Peter R De Vries: Koen van de Rabobank

Hay meiden, vandaag keek ik een aflevering van Peter R De Vries op sbs 6, het ging over een jongeman van 25 jaar die dus wapens verkocht en bij de Rabobank werkte en mensen (voornamelijk criminelen) kluisjes inhielp en pasjes verkocht van andere mensen etc… toen ik dit keek vond ik het echt super, en super erg. Sommige mensen maken er nu al grapjes over van “gruwelijk, hij heeft zo een Kaddafi gun in een week binnen” maar ik vind het echt heel erg en ook eng dat dit gewoon binnen Nederland gebeurd en ook natuurlijk op andere plekken, maar zo dichtbij vind ik heel angstaanjagend. De man is gelukkig opgepakt en de mensen waar hij mee handelde ook.

Toch, vind ik het gelijk ook een eng idee dat er gewoon zoveel corrupte mensen zijn bij banken en weet ik veel overal.

Hoe denken jullie over dit onderwerp? En zijn er mensen die deze aflevering ook hebben gezien?

Vooral enge gedachte dat er iemand in je buurt een geladen wapen heeft :confused:

Het is op zich een akelig idee, maar… het is Peter R. de Vries. :’) Ik bedoel oké, er is nu dus zo’n geval geweest, maar die misdaadprogramma’s zijn er ook erg goed in de meest spectaculaire zaken eruit te pikken, dit is echt niet iets wat zomaar vaker voor zal komen.

ik vind het vooral een eng idee om te weten dat dit allemaal zo’n 5 a 10 min fietsen van mijn huis heeft plaatsgevonden!

Ik heb het ook gekeken, volgens mij is die jongen psygisch niet helemaal in orde. Het is wel makkelijk om aan wapens te komen, maar dat is niet alleen bij hem zo, dit gebeurd wel vaker. Als je bijv in de stad loopt zijn er ook altijd wel mensen met een wapen,maar dat zie je niet. Als je overal bang voor moet zijn kun je beter binnen blijven.

Ik vind het erg dat het tegenover m’n school plaats heeft gevonden. :\ Dat bij station Alexander…

Als het aan mij lag dan had ik die gozer van de Rabobank samen met zijn vriendjes naar Angola gestuurd en kon Mauro hier in Nederland blijven. We hebben toch niks aan dat tuig.

Dit.

Amen

Ja inderdaad. Mensen voelen zich vaak veiliger omdat ze het niet kunnen zien. Wie weet loopt je o zo lieve buurman met 3 schatten van een kinderen wel met een kalasjnikov rond. Tsja, wat wil je doen? Je leven laten regeren door de angst dat er weleens iets zou kunnen gebeuren en als een panisch persoon zelf iedereen gaan fouilleren ofzo? Gewoon doorleven… Kan je toch niks aan doen. Voor 1 Koen die gearresteerd is, komt er wel een nieuwe Koen voor in de plaats.

LOL, nee maar echt als dat kon he! Pfff ik stem voor jouw regeling!!

@X_A_X klopt, overal is het wel zo. Maar ik heb het er ook over dat ik het gewoon erg vind wat die doet bij een bank die mensen vertrouwen dat ze hun geld daar bij kwijt kunnen, maar nee, het wordt gewoon 1,2,3 van je rekening afgehaald. En over die wapens, er zijn mensen met vergunningen die er mee lopen, for whatever reason i don’t know, maar dan nog is het gewoon fuckt dat mensen wapens gewoon handelen in een land dat zogenaamd een goed systeem hoort te hebben. Ik vind dat ze hier veel meer aan moeten doen, en ben dus heel erg geschokt na het zien van deze aflevering van Peter R de Vries.