Peuter overreden, 18 mensen lopen voorbij en doen niets..

Mijn god.
Wat verschrikkelijk…

Die ene oudere vrouw die als 1 van de eerste langs loopt met zakken die komt volgens mij later weer terug en sleept het kind aan de kant. Volgens mij is dat dezelfde vrouw of niet ?

inderdaad. Maar wat echt afschuwelijk is is dat je ziet hoe dat kind dubbelklapt als ze haar half optilt om haar aan de kant te slepen

Ja en eigenlijk zou je dat kind niet op moeten tillen. Dan kun je nog veel meer kapot maken maar daar denk je dan natuurlijk niet aan. Die vrouw die het kind mee neemt is dat nu de moeder want dat vat ik niet helemaal.

Vre-se-lijk. Ik zie het al voor me bij mijn zusje…

Er wordt niet geholpen omdat (zoals al eerder gezegd) mensen die dat kind helpen aansprakelijk worden gesteld: zij draaien op voor alle kosten die dat kind maakt.
Ook is het daar zo dat er een mindset is dat als je iemand helpt, je vast iets hebt gedaan waardoor die persoon in de problemen is gekomen, en kan je gewoon aangeklaagd worden (is ook daadwerkelijk gebeurd, en de mensen die probeerden te helpen zijn veroordeeld!).

Argh ik had dat filmpje niet moeten kijken :cry:
Zo zielig als die vrouw haar optilt en dat meisje dubbelklapt :cry:

Maar het is een peuter…, ik denk niet dat zo’n moeder iemand zal aanklagen als diegene de peuter geholpen heeft!

Je-zus, iets in mij ging net dood…
Ik zie het voor me bij mijn eigen zusje,
Verschrikkelijk!

Het maakt niet uit of je aansprakelijk gesteld kan worden etc. Het gaat hier om de ethiek. Je hebt toch als mens wel enig gevoel, vooral t.o.v. een kind? Dan sleep je haar tenminste van de weg af en laat je dr daar maar aan de kant ofzo, maar waarom moet dit arme meisje zo een zielige dood sterven? Tig keer overreden worden en dan hulpeloos achtergelaten worden? Je kan haar ook gewoon voor het ziekenhuis droppen en dan brengen dokters/verplegers haar zelf wel naar binnen ofzo. Ik denk dat China in rep en roer is niet zozeer omdat het gebeurd is (zal wel vaker gebeuren) maar vanwege de slechte reclame naar buitenlandse toeristen toe. Die denken nu ook van wat als ik ook daar wordt aangereden ofzo?
Die mensen die haar hebben laten liggen krijgen echt karma in hun mik!
Onmenselijk en niemand verdient zo’n dood! Onbegrijpelijk ook voor de familie.
Als je zei dat ze ongeneeselijk ziek was, ok tot daar. Wanneer je kind gewoon als een stuk ongedierte overreden wordt, tsja dan rest je als mens op deze wereld alleen nog een verbitterd bestaan nadat dit je als ouder is overkomen.

Ik zag alleen de titel van het filmpje op een site en heb het stopgezet om alleen maar een comment te geven hoe absurd het wel niet is dat het gepost wordt, maar aan de andere kant achteraf gezien is het ook de media hun taak om dit te laten zien zodat mensen er vanaf weten. Ik raad het filmpje in ieder geval niet aan. Dat het gebeurd is, is al erg genoeg. Adhv anderen die dit filmpje hebben bekeken en de comments weet ik al hoe het verlopen is.

Wat verschrikkelijk! :open_mouth:
Dit doe je toch niet.
Hoe harteloos kun je zijn. ):

Sowieso, wie laat zn 2 jarige kind nou alleen over straat lopen? Echt erg dit.
Nouen dat het een meisje is, het is en blijft je dochtertje.

Dit breekt echt je hart…

Plus het feit dat het een meisje is speelt ook een rol. Dus mensen die willen helpen worden aangeklaagd O_o Weird.

Jezus, ik snap niet dat mensen zomaar kunnen doorlopen…
En al helemaal niet door rijden… echt verschrikkelijk

Was een aantal dagen geleden al op het nieuws, heb er geen woorden voor.

Vreselijk dat ze niets doen, zelfs niet omkijken! Harteloze mensen …

Het ergste is juist dat ze wel kijken maar gewoon doorlopen.