Pfff, moeilijke situatie, hulp nodig

Hee meiden, gisteren had ik een topic geopend waarin ik vertelde dat ik een moeilijke situatie had met m’n vriend. We hebben na een flinke ruzie met mijn ouders, en zijn moeder besloten dat we een weekje rust nemen van elkaar.
Zodat we kunnen nadenken en alles op een rijtje zetten.

Nu heb ik tips nodig, ik wil graag afleiding, maar ik zou niet weten hoe. Bij alle kleine dingen die ik zie, kunnen ze me herinneren aan mijn (ex)vriend. Het is nog niet officieel uit, maar gewoon even een time out.

Hebben jullie tips? Zodat ik me wat meer kan afleiden en niet de hele tijd moet huilen enzo, ik ben ook bang dat ik niet in slaap kom en dat ik toch de verleiding niet kan weerstaan om hem te smssen hoe erg ik hem mis…

Lekker weg gaan met je vriendinnen shoppen beauty avondje biosje??

Chocolaaaa! Oh sorry, vat dit niet te serieus op :’)
Euhm. Afspreken met vriendinnen, met je hobby, jezelf trakteren op iets leuks, cakejes bakken en ze daarna opeten :grinning:
En trouwens, chocola werkt echt, haha

Geef je mobiel anders aan je moeder? Dat dat niet mag? Een week rust is een week rust, gun jezelf die rust om na te denken. Dan kan je na een week met elkaar praten. Ga zoveel mogelijk leuke dingen doen! Of dingen die niet konden als je vriend er telkens was. Een beautydagje ofzo, of stort je op fotografie (dat is jouw ding toch?). Afleiding zoeken inderdaad ;d. Succes!

Ja fotografie is m’n ding ja. Ik denk dat het een halve week word want 29 augustus moet ik naar school, en 27 augustus zouden we elkaar dan weer zien zegmaar. Maar dat hebbe we niet echt afgesproken wanneer we elkaar weer spreken want zijn moeder kwam er tussen :S

Dat klonk een beetje bot van me, sorry! Ik denk dat wandelen met m’n hond ook wel helpt? Of fietsen, naar de kermis, het dorp?

Ik denk dat het fijn is om met mensen af te spreken, anders blijf je maar aan hem denken.

Oke even een domme vraag misschien, is het goed als ik hem unfollow op twitter? Ik lees nu continu wat hij doet, dat is best kut en daardoor denk ik weer aan hem… zou hij d’r boos om worden, wat zouden jullie doen?

Niet op twitter gaan…

Dat is moeilijk hahah. Ik ben geen twitterslet ofzo… maar nja, wel een goed idee.

Oke help… mijn vriend, mijn moeder en ik hadden ruzie gisteren, mijn vriend is boos op mijn moeder, ik een beetje, maar hij wil zijn excuus niet aanbieden en waarschijnlijk ga ik vrijdag naar hem toe, maar ik wil niet bij zijn moeder zijn want die bemoeit zich er dan ook weer mee en alles en daar heb ik geen trek in. Hij wil ook niet afspreken in het dorp denk ik…

Hoe kan ik zorgen dat hij bij mij thuis wil komen? Hij heeft geen zin in mijn moeder, ik heb geen zin in zijn moeder en tja, ik weet niet hoe het nu verder moet :frowning_face:

Iemand reacties alsjeblieft? …
We hebben net al zijn spullen in vuilniszakken gedaan en papa brengt ze vanmiddag weg naar hem, ik ga niet mee, is dat een beter plan, of kan ik beter wel mee gaan?

We zouden geen contact meer hebben voor een weekje maar ik v ind het zo moeilijk, bij alles wat ik zie, wat me herinnert aan hem, begin ik te huilen, het word nooit meer zo als eerst :frowning_face:

Ik zou niet meegaan. Maar is z’n spullen in vuilzakken doen niet té drastisch? Jullie zijn nog niet eens echt uit elkaar! Goh…Ik zou m’n mobieltje afzetten, van het internet blijven en gewoon lekker series kijken en eten. Je kan ook wat vriendinnen bellen? Zeg hen dat je je hart moet luchten bij iemand en dat je afleiding zoekt. Ze helpen jou heus wel. Ik snap eigenlijk niet dat jouw ouders en de zijne zich zo hard bemoeien met jullie relatie…Dat zijn jullie zaken, toch? Ik hou m’n ouders altijd buiten m’n relatie, ik vertel hen ook nooit wat het probleem is als ik en m’n vriend ruzie hebben. Dan zet je je ouders in principe tegen je vriend op. Kan je beter je hart luchten bij vriendinnen…

Maak het zelfde als jou door, en heb net 1 week achter de rug. 1 tip! ga niet uit als je hem tegen kan komen! Ik heb mijn week door gebracht, met ontzettend veel films kijken, idiote tweets plaatsen (die ik gauw heb verwijderd vanwege spijt,) en shoppen met vriendinnen. Een verschrikkelijke week, maar ik ga nu een week als kampbegeleiding weg, want ik hou het niet nog langer vol! Ik wens jou heel veel sterkte!

En het is idd slim dat je geen contact zoekt, wij hebben dit wel gedaan, meerdere keren, en daar heb ik spijt van het heeft het alleen maar erger gemaakt.

Dankjewel wannabeperfect, en ja… ik zoek nu eigenlijk wel contact weer. We hebben gepraat op msn en hij wilt niet met mijn moeder praten, ik heb ook met m’n stomme kop alles verteld over de ruzies enzo omdat ik het niet bij vriendinnen kwijt kan, ze is op vakantie en ik heb verders geen goede vriendinnen…

Nu wilt hij dus wel verder met me, ik wil opzich best naar zijn huis toe, maar dan begint zijn moeder zich er mee te bemoeien. Ik vertel in het vervolg niks meer dat is maar beter ja. Het is nu een dag geleden en ik probeer hem een beetje bij te praten maar dat lukt me niet… ik voel me zo kut en moest net weer huilen. Ik ga zo wandelen met m’n moeder misschien dat ze uit zichzelf nog wat zegt ofzo, maar ja… :frowning_face:

Nee we zijn niet echt uit elkaar, maar hij heeft heel lang hier gezeten en al zijn kleding lag hier dus dat moest wel even daar heen vond ik. Er staat nog veel van hem hier…

Lastige situatie, ook ik ben van mening dat je geen toenadering moet zoeken. Laat alles bezinken en zet je zinnen op iets anders. Ga lekker weg met vriendinnen, ga films/series kijken or whatever, in ieder geval iets wat je leuk vindt zodat je gedachtes even ergens anders zijn. Verder vind ik ook dat zowel jouw ouders als zijn moeder zich er niet mee horen te bemoeien. Als jullie je relatie willen redden moet hij zijn moeder duidelijk vertellen dat zij zich niet meer met zijn relatie moet bemoeien en jij je ouders… Geef het even de tijd, ik denk dat het ook voor hem moeilijk is om je moeder weer onder ogen te komen, omdat hij zo boos is. Als het tussen jullie weer goed is kun je je concentreren op verzoening (?) tussen beide partijen. Voor nu vooral focussen op het redden van je relatie als jullie dat beide graag willen. Sterkte