pfeiffer

Hallo meiden!

Ik heb sinds begin april pfeiffer toen is het ontdekt…

Maar nu heb ik een leuke jongen ontmoet en is mijn vraag wanneer kan ik weer zoenen wanneer is het niet meer besmettelijk aangezien je er lang last van blijft houden

liefsxx

Gebruik google :slightly_smiling_face:

http://ziektevanpfeiffer.nl/
Hoe lang ben je besmettelijk als je Pfeiffer hebt (gehad)?

Ook hierover verschillen de meningen. In ieder geval is zeker dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd. Dat is de tijd dat je al wel besmet bent met het virus, maar er nog geen last van hebt. De incubatietijd is 4 tot 6 weken. Daarna neemt de ‘besmettelijkheid’ af, maar het virus blijft nog wel in de keel ‘zitten’. Dan kan je nog een aantal jaar anderen besmetten (of zelfs je hele leven, maar dat is dus niet helemaal duidelijk).

Ik zou 't niet weten… i kdenk als die stoffen weer uit je bloed enzo zijn…

Je blijft altijd antistoffen tegen pfeiffer houden, zo werkt je afweersysteem =’]

Oke ja het is dus al 6 weken geleden ongeveer… maar zoals er staat je kan dan nog een aantal jaren andere mensen besmetten maar die kans lijkt me wel heel klein ofniet…

i dont know what to do haha!

best kans dat hij het ook al heeft gehad zonder dat hij het wist. van alle mensen van 30 jaar en ouder heeft 97% pfeiffer gehad, waarvan het overgrote deel het niet heeft gemerkt. een vriendin van me heeft pfeiffer van haar vriend gekregen, terwijl hij niet wist dat hij het had. daarnaast is het na 8 weken niet echt besmettelijk meer :slightly_smiling_face:

Bel je huisarts?

Maar heb je nog last van je pfeiffer of niet?

Ik ben niet meer erg moe, heb nog alleen last van opgezwollen lympfeklieren.

Lymfeklieren bedoel je?
Dan zou ik nog niet met iemand zoenen, dat ze opgezet zijn, betekent dat er nog activiteit gaande is, het virus wordt bestreden.

hahah ja dat bedoelde ik, stomme fout.
oke bedankt iedereen!

Ik heb ook Pfeiffer gehad zonder het te merken, maar je houdt in elk geval je hele leven die stofjes in je bloed…

aw, da’s erg balen : |

Ik heb zelf ook pfeifer, en die klieren blijf je voorlopig nog wel houden…
Er zijn zelfs mensen die al 6 jaar ermee lopen, en dat betekend écht niet dat je zes jaar niet kunt zoenen. Bovendien kiest die jongen er zelf voor om met jou te zoenen, als je hem eerlijk heb verteld dat je pfeifer hebt. En zoals ze zeggen blijft het virus altijd “in je zitten” en dat betekend ook niet dat je nooit meer kan zoenen… succes ermee :grinning:

het is altijd besmettelijk als hij het nog niet heeft gehad

Nee inderdaad ik dacht al, kan ik nou dan nooit meer zoenen ofzo.
Hij weet wel dat ik het heb, maar ik ga me zo schuldig voelen als hij het ook krijgt door mij

Ah joh, je kan het maar gehad hebben toch?

tja :stuck_out_tongue:

Ik zou het gewoon doen. Hij moet namelijk een bepaald stofje in zich hebben om het te krijgen, en die kans dat hij dat heeft en dat jij nog besmettelijk bent samen is niet zo groot.

Ja denk dat ik maandag toch even naar de dokter ga vragen of ze me nog keer willen testen, voor de zekerheid en anders maar gewoon daar mn vraag stellen haha!