Pfeiffer of iets anders?

Ik had een vraagje ik heb de laatste tijd zoveel last van vermoeidheid en lusteloosheid als ik uit school kom of uit me werk dat als ik thuis ben gelijk me bed weer in wil om te slapen, maar als ik dan weer opsta voel ik me vaak alleen maar moeier. Ook lukt het me niet meer om geconcentreerd bezig te zijn met me huiswerk of andere belangrijke dingen. Vaak heb ik ook een soort misselijk gevoel in me buik en ik weet dus niet of dit symptomen zijn van pfeiffer of is het gewoon iets als een winterdip? Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben en wat doen jullie hier precies tegen?

Ga gewoon langs de huisarts?
Kunnen wrss 300 verschillende dingen zijn en wij zijn geen artsen.

Even langs de huisarts idd! Zou misschien ook kunnen dat je het te druk hebt?

Ga je iedere avond wel gewoon op tijd naar bed? Want ik ben ook heel erg vermoeid als mijn biologische klok in de war is. Als je nu niet op tijd naar bed gaat, kun je dat voor een tijdje proberen, mocht het dan alsnog niet opgelost zijn, dan raad ik je aan om bij de huisarts langs te gaan.

PS: de overtreffende trap van “moe” is “meer moe”.

ik zou snel naar de huisarts gaan want mocht je pfeiffer hebben dan kan dit alleen maar erger worden als je wacht

oke thanks voor jullie advies en ja @snoesepoeske ik heb het ook best wel druk gehad afgelopen tijd dus het zou daar goed mee te maken kunnen hebben. En idd @GjengroddeStier mijn biologische klok kan nogal in de war zijn ja want sommige dagen kan ik behoorlijk lang uitslapen en andere dagen moet ik 5 uur opstaan voor mijn werk… Zal wel proberen elke nacht zoiezo 7 uur te slapen hoe vroeg ik ook op moet staan.

Je moet gewoon even naar de huisarts gaan. Ik heb wel pfeiffer, en het begon bij mij met een soort van keelonsteking. Klieren in mijn keel/nek helemaal opgezet, 3 nachten niet geslapen van de nekpijn en een week gewoon echt ziek geweest van de keelonsteking. (wat feitelijk dan weer geen keelonsteking was omdat ik geen koorts had, maar dit hoort dus bij pfeiffer) dus als je dit niet herkent betwijfel ik of je het hebt, maar het kan nooit kwaad om even naar de dokter te gaan natuurlijk!

^Moeër kan ook!:slight_smile: Ik heb het ook al heel lang, maar heb al zo vaak bloed laten prikken… Het kan ook aan de puberteit liggen, maar dan moet het na een tijdje wel weer over zijn.

het is denk ik geen pfeiffer omdat het meestal met koorts en keelpijn/keelontsteking begint
het is denk ik gewoon een winterdip
ik heb er ook last van, ben zo moe laatste tijd

Ga even langs de huisarts en laat bloed prikken, dan weet je het zo. Ik had begin dit jaar ook pfeiffer, heb me heel slecht gevoeld maar door eigenwijsheid ben ik niet naar de huisarts geweest. 3 maanden geleden toch gedaan en ze zijn er toen dus achter gekomen dat ik begin dit jaar pfeiffer had. Ben toen toch nog vaak op stap geweest etc. omdat ik dat veel te graag doe, maar daardoor heb ik er wel lang last van gehad, en zit er zelfs nu nog in de nasleep van…
Dussss… je kunt er maar beter op tijd bij zijn!

Kan allebei. De huisarts kan met een bloedtest nagaan of het pfeiffer/bloedarmoede/iets anders lichamelijks is en of er iets aan te doen is. Ik zou als ik jou was ook proberen om minimaal een week elke dag lekker om 8 uur warm te douchen en dan om 9 uur in bed te liggen. Beschouw het maar als een soort uitzieken :slightly_smiling_face:

ik heb dit ook, al jaren!
Ik heb geen idee wat het bij mij is eigenlijk, durf niet naar de dokter.

Ik heb precies hetzelfde. een vriendin van me heeft pfeiffer en het kan dus zijn dat ze mij het verkeerde glas heeft gegeven omdat ze niet meer wist welke van haar was.
het begon bij mij met keelpijn enzo
je hebt trouwens 'thuistesten’bij de drogist. dan moet je zelf een beetje bloed prikken en op een testplaatje doen. ik ga die morgen even halen als die die hier hebben.

ik heb dat ook en ging naar huis arts,
blijkt dat ik vroef pfeiffer heb gehad en nu iets aan mijn schildklier ofzo

Hetzelfde was voor mij het geval. Vanochtend ben ik bloed wezen prikken en ik heb net gehoord van de dokter dat ik pfeiffer heb. Da’s even mooi klote.

Ik heb precies hetzelfde. Maar ik heb de ziekte van Lyme. Dus het hoeft niet pfeiffer te zijn