pfeiffer

Heeyy,

Ik heb nu iets langer dan 2 maanden pfeiffer en ben benieuwd hoelang het besmetbaar is. Ik heb heel google afgezocht en de een zegt dat het na 6 weken niet meer besmetbaar is en de ander na 3 maanden en weer een ander zegt dat je altijd besmettelijk blijft. Ik ontken niet dat ik het leuk vind om soms met een vreemde jongen te zoenen haha maar ik wil ook niet iemand onnodig met deze ziekte laten lopen. Dus vandaar ;$ Wie kan mij helpen?

xxx

Wat ik erover lees is dat je het meest besmettelijk bent in de incubatietijd van 4 tot 6 weken. Alleen is dit de tijd dat je er zelf nog geen last van hebt en dus nog niet weet dat je pfeiffer hebt. Daarna ben je ook nog wel besmettelijk maar een stuk minder. Echt garantie is er dus niet dus ik zou toch een beetje uitkijken met zoenen, haha!
Dit heb ik gewoon op het internet gelezen hoor, heb verder geen ervaring of kennis van pfeiffer.

Klopt, ik heb zelf nu Pfeiffer en dit is wat mijn huisarts vertelde. Ik weet niet tot hoe lang Pfeiffer nog precies besmettelijk is, het staat nergens echt duidelijk. Ik dacht nog een half jaar nadat je de symptomen had gekregen maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb nu ook Pfeiffer en heb hier van mijn dokter niets over gehoord/zelf niets over kunnen vinden. Nu heb ik een vaste vriend die dus nu ook Pfeiffer heeft dus voor mij is dit nu niet zo aan de orde.

Maar voor de zekerheid zou ik toch even oppassen met zoenen! Niets zo vervelend als dat die andere jongens ook Pfeiffer krijgen, het is echt een rot ziekte !

Pfeiffer is niet zo heel lang besmettelijk zo’n paar weken, maar ik zou niemand anders aan onnodig risico blootstellen, aangezien de ziekte voor de rest van je leven in je lichaam blijft, en ook invloed kan hebben op jouw leven.

Ik heb zelf 5 jaar geleden Pfeiffer gehad door een smerig glas… (hoe fijn…) en heb soms nog steeds last van de ziekte waardoor ik erg vermoeid ben en uitgeput.