Petite models

Ik ben 1.50 m en dus heeeeel kort voor mij leeftijd.
Ik hou van photoshoots, mode en alles wat er mee te maken heeft.
Daarom vind ik het zooo jammer, dat er bijna geen petite models zijn. Misschien zijn er wel, maar daar hoor ik niks van. Wat niks goeds kan betekenen dus.
Is er misschien een van jullie die ook wel serieus een successful model willen worden, maar een beetje aan de kortere kant zijn?

Misschien kan je een model agency in Nederland aangeven, die zich niet echt bezighoudt met de normale lange lengte? En die juist petite models wilt promoten?
:couplekiss_man_woman:

Ja! ik ben ook 1.50! ik vind dit ook zo ontzettend oneerlijk!

misschien een castingbureau? Maar dat is niet zo zeer alleen voor shoots…

shoots mag je toch wel gewoon doen?
Ik dacht dat catwalk modellen persee 1.70 moesten zijn ?
Mr weet ik niet zeker

Ik ben zelf ook heel klein, i know hoe irritant het is… maar sorry ik heb geen idee :frowning_face:
Upje voor jou.

ik doe ook modellenwerk maar ik ben 1.79 en soms zijn ze daar heel streng in naar de maten en zo maar als jij 1.50 bent en je wil het egt moet je ergewoon voor gaan wand van de 1000 meisjes nemen ze niemand aan als je kort is maar bent jij dat ene meisje die het wel lukt wand als jij probeert heb jij een groten kans dat het jou wel lukt wand van doorzetters houden ze van maar je moet gewoon actie ondernemen en je moet gewoon een zoeken die bij jou past waar jij je goed voelt en je komt er wel er zijn zat modellenbureau`s die een korter model willen (iets anders)

suc6 maar als je gewoon probeert dan kom jij er wel

xx

Je moet ook de perfecte maten in je taille enzo hebben.

ze willen perfecte meisjes voor die modellen - dus alles moet kloppen. andere zijn te dik, andere hebben een onzuivere huid. het is dus eigenlijk best logisch dat ze die regeltjes hebben?

vind niet dat je dat kunt vergelijken.
een onzuivere huid is automatisch negatief omdat het er niet mooi uitziet maar wie zegt dat mensen die kleiner zijn dan die regels niet mooi zijn? ik ben zelf dan 1.70 maar ik ken zat meisjes die kleiner zijn dan ik maar er wel mooier uitzien en betere lichaamsverhoudingen hebben dan ikzelf.

dus nee ik vind het eigenlijk niet logisch…

Voor glamourmodel maakt het geloof ik niet uit hoe lang je bent…

hmm, ik ben 1.69 en dus echt nét te klein voor modellenwerk. Jammer want het lijkt me heel leuk en ik hoor vaak dat ik de look heb. Dus ik vind dat je groot gelijk hebt! Was er maar een initiatief voor kleinere meiden =)

tjah, ze zijn er niet voor niets. :slightly_smiling_face:

ik vind dat ook stom en heel jammer, ze maken wel verschil tussen dunne en plus size modellen…maar niet tussen groot en klein…

Ik heb precies hetzelfde ja! 1.69 is ook zo’n nét niet lengte… ;p

je kan bijvoorbeeld portretten enzo doen, daar maakt je lengte niet uit.

ik snap nooit het gezeur er om eerlijk gezegd, accepteer het gewoon zoals je bent en welke gevolgen daarvoor aan bepaalde dingen zoals dit zit.

En al was je wel de goede lengte de kans dat je daadwerkelijk model wordt is niet echt groot :wink:

klopt, het is heel vervelend voor degene die kleiner zijn dan modellen moeten zijn. maarja ik heb geluk want ik groei nog en ben nu 1,70 of langer…

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt weinig kans. Je kunt niet echt succes krijgen in de modellenwereld als je 1.50 bent. Misschien voor 1.65 dat ze daar een uitzondering voor maken maar je bent 15 cm te klein en dat is wel heel wat. Misschien kun je niet iets met kleren gaan doen? Zelf kleren maken? Want je houdt erg van mode? Je kunt misschien styliste worden voor fotoshoots? Ik hoop dat je hier wat aan hebt…

Je kan toch ook model worden voor een make-up merk, want daar hebben ze alleen een gezicht nodig :wink: