Piano spelen!

Ik kijk al bestwel lang op youtube naar andere zingende nog onbekende personen, Christina Grimmie, Tiffany Alvord, Maria Aragon en dat soort personen, inmiddels zijn deze al bekend xd maar nu zou ik graag zelf ook zoiets doen, ik kan wel goed zingen maar ik durf mijn ouders nooit te vragen of ik op pianoles mag, is piano moeilijk te spelen?/

piano is ee instrument waarmee je zowel heel eenvoudige dingen als echt supermoeilijk kan spelen. om te beginnen zal het wel even wennen zijn aan 2 notenbalken tegelijk lezen, maar eens je ermee weg bent kan je meteen simpele maar leuke stukjes spelen.
heb je een piano thuis? is wel belangrijk natuurlijk

Ik heb een keyboard en heb in 6 lessen accoorden leren spelen.
Deze heb je nodig om jezelf te kunnen begeleiden met een liedje.

Ik denk dat je het jezelf wel een beetje aan kunt leren. Wij hebben thuis een piano, en ik kan er wel een beetje op spelen. Maar heb nooit les gehad

Piano is best makkelijk te bespelen, althans, vind ik. heb nu 3 jaar les. ben er nog niet zo goed in, maar ik oefen ook veel te weinig omdat onze piano gewoon een oud kreng is. *zucht*

Het is best goed te doen hoor, het is vrij logisch en je hoeft geen moeilijke trucjes uit te halen met snaren of op een vreemde manier blazen ofzo.
Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil op een piano :slightly_smiling_face:

Idd, je kan echt moeilijke dingen spelen maar ook gewoon makkelijke.

Ik vind piano geen moeilijk instrument. ik heb mezelf in 3 dagen comptine dun autre ete geleerd. Alsje iets echt graag wilt spelen moet je gewoon goed oefenen :grinning:

Ohja ik kan alleen geen noten lezen, das wel jammer :stuck_out_tongue:

Nee, ik heb keyboard spelen zelf ook geleerd via tutorials op youtube.

Nou, dan moet je nu maar eens deze leren: Chopin op.64 no.2
Ik spreek uit eigen ervaring, pianospelen is niet makkelijk.

En Rubinstein speelt vrij in de maat. Voor een liedje van Chopin, dus dit is de vereenvoudigde versie.

Hm echt goed piano spelen is wel moeilijk, hoor. Bepaalde vingertechnieken die je onder de knie moet krijgen, noten die je moet kunnen lezen, en uiteraard muziektekens. Weten wanneer je zacht of hard moet spelen, gevoel in de muziek leggen en vaak staan er buitenlandse termen bij die aangeven hoe je moet spelen. Je beide handen moeten samen kunnen werken als het ware, je moet het juiste tempo aanhouden, tempowisselingen, etc. Nouja ik vind het nog steeds lastig na 11 jaar :’). Maar het ligt er inderdaad aan wat voor niveau je speelt en of je noten wil lezen, akkoorden wil spelen.

Die heb ik ook gespeeld :grinning: Is heel mooi!

Maar wel verschrikkelijk irritant :’)
Helemaal foutloos krijg ik hem waarschijnlijk nooit. En ik moet hem binnenkort nog spelen voor wat mensen ook x)

Je kan het beste beginnen met je rechterhand de melodie te spelen, en met je linkerhand de akkoorden. De akkoorden kan je meestal wel vinden, die zijn bijna hetzelfde als voor de gitaar. Akkoorden kun je makkelijk maken, door bijv. bij het akkoord A alleen een a te spelen. Ik zou als ik jou was beginnen met het leren van akkoorden, als je die nog niet kent. Bijv. akkoord A speel je: a c e. Maar op youtube staan ook hele makkelijke lessen! Gewoon de titel van het nummer intypen en dan ; piano lesson. Succes ermee! (:

wow, grapje. heb m’n eigen ding geciteerd. ^^

Nja dat ligt er dus aan welke liedjes je wilt kunnen spelen toch.

Maar dat wil dus niet betekenen dat pianospelen makkelijk is.