pfeifer of?

Ik denk dat er vast al een topic hierover bestaat maar ik kan het niet vinden.
Ik ben net een paar dagen terug van vakantie in texel maar op vakantie werd ik elke dag moeier ookal slaap ik gewoon veel en eet ik ook voldoende.
Ik dacht dat ik gewoon moe was van de vakantie maar ik word nu nog steeds elke dag na lang slapen wakker en dan kan ik bijna niet eens naar beneden lopen.
Ik heb net wel gefietst maar ik voelde me of ik er zo vanaf kon gaan vallen en mijn handen trillen ook erg.
Ook ben ik als ik alleen al een paar stappen doe echt buiten adem…

Ik heb wel gehoord van pfeifer maar dat is volgensmij veel ernstiger dus weet iemand wat er misschien aan de hand kan zijn ik vind het heel vervelend. Ik voel me nu op dit moment ook of ik op het toetsenbord zou kunnen slapen terwijl ik 13 uur heb geslapen.

groetjes Caroline

owja ook nog heb ik telkens hoofdpijn en duizeligheid

Als je twijfelt, inderdaad naar je huisarts gaan. Dit kan met een bloedtest eenvoudig worden aangetoond.

ow dit zou misschien wel kunnen… ookal weet ik niet in wat er allemaal ijzer zit. Ik ga tenminste eerst daarop letten en als dat niet helpt inderdaad naar de dokter.

Wat al gezegd is, klopt. Pfeiffer is makkelijk aan te tonen met een bloedtest en ik raad je dan ook zeker aan om langs de dokter te gaan als je hier last van blijft houden. Zelf zeg je te denken dat pfeiffer erger is dan je je nu voelt, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. Er zijn twee vormen van pfeiffer. Een snelle, heftige vorm en een langzame, minder heftige vorm. Zelf ben ik ongeveer een jaar geleden een hele poos enorm moe geweest, zoals jij het ook omschrijft. Ik kon 15 uur slapen en alsnog was ik kapot, fietsen en traplopen was niet te doen en ik had non-stop hoofdpijn. Op dat moment was mijn pfeiffer “over”. De antistoffen zaten wel in mijn bloed, maar het was niet actief. Je kan hier dus maanden last van hebben. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ga zeker naar de huisarts als je last blijft houden!

mijn zus heeft gisteren de uitslag gekregen na een bloedonderzoek dat ze nu 3 maanden pfeifer heeft maar nu niet meer besmettelijk is, alleen we dronken eerst uit het zelfde pak enzo dus k ben bang dat ik het ook heb, ik ben de laatste tijd wel heel duizelig maar dat kan ook komen doordat ik geen normaal slaapritme heb ivm de vakantie…

idd, Je zou eventueel met een dieetist ofzo naar je voedingspatroon kunnen kijken?

Ik zou erop letten.