jaartje haha
Welke stijl? M’n lesboek, dus dat stelt niet veel voor.
Klassiek, elektrisch of keyboard? Elektrisch maar wel met klavier.
Wat was het moeilijkste liedje dat je ooit hebt geoefend? Geen idee.
Wat was de langste tijd dat je aan een liedje hebt geoefend? Week of 2/3
Wat kun je nog niet zo goed? Alles
Volg je les of doe je het uit jezelf? Les 1x in de week
Hoeveel keer oefen je? 3 keer in de week ofzoiets, te weinig en dat is te merken.
Welke nummers speel je het liefst? Iets dat ik ken

Ik wil zoo graag goed zijn…