Pestles.

Halloo,

Ik geef les op een middelbare school. Nu wil ik graag een pestles geven! Het gaat om 1e/2e/3e jaars leerlingen.
Heeft iemand ideeën of tips? Ik ondersteun de les met een PowerPoint.

xxx

Ik denk dat je dit beter in het ‘leraren in opleiding’ topic kunt vragen (:

En verder staan er heel veel ideeën op internet

ik had al op internet gezocht, maar kan niet echt iets pakkends vinden!

Misschien is het een idee om een stukje van programma’s zoals ‘Gepest’ te laten zien? Om het van slachtoffers zelf te horen raakt mij altijd meer dan wanneer ik een soort presentatie over pesten krijg. Het zien/horen van de waargebeurde verhalen maakt vaak meer los dan een soort spreekbeurt.

Misschien zitten er gepeste kinderen in de klas die hun verhaal willen doen? Of ben je zelf gepest zodat je jou verhaal kan doen?

je kunt ook stukjes uit de methode Rots en Water pzoeken. Deze methode is bedoeld om kinderen weerbaar te maken tegen pesten.

En misschien iets als ‘ga over de streep’ erbij om de klas dichter bij elkaar te brengen? En je eigen ervaringen vertellen?

Ja en vooral ook verhalen laten zien van pesters die er spijt van hebben. Een pester is eens bij ons in de klas geweest om zijn verhaal te doen… die persoon die hij pestte had het er zo moeilijk mee, dat die zelfmoord pleegde. Dat had wel impact.

Al moet ik bekennen dat ik wel jaren lang gepest ben, dus zo veel nut had de les ook weer niet. :bored:

Ja ik wou dat wij dat vroeger hadden, een hele goeie ja!

Dit hebben wij gedaan met onze klas, en het werkt heel erg goed! Beginnen met wat ‘luchtige’ vragen helpt om iedereen op zijn gemak te stellen, daarna kunnen de vragen steeds heftiger worden.
Dit heeft op mijn klas, en met name op mij ontzettend veel indruk gemaakt. In onze klas wordt nu niet meer gepest, enkel een beetje geplaagd af en toe, maar dat moet kunnen, toch?

Zoek op internet verhalen op van gepeste kinderen en vertel die
Je kan ook het verhaal laten zien van Amanda Todd dat is best heftig maar echt een keigoed berhaal.

Veel succes

Is d’r eigk een pest-topic op GS? Ik weet dat de meeste al studenten zijn, maar het komt nog steeds voor toch ;s?