Pfeiffer.

Ik ben steeds moe en heb erge hoofd- en keelpijn. Vrijdag heb ik bloed moeten laten prikken om te kijken voor pfeiffer, suikerziekte (zit in de familie), bloedarmoede en infecties.
Maar het zit er dik in dat ik pfeiffer heb.
Is er hier (nog) iemand die dat heeft? Of heeft gehad?

(Als je niet weet wat het is: informatie op Wikipedia )

Dinsdag krijg ik trouwens de uitslag (morgen dus).

Mhh sorry, geen ervaring mee maar het lijkt me wel erg vervelend. Sterkte morgen en verder!

Neen sorry…
Sterkte ermee!

ik heb het wel gehad… Zonder dat ik het wist… Maar het valt reuze mee… je bent alleen regelmatig moe. En dan een uurtje later kan je gewoon 1 km hardlopen ofzo. Maar doe dat niet. je kan het beste veel rusten en niet te veel naar buiten gaan. Hou s een x een slaapfeestje en hou goed in de gaten dat je alleen jij uit je eigen glas drink! Maar over dat slaap feestje. Gewon doen. Het is erg leuk.

xx maikemaike

ik heb het nu :frowning_face: al 3 maanden

Dat hangt er maar vanaf welke vorm je het hebt. Ik wil je niet afschrikken ofzo (al wist je dat misschien zelf ook al).
Duim voor je!

Een vriend van me heeft pfeiffer nu, hij heeft er niet super veel last van. Hij is vaak moe en mag niet sporten, maar verder kan hij wel gewoon naar school.
Mijn neef heeft t ook gehad, maar dan een ergere vorm. Hij heeft een jaar lang op bed moeten liggen.

Ik heb t ook gehad toen ik klein was, pas een paar maanden geleden achter gekomen. Ik heb dr ook geen last van gehad.

Sorry hoor, maar ik heb er nu drie maanden last van, ga halve dagen naar school die ik amper volhoudt en moet onwijs mijn best doen om op school bij te blijven, erg jammer dat je dit zo zegt.
er zijn, zoals gezegd, meerder vormen, er zijn mensen die het haast niet doorhebben, of die er binnen zes weken vanaf zijn. Maar ook 1 jaar kan het geval zijn. Het is bij pfeiffer heel belangrijk dat als je aanvoelt dat je niet meer kunt, dat je jou lichaam dan rust geeft, de pfeiffer kan langer duren als je dit niet doet, vooral in het begin van de moeheidsverschijnselen. Ik hoop voor je dat het niet hebt, en anders Beterschap!

heb zelf geen pfeiffer, maar ken wel iemand. Die is best vaak moe en mag ook niet sporten. maar s6

Ik heb het ook gehad. Waar ik het meeste last van had was de lymfeklier in mijn nek: die was enorm opgezwollen en dat deed heel erg pijn.
Ik moest 2 keer bloed prikken omdat ze de eerste keer niet op pfeiffer hadden getest. Zat ik daar op mijn verjaardag <<

Ik heb het gehad. Een jaartje geleden.
Je hebt verschillende vormen, en ik had het dus best wel erg!
Was héeeel moe. Ben 1,5 maand niet naar school geweest, omdat ik gewoonweg bijna niet kon lopen. Zo moe was is! Daarna ben ik 2 halve dagen in de week weer naar school gegaan. Ik liep heeel erg achter. Ik zat toen in VWO 2 en heb zelfs gesprekken gehad met al die leraren of ik dat jaar over moest doen. De leraren hebben m’n ouders overtuigd dat ik het snel weer op zou pakken en dus gewoon met de klas mee kon. Daa rheb ik wel geluk mee gehad. Ik ben langzaam aan nog een halve dag naar school gegaan en zo opgebouwd. als ik thuis kwam ging ik meteen slapen en deed niks. zelfs na 2 uur school kon ik gewoon niet meer. Het werd in begin steeds erger. Na een 6/7 maanden ging 't beter. Ondertussen moest ik ook vaak bloed laten prikken. Na 8 maanden was m’n bloed bijna helemaal goed. en ik knapte langzaam wel weer op, zo kan 't dus ook lopen. Heb er echt last van gehad! En 't heeft wel invloed gehad op mijn conditie nu. Ik kan nog steeds, na een jaar, niet meedoen met gym, al zou ik dat zelf graag willen. Meid, ik hoop dat je dit niet hebt! Sterkte. x

Nou ik vind het wel erg dat je dit zegt, je hebt er verschillende vormen van en dat jij nou een lichtere vorm had. Sommige mensen hebben er meer dan een jaar hele erge last van :S

Hoezo is het erg dat ze dat zegt? Misschien wist ze niet eens dat er ergere vormen waren.

inderdaad, dat weet ik nu pas… ? Bij deze mij exusses!

Ik had ook geen zware vorm. Ik kon sowieso 1 week helemaal niks(vanwege die opgezette lymfeklier<-*heeft ook niet iedereen last van*) maar toen had ik kerstvakantie ><
En daarna moest ik verplicht 2 weken thuis blijven. Ik heb er dat jaar verder niet veel van gemerkt.

Maar kon het wel mooi als excuus gebruiken als ik te laat op school was.

En heb je de uitslag al?? Ik hoop voor je dat het geen pfeiffer is, en als het pfeiffer is heel veel sterkte er mee. Ik heb het nooit gehad, wel bloedarmoede en dat is met pilletjes heel goed te verhelpen dus ik hoop het beste voor je!! Beterschap