Pfeiffer

Heey meiden!

Ik heb een probleempje!
Ik kwam laatst een paar keer een hele leuke jongen tegen in een club tijdens het uitgaan. Ik heb leuke praatjes met hem gehad. Op een avond tijdens het uitgaan kwam ik hem weer tegen en toen zoende hij me. Een tijdje later kwam een vriend van hem naar me toe en zei: Ik ben een vriend van hem en volgens mij heeft hij niet voor het zoenen gezegd dat hij pfeiffer heeft?
Ik schrok me natuurlijk rot!
ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!

Goh, dan ga je naar een dokter -.-

Lijkt me vrij logisch toch?
Wachten of je kenmerken krijgt, of naar de dokter.

Die kan het niet zien op zo’n kort dag

Tuurlijk wel, even bloedprikken en ze weten het lijkt mij :’)

Nou dan kun je niks doen of wel?

Nee waarschijnlijk moet ik afwachten maar ik voel me wel verschrikkelijk kut!

Ik was naar de dokter gegaan en die zei:
We kunnen nu wel gaan bloedprikken maar veel zin heeft dat niet want dat kun je nu nog niet zien.

^klopt alleen gaan als je jezelf echt misérabel moe voelt!

Maar dat degene pfeiffer heeft wil niet zeggen dat je het nu ook krijgt… Want alleen de eerste maanden kan je iemand anders ook pfeiffer geven, na een maand of 4 niet meer, maar dan heeft de persoon nog steeds pfeiffer begrijp je me?

Ik hoop sowieso niet dat je het hebt! Het is echt lastig, gelukkig was ik er (soort van dan want ik heb meer slaap nodig dan de gemiddelde mens) na 3 maanden zowat vanaf… de eerste maand heb ik steeds liggen slapen, 24/7 dus. Tweede maand ging ik halve dagen naar school en daarna zo afgebouwd. Nu bijna nergens meer last van gelukkig!

Aah gelukkig! Dat kon ik namelijk niet vinden op internet wat jij nu zegt!
Het lijkt mij zoooo vervelend om dat te hebben! Wat fijn dat je er nu vanaf bent!

Precies wat nataschax zegt, mijn vriendin heeft ook pfeiffer maar ze zit zegmaar in een ‘sleep’ ofzo, dus ze heeft het wel maar het is niet meer besmettelijk.

Misschien is het wel een grapje?

kan gebeuren. je komt er wel weer af. als je al besmet bent tenminste.
misschien was het een grap, misschien was het serieus.
je kan al pfeiffer krijgen door uit hetzelfde glas te drinken…

“kan gebeuren, je komt er wel weer af”
Nog nooit Pfeiffer gehad zeker? ;’)

Ik kan je niet helpen… het lijkt me echt een *** ziekte. Vooral omdat iedereen denkt dat je je aanstelt.

Inderdaad. Je komt er inderdaad wel vanaf, maar niet zomaar. Ik heb bijna een half jaar van school gemist en ben erdoor blijven zitten, dus een beetje raar dat ze er zo luchtig over doet.

OT: Je hoeft niet naar de dokter voordat je syptomen krijgt. Ook niet teveel aan denken want dan kan je door de stress moe worden en denken dat je ziek bent, terwijl er nog steeds niks aan de hand is.

Ik ook, en ik heb er na 2 jaar nog steeds een beetje last van,
En mijn moeder heeft er CVS aan over gehouden, wat ze haar hele leven houdt…