Piano boek

Hai !
Ik zou heel graag piano willen leren spelen. Nu ben ik al een beetje begonnen op mijn keyboard. Ik speel al bijna 8 jaar dwarsfluit, dus ik kan noten lezen. Ik heb een boek geleend van iemand : piano tutor (door Jeff hammer) En daarbij ben ik nu op de helft ongeveer. (dus ik kan al met 2 handen spelen en veranderen van positie)

Nu wil ik zelf een boek gaan kopen, maar ik weet niet zo goed welk boek. Dus met welk boek ben je begonnen en wat raden jullie mij aan?

En weet iemand misschien een paar bekende liedjes voor beginners?

Thanks alvast!

Ik heb keyboard leren spelen uit Keyboard spelen doe je zo. Deze boeken kreeg ik van mijn lerares, maar ik vond ze nogal saai. Het waren allemaal van die oude liedjes en daardoor werd ik totaal niet gestimuleerd om te oefenen. Maar ik heb er wel goed keyboard uit leren spelen, alle akoorden etc. Daarna ging ik spelen uit Popselections, die boekjes vond ik op www.musicscore.nl Tegenwoordig haal ik het meeste gewoon van internet.

thanks! :slightly_smiling_face: Echt een super fijne site!
Weet je misschien ook een bekend liedje wat een beetje makkelijk te spelen is?

love song- sara bareilles :wink:

up ? :blush:

ik zou naar een muziek winkel gaan waar ze veel boeken verkopen, daar kunnen ze je tenslotte het beste helpen.

In Amsterdam bij het concertgebouw zit een winkeltje waar ze heeeeel veel bladmuziek hebben. Misschien kun je het daar een keer vragen als je daar in de buurt bent?