pff help!

Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier en heb even wat raad nodig.
Vorig jaar september leerde ik via via mijn vriend kennen.
Sinds november hebben we een relatie. Ook wonen we ver (2uur reizen) uit elkaar.
Toen ik hem leerde kennen was het een jongen die heel veel uitging en veel meisjes versierde.
Toen ik met hem afsprak zei hij ook gelijk dat hij geen relatie wilde, want hij is er niet goed in… zijn langste relatie was 5 maanden.
Voorheen heeft hij dus korte niet serieuze relaties gehad. Ook was hij wel 2 x geobserdeerd verliefd geweest, maar hierbij is zijn hart gebroken. Hij geloofde niet meer in goede relaties.
Hij heeft zich zoals hij uitlegde, toen verdiept in de psychologie tussen mannen en vrouwen.
Hij ging veel uit en werd goed in meiden versieren, om ze vervolgens weer te dumpen. Hij hield van die spanning. Hij gaf eerlijk toe dat hij een gevoelloze klootzak was. En niet snel verliefd wordt.
Het schrok mij niet af…aangezien ik ook niet op zoek was naar een relatie.
Vanaf het eerste moment voelde we dat er een klik was en vooral hij vond dat het anders was. Hij had ook respect voor me.
Ik kon ook door hem heen kijken, tussen die stoere praatjes zat een lieve jongen verstopt.
Hij wilde graag blijven afspreken…hij nam veel initiatief en liet duidelijk merken dat hij mij leuk vond. Ook merkte ik dat hij bang was dat ik hem niet leuk zou vinden.
We werden uiteindelijk toch verliefd en sinds november hebben we een relatie.
Vanwege de lange afstand zien we elkaar alleen in het weekend.
Na 2 maanden begon hij zich wat teruggetrokken te gedragen… ik vroeg wat er aan de hand was…hij zei dat hij ene keer veel voor mij voelt en andere keer stuk minder… dat vond hij raar… hij kende alleen de obsessieve verliefdheid…ook als hij minder voelde dan ging ie twijfelen. En zei zelfs dat meisjes versieren veel voor hem betekende.
Ik legde uit dat je je in een relatie niet altijd even verliefd hoeft te voelen.
Hij legde uit dat zijn emoties snel wisselen…(misschien door adhd?) Ook is ie overal altijd op spanning uit. Niet alleen met meisjes maar ook in andere dingen. Bv voetbal, gokken, gamen etc.
Ik schrok ervan en heb me wat teruggetrokken…uiteindelijk na het afspreken…gibg het weer stuk beter voor een hele tijd… nadat we elkaar 3 weken of 2 weken niet hadden gezien bv door vakantie miste hij me heel erg. Ook dior nachtje in hotel geslapen te hebben was de liefde gebloeid. Zo ging het dus een tijdje goed.
In mei merkte ik dat hij weer dat hij meer afstand hield…en zich focusde op andere dingen zoals uitgaan…dat gaf me hetzelfde gevoel als voorheen…ik vroeg of hijweer twijfelde…hij gaf aan van niet…maar dat hij niet altijd evenveel voelt… ik zei dat t ook normaal is maar hij niet zo aan me hoeft te laten merken…hij zei dat hij vanuit zijn emoties handeld en reageert.
Toen zag hij me 2 weken niet…en begon me weer te missen…toen ging t weer even goed…
In juni heb ik voor het laatst gemerkt dat hij gevoel voor me heeft…hij zei toen dat hij weet dat ik voor hem de enige ben omdat hij me gaat missen als we elkaar langer dan een week niet zien…
Sinds zijn stage is afgelopen en we beide vakantie hebben is t allemaal meer veranderd. Hij ging weer heel veel stappen… liet na 2 weken nog steeds niet blijken dat hij me miste… ik gaf dit aan…en zei dat ik hem wel erg mis… toen we 4 nachtjes afspraken…was hij ook merr gericht naar zijn vrienden… nadat ik hem had gezien…werd ik boos…ik voelde me al een tijd ongelukkig… hij vertelde dat hij af en toe het single leven miste en dat meisjes versieren 3 jaar lang belangrijk voor hem is geweest en achter zich moest laten:s ook dat het natuurkijk normaler aanvoelt in onze relatie…want we hebben al 8 maanden. En dat hij het moeilijk vibd dat ik ver weg woon want dan kan je tussendoor nooit even met elkaar afspreken…nu zit je gelijk paar dagen achter elkaar aan elkaar vast…wel zei hij dat ie can me hield…
Ik had t gevoel dat ik niet tot hem doordrobg dat ik me er rot over voel…dat hij telkens laat merken dat hij minder voor mij voekt…en dat hij zijn lul achterna lopen mist in plaats van dat hij nu verder een goede relatie heeft…
Ik was verdrietig en gekwetst vanaf toen probeerde hij wel zijn best te doen…alleen de dibgen die hij zei kwamen niet uit zijn hart wat ik merkte…we gingen vorige week samen op vakantie…ib het begin was het erg leuk…hij zei dat hij ook echt wel van me houdt… hakfverwege de week zag ik een gesprek met zn vrienden via de apo…hij zou ook met vrienden op vakantie gaan…ook hij had het erover dat ze wel naar een plek moeten waar chicks zijn…
Ik begon me er rot over te voelen… ik heb nanelijk nadat ie de eerste keer had getwijfeld over ons een naar gevoel gekregen als hij uitging.
Ik bleef gewoon gezellig vakantie vieren…maar toen schrok ik s nachts wakker…en ik weet t, het hoort niet maar heb toen op zijn telefoon zijn app berichten gelezen…ook naar berihtjes naar ern vriend van hem… die vriend kijkt erg naar hem op als het om meiden gaat, want is zelf erg onzeker.
Nadat mijn vriend een week ervoor uit was geweest met vrienden, had hij naar deze vriend geappt dat er in de club verl lekkere wijven waren en hij een x mee moet gaan. Ook gaf hij aan dat hij eennummer had geregeld maar verder niets mee doet. Ook maskte ik uit het gesprek op dat hij vreemd was gegaan. Ik brak uit elkaar…want voorheen zei hij altijd dat hij geen respect heeft voor vreemdgaan en het ook nooit zal doen aangezien het hem zelf us aangedaan. Hij werd wakker van mij en ik vroeg om bevestigibg…hij zei dat hij helemaal niet vreemd is gegaan en ik het gesprek verkeerd heb opgevat. En dat ik hem moest geloven en hij echt wel van me houdt. Maar dat hij het single leven wel af en toe must en dat hij idd wel meer ff had gefocust op met andere meiden flirten toen ik telkens boos op hem was. Ook zegt ie dat mannen altijd blijven praten over andere vrouwen. En flirten en met neiden praten bij hem hoort. Maar nooit zal vreemdgaan.
En dat hij me wat stiller vond geworden en introverter dan toen we elkaar leerde kennen. Ik zei dat het kwam doordat ik zo door hem heen kan kijken… en ik altijd me best doe…en me de laatste tijd aan de kant gezet voel…ook heb ik het idee dat ik nooit tot hem doordring…als ik boos ben dan blijft ie droog reageren.
Vokgende week gaat hij uiteibdelijk 4 nachtjes naar texel met die ene vriend. Voel me er erg rot over dat hij meer met andere meiden bezig is.
Ik heb hem een dag niet gesproken en weet niet of uj hem nou moet laten of wel contact moet zoeken…
Ik blijf me er rot over voelen…

