pestgedrag

Waarom moet dat toch gebeuren?
Waarom doen mensen dat?

Mijn broertje kwam vandaag weer huilend thuis.
Jongens zaten hem weer te pesten.
Hij heeft er al heel lang last van. En ik heb het zo met hem te doen…
Maar waarom gebeurt het? Weten ze niet wat ze met hem doen?

Als er iets was waarmee ik hem kon helpen…
Ik zou er veel voor over hebben.
Als er een fonds zou zijn tegen pesten dat hielp, zou ik al mijn geld er aan geven.

Maar wat kan ik er aan doen?
Ik weet een ding: ik zal er zelf nooit aan meedoen. Nooit.

Hebben jullie dit ook in jullie omgeving of hebben jullie er zelf mee te maken?
Heb je zelf wel eens gepest en waarom?
Hoe gaan jullie ermee om?

Pesters zijn zelf heel onzeker en door hem te pesten hebben ze een soort van machtsgevoel.

Dit, en als één iemand begint de pesten, dan kunnen de andere ‘populaire’ mensen natuurlijk niet achterblijven!

Ik word over een maandje 15 en ben zo’n 3 jaar terug vreselijk gepest. Echt gewoon jankend in een wc hokje blijven de hele pauze zitten en wachten tot de bel ging. Het knaagde echt al mijn zelfvertrouwen weg en dit heb ik helaas nog niet terug, nog niet eens een gedeelte ervan. Ik heb er toen met iemand over kunnen praten (mentor) en deze heeft het kunnen stoppen. Helaas weten de pesters niet van ophouden en word ik nog dikwijls uitgelachen en nagewezen.

Ik zou echt iedereen die gepest word willen zeggen: Wees er echt snel bij! Als je er over twijfelt om met iemand over te praten dan kwel je jezelf enorm en dat heb ik gemerkt. Hoe langer je het door laat gaan, hoe langer het je blijft achtervolgen. Echt, zeg het tegen iemand!

Je moet er niet op afstappen dan is de kans dat het pesten nog groter word.
Je moet het aan iemand van die school vertellen.
Of stuur’m naar’n andere school.
Je moet in iedergeval wel WAT doen :3

Ik heb het ook meegemaakt 1 jaar lang.
En een half jaar later een een half jaar lang maar dan door andere.
Vreselijk, als ik jullie was zou ik naar het schoolhoofd gaan meestal doen die er wel meteen iets aan dan een leraar.

Ik vind pesten zo laf.
Als je die persoon niet leuk vind ofzo, laat die dan gewoon met rust. Ga er niet op schelden en al die shit.

alleen als ik dit allemaal lees kan ik er zo boos om worden.
mijn broertje ziet er een beetje apart uit, hij heeft gewoon een grote hoofd.
en als ik met hem op straat loop, kijken allemaal mensen hem aan en fluisteren en wijzen naar hem.
het boeit hem helemaal niet maar ik kan er zo niet tegen.

zelf ben ik ook gepest geweest, dan moet je de hele dag volhouden totdat je eindelijk thuis op je kamer bent,
en dan begin je met huilen.

volgens mij denken de pesters er niet over na, over hoe onzeker iemand kan zijn ofzo.
en vaak zijn ze zelf ook heel onzeker.
pesten doe ik gewoon niet, never have, never will.

Ik ben op de bassisschool in periodes gepest. Ik weet niet waarom, maar het is vanzelf gestopt. Het is echt vreselijk laf, ik snap niet waarom je een ander zoiets aan zou willen doen. Jaloezie, meestal. It only means you’re above them.

Ik zelf ben echt tegen pesten. maar een “vriendin” van mij (althans dat denkt ze geloof ik) is echt vreselijk irritant en dus trek ik me niet meer zo veel van dr aan enzo en ik negeer haar soms ook wel een beetje. maar ik scheld haar niet uit ofzo. het enige wat ik doe is achter haar rug om zeggen van; omg. die broek ofzo. maar dat doe ik eigenlijk bij iedereen waarvan ik denk… ehmm ja … maar zij is ook een heel ander type dan mij. ze is meer gothic en ik ben dat totaaaal niet. ik heb echt totaal niks daarmee ofzo. dus… dit valt toch niet onder pesten, toch ? want dan schaam ik me diep als dat wel zo is ö

@ xoxloveuxox, nee dat is niet echt pesten, pesten is meer een ander opzettelijk kwetsen, door bijvoorbeeld roddels te verspreiden die niet waar zijn, of zomaar mensen uitschelden, duwen, trekken oid. wat jij doet is gewoon roddelen, en dat doet iedereen wel:p (sommige meer dan anderen) maar mensen pesten vaak uit jaloezie of omdat ze onzeker over zichzelf zijn en zich beter voelen door anderen de grond in te stampen… zelf ben k op de basisschool ook gepest, achteraf bleek t ook jaloezie te zijn, omdat ik hoge cijfers haalde…

Mijn broertje is ook een tijdje gepest. Het was altijd door 1 jongen die hem na school altijd ergens stond op te wachten. Mijn ouders hebben toen met de docenten gepraat en met de ouders van die jongen, vanaf dat moment is het gestopt.

Echt zo erg dat het nog altijd gebeurd. Je kan er iemand echt helemaal kapot mee maken. Maar ik zou niet blijven afwachten. Laat het weten aan een docent of ouders etc.

Ik kan er echt niet tegen dat mensen zeggen dat pesten “laf” is. Want veel mensen kwetsen anderen niet gemeend. Ik ben ook een erge flapuit en zeg alles wat ik denk, en dan heb je altijd mensen die het dan te letterlijk opvatten en dan voelen ze zich gepest, terwijl ik het bijv. helemaal niet zo bedoelde.

gelukkig ^^
ik wil namelijk geen pester worden; want ik haaaat pesten en de mensen die het doen.
ik kijk ook altijd naar over de streep. zo mooi en er is ook altijd wel íemand die gepest wordt…

Mijn broertje werd een keer gepest door enkele jongens, ik ben naar voren gekomen en heb getoont dat niemand mijn broertje mocht pesten. Dat hadden de héél snel door.

negeren is ook pesten hoor…

mijn ‘vriendinnen’ negeren mij namelijk de hele vakantie al.
ze mogen me waarschijnlijk ineens niet meer…
1 vriendin uit die vriendinnengroep maakt nu hetzelfde mee.
we zijn super blij dat wij elkaar nog hebben!
maar ik heb nog nooit zo’n kut vakantie gehad!
ik heb dagen zitten janken enz.
dus ga niet zomaar je vriendin negeren,
want dat doet ook echt pijn!
als je haar niet meer mag ofzo ga dan met haar praten.
ik had liever dat ze het hard in me gezicht zouden zeggen dan het zo laten weten.

dus xoxloveuxox, ga met die vriendin praten dat je liever minder met haar omgaat inplaats van haar te negeren.

werd vroeger gepest omdat ik chinees ben…
probleem is dat ik toen die tijd ook echt niet mijn mond durfte open te trekken…
nu nog steeds niet zo goed moet ik eerlijk toegeven xD maargoed ik had dan nog geluk dat de vrienden van de ‘pester’ het soms voor me opnamen… maargoed ik denk dat ik nog meer gezeik zou krijgen als ik er wat van zou hebben gezegd…

echt kut voor je broertje! kan zijn mentor er niks aan doen?

Dat zijn geen echte vrienden :\

Dus je noemt het zelf al pesten lol :’)

Pesten is gewoon lame.