Peuter krijgt broertje of zusje en moet ik gaan begeleiden helpp

hoi,
Ik doe de opleiding pw en loop stage op het kinderdag verblijf. Nu krijgt een peuter een broertje of zusje en ik ga het kindje begeleiden hierin. Ik heb bedacht dat ik samen met haar een doos maak die ik dan leuk versier. En hierin komen knutsels (beschuit met muisje, slab, kinderwagen en een rompertje die we in gaan kleuren), ik ga met haar een pop in bad doen, luier aan doen en aankleden en hier maak ik foto’s van. Nu ben ik alleen hard opzoek naar nog meer leuke ideeen.

Weten jullie nog iets?

En weet er iemand een verhaal over geboorte van broertje of zusje. (moet het kunnen printen zodat het in de doos kan)

xx

Hier kan je nog wat ideeën vinden: http://www.peuterplace.nl/brusje/
Er is ook nog het peuterboekje “De dikke buik van Jules”, een aanrader. Je kan het boek ook inscannen en dan uitprinten.
Als je in Google “thema geboorte” of “thema broertje zusje” typt, kom je ook nog op heel veel ideeën.
De voorbeelden die jij al aangaf, vind ik ook al heel leuk bedacht!
Succes!

Goh wat een leuk idee! Je zou de peuter ook allemaal gekleurde handafdrukken kunnen laten zetten op een papier, die inlijsten en dan ook in de doos doen? Misschien leuk voor op de babykamer!
De ideeen van jou en hierboven zijn ook erg leuk, succes!

PS. je zou ook eens op welke.nl en pinterest kunnen kijken voor ideetjes?