pfeiffer.

ik ben een meisje van 13 jaar, & ben de laatste 2/3 weken echt heel erg moe. door de weeks ga k soms wel om half 8 slapen, heb ik nu pfeifer ? :blush:

Je hebt pas pfeiffer als het bloedonderzoek het zegt :slightly_smiling_face:

edit: niet altijd trouwens, het kan ookal uit je bloed zijn en dat je dan nog in de nasleep zit.

voordat je pfeiffer hebt word je eerst ziek,
dat heb je niet zomaar ineens,
maar als je toch twijfelt moet je bloed laten prikken in het ziekenhuis.

Ik heb zelf pfeiffer gehad, en hoor dat meerdere het hebben. Maar om het zeker te weten, moet je het echt even laten testen. Ga eens langs de huisarts, het kan ook zijn dat je gewoon toe bent aan vakantie en wat rust.

hmm, okee , mn ouders zeiden ookal dat ik het misschien had, want vroeger ging ik altijd rond half 11 naar bed & was altijd heel erg druk , nu ben ik gewoon rustig ;s, maarbedankt.

Even naar de dokter gaan. Maar het is altijd zo (of iig meestal, had ik wel) dat je eerst keelonsteking hebt. Hoop niet dat je het hebt want het is geen pretje, kan ik je vertellen uit ervaring:’)

idd even laten testen, en uitkijken met uit iemands anders glas drinken e.d. want anders steek je binnen no-time iedereen aan (en dat is denk ik niet de bedoeling).
zo ging het bij ons in het vriendengroepje namelijk.

Het zou ook bijv. bloedarmoede kunnen zijn, dat moet je even laten testen.

Kunnen ook je hormonen zijn.

^Jaa dat zou inderdaad ook erg aannemelijk zijn. Je begint of zit nu midden in je puberteit. De hormonen gieren door je lichaam en daar moet je nog erg aan wennen. En het kost je veel energie. Ik denk eerlijk gezegt dat je je niet teveel zorgen moet gaan maken. Een afsrpaak maken met de huisarts om het zeker te weten, kan natuurlijk nooit kwaad (;

Ja hormonen, of een winterdip. Ben ook altijd vermoeider in de winter, door gebrek aan zon en warmter. :’] Ik zou gewoon langs de dokter gaan, dan weet je het zeker.

Een vriendin van me heeft waarschijnlijk ook pfeiffer. Ze is een week lang ziek geweest en is nu steeds heel moe. Uit school gaat ze slapen tot het avondeten en daarna gaat ze weer slapen. Volgensmij is dat wel een van de kenmerken van pfeiffer.

keelpijn, koorts en geen eetlust zijn ook symptomen. Je hoeft ze natuurlijk niet (allemaal) te hebben, maar toen ik het had had ik ook heel veel last van mn keel. Ik zou als je ik jou was idd even naar de dokter gaan om bloed te laten prikken, dan weet je het zeker.

ik heb/had ook pfeiffer, het gaat gelukkig al wat beter…
maar ben nu al langer dan n half jaar er mee bezig en ik lag soms al om 8uur op bed. en deed hele dagen niks en was nog moe…
gelukkig gaat t nu wat beter.

ik zou bloedlaten prikken en dan hoor je vanzelf of je het heb of niet.

Ik heb laatst ook bloed laten prikken, en uit de test kwam niks (Was heel erg moe, concentratieproblemen ed) en het bleek dat ik Pfeiffer heb GEHAD, maar heb er niks van gemerkt. Misschien heb je ook wel de nawerkingen, wat ik nu heb denk ik.

moeheid is niet gelijk een symptoom van pfeiffer. sorry maar ik word er een beetje moe van dat mensen dat denken want heb zelf een jaar met pfeiffer rond gelopen en dan zijn er opeens mensen die zeggen ik denk dat ik ook pfeiffer heb want ik voel me zo moe de laatste tijd ^^ uurgh. maar igg bij mij begon het met hevige koorts voor 1 week lang (samen met hoofdpijn, traag reactievermogen) vooral s avonds en s nachts had ik er veel last van, overdag was het gewoon heel raar, ook enigszins duizelig… en daarna kreeg ik opgezwollen lymfeklieren, keelpijn, kon niets meer eten en kreeg zelfs geen slok water meer door mijn keel, en een hele vieze grijze aanslag bij mijn keel. kreeg eerst antibiotica voor mijn keel omdat de dokter in eerste instantie aan keelgriep dacht maar goed. kreeg die antibiotica niet eens doorgeslikt xd ben iets van 5 kilo afgevallen die week wat er daarna (de tijd dat ik dagen op mijn bed lag en even veel bleef eten als dat ik normaal deed, maar dan sport je natuurlijk elke dag) er weer 3dubbel is bijgekomen haha (truly, van 58 kg ging ik naar zo’n 76 kg xd) ok maar wat ik dus probeer te zeggen is; zeer waarschijnlijk heb je geen pfeiffer als je enigste symptoom moeheid is. maar als je echt ongerust bent, ga naar je huisarts, en vraag om een doorverwijzing voor een bloedonderzoek.