Piano leren spelen - makkelijke bladmuziek?

Hey ladies!

Ik heb 3 weken geleden een digitale piano gekocht. Ik wil zó graag piano leren spelen. Ik heb nu een beginnersboek waarin ik langzamerhand deuntjes kan spelen en noten kan leren lezen. Dit is erg lastig en vergt tijd!

Ik vroeg me af of er hier dames op het topic zitten die mij hun ervaringen kunnen delen hoe zij het makkelijkst noten hebben kunnen leren lezen?
Ook ben ik op zoek naar bekende nummers die vrij makkelijk te spelen zijn op de piano en waar jullie deze bladmuziek hebben gevonden? Het zou mij extra motivatie geven als ik eens een keer een bekend nummer naast ‘Jingle bells’ kan spelen.

Bye!

Misschien Adele? Op youtube kun je ook veel vinden.

Als je wilt zou je je eens kunnen verdiepen in het spelen van akkoorden. Is makkelijker dan noten leren lezen en als je daar de theorie achter snapt, kun je eigenlijk elk popnummer dat er is spelen.

Als je echt klassieke muziek wilt spelen zit er niks anders op dan oefenen oefenen oefenen.

Op les gaan is vaak ook erg nuttig!!!

Voor het noten leren lezen heb ik geen tips, want dat heb ik geleerd toen ik 7 was haha.
http://www.music-scores.com/midi.php?sheetmusic=Beethoven_Ode_to_Joy_easy dit is iets wat zeker goed te doen is voor een beginner en er staat nog veel meer op die website! Een boek met etudes is ook heel erg handig. Het zijn vaak wat lastige oefeningen, maar wel heel erg goed om je techniek te oefenen. Bladmuziek voor popliedjes kun je inderdaad veel op youtube vinden en in de bieb heb je ook boeken met bladmuziek (bij ons in ieder geval wel). Succes!

Ik heb mezelf noten leren lezen en als ik mag opscheppen: ik ben daar erg goed in.
Het is een kwestie van je hand-oogcoordinatie trainen, vooruit lezen en weten wat er staat. Ik heb er toen rond de twee uur per dag aan gezeten! Ik had het redelijk snel opgepakt. Ik zou vooral niet te snel de moed verliezen. Als je er nu veel tijd insteekt dan krijg je er later heel wat voor terug. Ik zie bij andere musici dat ze aan het begin gewoon de letter van de noot erbij zetten. Zodra je wat meer souplesse hebt en niet meer heel diep moet nadenken bij het plaatsen van je handen in overeenstemming met wat er staat, kan je oefenen op het sneller lezen.

Ik lees even mee. Wil het ook leren.

Ik lees ook even mee hihi