Verder heb ik het ook een hele tijd jammer gevonden dat hij soms paar dagen niet appt of dat ieminder leuk vibd dat met mij te doen. Ik vind het toch belangrijk als je lange afstand relatie hebt dat je mekaar even appt op een dag…? Of ben ik gek?

Ik vind het persoonlijk niet ‘normaal’ om tijdens een relatie nog steeds te flirten met andere meiden. Ja, het kan zijn dat je dat tijdens je single-leventje hebt gedaan en dat het even wennen is dat dat niet meer kan, maar je hebt voor een relatie gekozen en het meisje van je dromen, dús waarom zou je dan nog moeten flirten?

Hij geeft alleen zo vaak en duidelijk aan dat hij dat leventje zo mist en eigenlijk graag terug wil. Hij wil het eigenlijk combineren maar dat gaat binnen een relatie nou eenmaal niet. Als het al acht maanden zo doorgaat dan vraag ik me af of er wel een keerpunt gaat komen.

Ik zou hem er wel mee confronteren en zeggen dat het je dwars zit.

Ik denk dat het zeker met een langeafstandsrelatie erg belangrijk is om ook te appen, bellen of skypen, dat ben ik met je eens. Je moet je alleen wel indenken dat appen gewoon een stuk minder emotie (eigenlijk geen) bevat en je het dus ook verkeerd/anders op kunt vatten dan bedoeld. Je kunt dan beter afspreken dat jullie bijvoorbeeld om de dag even bellen als jullie elkaar doordeweeks niet zien. En de hele dag door appen is natuurlijk ook niet nodig, maar af en toe eventjes moet gewoon kunnen. (:

pff jeetje… lastige situatie… jullie houden van elkaar maar als hij steeds blijft zeggen dat hij zijn vrijgezelle leventje mist dan zit er iets niet goed… Maar waarom wil hij zo graag meisjes versieren, waarom mist hij dat zo erg terwijl hij jou heeft? Het lijkt wel een soort onzekerheid van hem, dat hij wil laten zien dat hij veel meisjes kan krijgen en nu hij een relatie heeft kan hij dat niet meer laten zien. ik zou toch maar eens een stevig woordje met hem gaan praten. jullie hebben 8 maanden een relatie, dat is toch wel al een tijdje. Hij moet jou de duidelijkheid geven wat hij nou wil: een relatie met jou of een vrijgezelle leven, want dit kan zo niet veel langer. Ik snap dat je van hem houd en natuurlijk een relatie met hem wil blijven houden, maar je moet jezelf ook afvragen of je de rest van jullie relatie een strijd wil vechten om zijn vriendin te blijven en er voor te zorgen dat hij niet vreemd gaat. daar moet je in een relatie niet eens om te ‘strijden’ … Het moet al vanzelf sprekend zijn dat hij helemaal voor jou gaat en niet steeds jou een rot gevoel geeft over meisjes te willen versieren…

Ik zie flirten eigenlijk ook een beetje als vreemdgaan…
Ik denk dat hij het ook niet tof zou vinden als jij heel de avond met allemaal jongens loop te flirten.
En het is logisch dat je je daar onzeker van gaat voelen.
Je voelt je nu echt al zo vaak kut, terwijl je nog geen jaar met hem heb, en dat hoort niet.
Ik ga niet zeggen dat je het uit moet maken, want dat moet je helemaal zelf weten. Maar je wederhelft hoort je gelukkig te maken en niet alleen maar verdrietig.
Voor zo ver ik op kan maken uit het verhaal is hij liever bezig met andere meisjes versieren.
Als hij zo heel de tijd bezig is met meisjes versieren willen die meisjes hem ook wel zoenen lijkt me…Wie weet gebeurd dat ook wel.
Vind het echt heel lullig voor je.
Ga een goed gesprek met hem aan, hij moet maar voor jou veranderen, wilt hij dat niet doen, dan is het denk ik beter om er een punt achter te zetten.