PhotoPack ~ Amateurfotografie

Info
Hi! Ik heb al een tijdje een Canon 1100d + een 50mm lens, maar ben er sinds kort mee bezig. Ik moet alles nog leren en uitzoeken, maar ik hoop dat ik alvast wat tips kan krijgen op mijn eerste werk.
Ik vind vooral onderwerpen zoeken om te fotograferen moeilijk…

Foto’s; 3+4 okt 2012

1. 's avonds geschoten, te weinig licht.

1. Jammer dat ik niet in het hek kon.

1. Close-up hondje

1. Random brug…

1. Van erg grote afstand geschoten.

1. Van minder grote afstand geschoten.

1. Jammer dat zn slechte oog aan deze kant zit…

Tips zijn zeker welkom :slightly_smiling_face:

Ehm anyone? :3

Eerlijk gezegd vind ik alleen nummer 6 leuk doordat er, naar mijn idee, een mooie sfeer is. De rest vind ik niet leuk doordat de onderwerpen me niet aanspreken.

En ik erger me aan de tekst die eronder staat, want je hebt zelf ook wel door dat ze mooier kunnen. Waarom probeer je dat dan niet te verbeteren? :wink:

Omdat ik geen idee heb hoe, daarom vraag ik hier tips. :wink:

Je zou de eerste bijvoorbeeld bij beter licht kunnen maken.
De tweede zou je (in het kippenhok kunnen gaan zitten, zodat dat hek er niet is) vanuit een andere hoek de foto kunnen maken waardoor het hek minder in zicht is.
Foto drie vind ik best mooi, maar let op de afsnijdingen!
En ik denk dat als je foto 4 vanuit een andere hoek had gemaakt, dat de foto er dan wat speelser van zou worden.
Het verschil met foto 4 & 5 is dat er bij 5 veel meer sfeer zit, als je ze met elkaar vergelijkt zie je (of niet) dat foto 4 meer een kiekje is.
En tot slot, zoals je zelf al zei: je kan deze foto door echt te gaan spelen met je camera (en konijn haha) een foto van het konijntje maken door aan hem van de andere kant te gaan fotograferen.

Vat dit trouwens niet als gemene kritiek op trouwens! Het konijntje is super cute. :slightly_smiling_face:

Jammer van 1! Als je eens oefent met de witbalans, kan je misschien het gele licht eruit halen. Maar de rest ziet er al leuk uit =) Ik denk dat je nog wel wat beters eruit kan halen, maar je moet ergens beginnen. Ik vind het in elk geval al heel goed.
Van 7 is het idd ook jammer. Verder is het namelijk wel een mooie foto. Nummer 4 vind ik erg saai.
Bij de kip en hond had je misschien beter door je knieen kunnen gaan. Of ga voor jouw part liggen. Van onderen fotograferen levert al gauw mooier beeld op.

Leuk dat je een topic hebt geopend :grinning: Ik moet het eigenlijk ook nog maar weet bij god niet wat te fotograferen, en er zijn bijna geen dieren in de buurt… :’(

Wat een lief konijntje! Ik heb verder niet echt tips voor je, ben zelf ook nog bezig met van alles te leren. Heb ook een 1100D met 50mm lens (:

Leuk! vooral 6 is mooi! ik heb dezelfde camera en ook een 50mm lens! xx

Jammer van foto 1. Wat iedereen zegt fotograferen bij beter licht. Als dat nou echt niet kan kun je de foto ook achteraf bewerken met photoshop en curven.
Zoals ik hieronder heb gedaan.

Toevoeging: op deze manier kun je je foto nog een beetje redden.

Ik vind de derde foto met het hondje echt heel erg mooi. Inspiratie vinden voor je foto’s kan ook heel erg lastig zijn. Wat ik altijd doe is niet teveel over na denken. Tenminste niet van ‘ik moet een onderwerp hebben’ vaak krijg je wel wat ideetjes als je gewoon bezig bent. Tenminste dat heb ik vaak.

Ik heb geen verstand van foto’s, maar ik vind deze foto’s echt mooi :flushed:
Ik zou het iig niet kunnen!

Ik heb een paar nieuwe :slightly_smiling_face:
Ben erg veel aan t oefenen met alles en zoek veel tutorials op, (en heb veel aan jullie tips gehad, thanks!) dus ik wilde graag tussendoor even wat laten zien;

8 en 9 vind ik heel mooi! Vooral bij 8 met de mooie gele blaadjes =)
Bij 10 vind ik het jammer dat je niet zoveel ziet en er zitten blaadjes voor. Misschien kon je het beter uit een andere hoek fotograferen?

ik vind ze mooi. keep it going:D

Je kunt duidelijk zien dat je de techniek goed onder de knie hebt! maar ik vind je foto’s nog vrij ehm… saai en braaf.