Piano leren spelen

Hai !

Ik vind piano zo ongelooflijk mooi , maar omdat ik ookal op zangles zit kan niet ook op pianoles .
Maar ik heb al heel vaak gehoord dat mensen zichzelf iets leren spelen dus mijn vraag aan jullie : met welke nummers kun je het beste beginnen en hebben jullie tips voor mij of sites met bladmuziek van die nummers.

Thankyou !

(ll)

dat wil ik ook al 100x proberen.
maar ik heb alleen een flutkeyboard
en ik weet dus ook niet hoe te beginnen

ik heb ook een keyboard ! haha , maar die
is wel lekker makkelijk om mee te nemen ,
ik heb nu vakantie en neem hem zo mee naar
mn vader xD hahaha .
Inderdaad WAAR moet je beginnen hahahahahaha

uppppp (ll)

is there anyone who knows it ?

Je moet eens naar een muziek winkel gaan (waar ze bladmuziek hebben). Even vragen naar lesboeken. Ik zit zelf ook op pianoles en daar gebruiken we die boeken ook. Als je het dan een beetje kan moet je maar vragen naar makkelijke liedjes enzo. (als je liever geen geld wilt uitgeven kan je ook naar de bieb gaan!) en dan steeds een niveau hoger boeken kopen. meestal staat er wel aangegeven voor wat voor niveau de liedjes zijn.

Ehm, ik heb 4 of 5 jaar op pianoles gezet, en je begint echt met makkelijke boekjes wat je jezelf misschien kan aanleren?! Na een paar jaar gestopt te zijn met pianoles, begin ik vanaf volgende week weer! :grinning:
Misschien dat je op marktplaats pianoboekjes kunt krijgen?! Ik weet niet of ze het hebben op marktplaats, maar ik denk het wel. :slightly_smiling_face:
Zorg er wel voor dat je de eerste trap of de voorbereidende trap hebt, als je gelijk begint met de derde trap is het wel moeilijk denk ik.
Je moet wel goed noten kunnen lezen natuurlijk, want je hebt dan geen pianoleraar/pianolerares die je dat dan leert. :wink:

thanks . anyone else … ?

ty .
Noten lezen kan ik al redelijk ; geleer op school , het kan altijd beter maar dat gaat dus wel opzich , en ik ken iemand die me daar misschien wel mee zou kunnen helpen .

ojaa als ik bladmuziek zie schrik ik me altijd dood ! hahahahaha
al die bochtjes en streepjes :anguished:? maar nu zat ik te kijken naar
de bladmuziek zie van für elise dan staan al die dingen er ook op
maar als je die ( probeert ) speelt dan is t eigenlijk helemaal niet
zo moeilijk als je t doorhebt . hoe kan dat ?

Ik heb für elise nog nooit gespeeld, maar volgens mij is ie best wel moeilijk om te spelen.
Een vriendin van mij kan 'm wel spelen, ze heeft het mij ook geleerd.
Maar ik kwam nooit verder dan de eerste paar noten. :stuck_out_tongue:

En je ziet idd bij bladmuziek veel noten (duh:p) en lijntjes en allemaal tekens enzo, maarja, je leert meestal in de boekjes wat alle tekens (linkerhand, rechterhand enz.) zijn enzo.

Fur elise is vrij eenvoudig. Maar dat komt misschien omdat ik zelf 3 jaar op les heb gezeten. Ga naar de muziekwinkel en vraag naar een boek om pianospelen te leren.

Thanks .
Denk dat ik maar eens opzoek ga in de bibliotheek .
Want aan jullie te horen ga ik het niet op ineternet
vinden . ( i know google is your friend maar ik weet
niet wat ik dan moet intypen :flushed: )

loves

http://www.google.nl/sear…&btnG=Google+zoeken&meta=

:wink:

op youtube zijn er heel veel ‘how to’ filmpjes waarin je de toetsen&handen van de maker van boven af ziet, en zij spelen dan heel langzaam het liedje voor en leggen ook uit welke noten je moet spelen en zo. Ik weet niet of je weet hoe de noten op de piano heten, anders moet je dat eerst even opzoeken en dan kan je dat er met stickertjes opplakken of zo ;p
als je bijvoorbeeld bij youtube intypt ‘how to play my heart will go on’ (hahaha ik zeg echt maar wat, het eerste wat in me opkomt) kom je heel veel filmpjes tegen!

zo heb ik echt 100000 liedjes geleerd, nou ja ik kon al pianospelen want ik heb ook les maar zo gaat het leren eigenlijk veel sneller/makkelijker.
succes en veel plezier!

[i][b]NOUNOUNOUNNOU

WEETJE

Ik kreeg 4 jaar geleden een keyboard.
ik vond het zo’n leuk ding…
alleen ik luister nooit naar mensen en blabla… ik kon geen leraaar krigen… daa rben ik te koppig voor.
en ik ben zelf begonnen met vader jacob en van dei kinderliedjes… daarna geleerd wat akkorden mee te spelen… en alles zo leren…
ik kan geen noten lezen nu nog steeds neit
en deze vakantie heb ik een piano gekregen

en unu speel ik echt like gewoon normaal… piano… unfaithful… when youre gone en alles wat je kunt bedenken… kan ik in 1 keer spelen… omdat ik het hoor. =D

dus oefennign baart kunst…
ook al je helemaal nix weet =D[/b][/i]

Je kan ook boeken bij de bieb lenen voor piano/keyboard. =)

Ik hoop dat je zelf dan voor ogen heb om popmuziek te gaan spelen? Wnt ndrs redt je het écht niet als je voor klassiek gaat… Ik speel al vnaf mn 6e (11 jaar nu dus) & ben begonnen met klassiek…en speel nu sinds een paar jaar popmuziek, das écht way easy-er.
Ik denk dat je wel op zoek moet naar een methode waar je ook bij kan horen hoe je iets moet spelen…nders weet je namelijk nooit wanneer je iets fout doet. (of denk ik nu zo raar?)
Nja, suc6!

Bij de muziekwinkel of bieb kan je wel lesboeken halen. Maar om echt goed te leren spelen moet je wel op les gaan, omdat er anders niemand je techniek corrigeert…

Bovendien raad ik het je wél aan om ook noten te leren lezen, als je dat al niet kan. Ik ken veel mensen die dat niet kunnen en dat is zonde. Instuderen van liedjes gaat vele malen sneller, en ook voor het zingen is het handig als jij noten kan lezen.

Het lijkt mij echt zo hip om piano te kunnen spelen. Maar ik ga het mezelf echt niet aan kunnen leren, na 4 valse noten denk ik al van:" AAAAAH! fuck it".

Was ik maar lekker gedisciplineerd.

Piano les is stom je moet er alleen maar van die standaard liedjes spellen. Ik heb een jaar piano les gehad toen ben ik eraf gegaan en nu speel ik wat ik zelf leuk vind. En ik geef mijn vriendin les