pfeiffer?

Ik ben de laatste tijd echt heel erg moe. Vooral als ik uit school kom begint het heel erg te worden, en houdt het eigenlijk niet meer op. Ik heb ook al een paar weken iedere dag hoofdpijn, en het lijken dan op een soort ‘steken’ in mijn hoofd. 's Ochtends heb ik ook vaak last van keelpijn, maar als ik dan weer heb gegeten, is het weer over. Maar als ik 's ochtends alleen al naar eten kijk, heb ik geen honger meer. Maar als ik 's avonds heel vroeg naar bed ga, pieker ik nog veel over dingen en kan ik toch nog niet slapen. Ik heb trouwens ook een vriendin die pfeiffer heeft, en het zou best kunnen dat ik bijv. uit haar glas heb gedronken, maar dat weet ik zo niet meer… Zou het kunnen dat dit symptomen van pfeiffer zijn of iets anders?
ik weet niet in welke categorie dit hoorde.

Het zou kunnen ja.
Je zou even langs de dokter kunnen gaan vragen of ze je erop willen testen.
Want als je uit het glas/beker van iemand met pfeiffer drinkt is er zeker wel een kans dat jij het ook hebt.

Je kan het beste even langs de dokter gaan, als je wel pfeiffer hebt en je loopt er te lang mee door is dat niet goed voor je gezondheid.

Moet je dan bloedprikken? Want daar ben ik écht heel erg bang voor :blush:

ja dan moet je bloedprikken, kan er zelf ook echt niet tegen maar probeer gewoon de andere kant op te kijken dan valt het wel mee.

Waarschijnlijk wel ja. Maja of je wilt een prikje en zekerheid of je neemt een risico dat je langdurig echt erg ziek kan worden… aan jou de keus :"D

Ik heb zelf pfeiffer gehad, en ik herken het wel wat je verteld.
Het beste is inderdaad om naar de dokter te gaan, ik kreeg er medicijnen voor en die werkten goed.
Nou is het natuurlijk niet zeker dat je het hebt, maar ik zou wel langs de dokter gaan want dan weet je waardoor je zo moe bent.

Ja je moet bloedprikken als de dokter het ook denkt.
Maar zoals Rachmonsterr al zegt, een prikje en zekerheid of het risico dat je langdurig ziek kan worden!

Mijn moeder zei dat als het nog een paar dagen blijft, we idd het beste naar de dokter kunnen gaan. En ik hoop dat het bloedprikken meevalt dan. Maar bedankt iedereen! :slightly_smiling_face:

Ik heb gewoon echt trauma’s aan bloedprikken en ben er als de dood voor ( ook andere prikken ) maar het valt eigenlijk heel erg mee ! Ik voelde er iig niks van, en verder hopen dat het over gaat! Sterkte :wink:

Als je pfeiffer hebt heb je ook wel last van je keel nadat je gedronken hebben, maar kan best zijn dat je er minder last van hebt. Ik zou wel even langs de dokter gaan.

Ik heb nu ook pfeiffer, echt rot T_T

Je moet echt niet bang zijn voor naalden :wink:
En je bloed spuit er ook niet ineens uit, dus wees gerust :’)

Heb ik ook gehad, echt vervelend… Als ik jou was zou ik voor de zekerheid laten bloedprikken, je weet maar nooit…

je moet nooit zelf ‘diagnoses’ stellen. -.-"
ooh en gewoon naar de dokter, bloed prikken valt heel erg mee.

Anders moet je aan de dokter vragen als je bloed moet laten prikken of hij er zo’n soort crème voor heeft die je dan op je arm smeert, volgens mij een uur voordat je wordt geprikt. En dan voel je niks meer van de prik! :grinning:

Heb ik zelf ook ooit gehad, was wel fijn. Gelukkig ben ik niet zo bang voor naalden. (:

Ja kan wel… zo heb ik et ook gekregen :S… En ik heb het nu 1,5 jaar… Ik krijg elk half jaar een controle of ik het nog heb (bloed controleren)… Het is echt HEEL irritand

Ik heb ook pfeiffer en ik had geen idee dat ik het had. Ik had opgezette lymfeklieren, hoge koorts, wel last van keelpijn maar niet erg ofzo, en ik voelde me heeel erg grieperig. Ik had wel een acute pfeiffer. Ik moest ook bloedprikken en geloof me, ik ben 17,5 en ik heb jankend en tegen spartelend op de stoel gezeten bij de bloedprikkliniek (geen idee hoe je dat noemt haha) m’n moeder moest me helemaal vast houden en ik was super nerveus maar achteraf viel het zoooo erg mee haha. En het is echt wel fijn als je weet dat je pfeiffer hebt want dan kan je zonder problemen 2 weken vrij nemen van alles en dan kom je er het snelst overheen ('t is 1,5 maand geleden vastgesteld bij mij, heb 2 weken plat gelegen (echt plat, plat…) en het is bijna weg!)

kan ook aan het weer liggen.

Volgensmij begint pfeiffer met keelontsteking, en daarna word je heel moe en zo. Zijn je klieren opgezet?
En de enige manier om erachter te komen is te laten testen. Kan je meteen op een aantal andere dingen getest worden zoals bloedarmoede en zo.

En ben je écht bang van de prik? Want dat is echt nergens voor nodig, ze prikken vrijwel altijd (bij mij keer of 6 gebeurd, nog nooit mis gegaan) in één keer goed en dan voel je er bijna niks van.

ik heb het ALLEMAAL ook!
maar het kan idd ook gewoon een licht griepje zijn wat heerst. het wordt herfst dus je lichaam moet wennen aan koudheid, wind en regen. dan krijg je meestal eventjes wat keelpijn enzo. zowiezo ga je weer naar school na een lange vakantie en daar is je lichaam ook niet binnen 4 weken aan gewend.