Pestentopic (2)

Hey! De reden van deze topic is dat ik mensen wil helpen zodat ze hun hart kunnen luchten over problemen over cyberpesten en gewoon pesten enzo. En ik wil niet de psycholoog uithangen ofzo (mijn papa is dat :relieved:) maar ik zou graag proberen mensen ermee te helpen. Ik ben ook al een slachtoffer geweest van pesters (op girlscene merk ik ook dat mensen niet altijd even vriendelijk zijn) en eigenlijk zie ik dat hoewel er veel campagne tegen wordt gevoerd er toch niet echt verbetering is en dit zal ook niet echt helpen. Maar als je echt er iets over kwijt wil, wil ik altijd proberen te helpen (en misschien zijn er nog anderen hier die dat ook kunnen). Als deze topic al bestaat, jammer dan! Zoveel te beter, kunnen mensen die bij de andere topic geen antwoord kregen hier terecht (;
Peace out! :sob::muscle: (:

goed dat je zo’n topic maakt!

bedankt! (:

Goed dat je dit topic maakt.

Goed! Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee.

Goed topic!
Ik ben nooit echt gepest, of nouja. Toen ze ‘ginger’ zeiden deed het wel pijn, maar uiteindelijk trok ik me er niet zoveel van aan. En eigenlijk doen ze het niet meer :’)
Heb het ook maar een paar keer gehoord haha.

Goed topic, ik heb zelf geen ervaring met pesten maar dit is een goed iniatief.

Bedankt iedereen! x
en @fuckyeah negeren die handel :wink: die mensen doen dat alleen zodat ze zelf niet kwetsbaar overkomen maar dat zijn ze eigenlijk wel. Mensen pesten omdat ze zelf bang zijn gepest te worden of er zijn ook andere redenen maar die reden voornamelijk. (:

:face_vomiting: hierbij kots ik over alle pesters heen
:hugs: hierbij een hug voor alle gepeste mensen

ik ben zelf in de eerste en tweede gepest omdat ik te dik was, sindsdien heb ik een groot trauma aan gym, ik zit de hele week in de stress tot vrijdag, en dan moet ik gaan gymen, ik zal me daar nooit op m’n gemak voelen, ook al ben ik nu niet meer te dik.

ook door die mensen heb ik heel veel opgekropte agressie wat ook niet fijn is, ik kan niet huilen als ik dat wil, alleen maar schreeuwen en slaan, omdat ik me gevoelens niet meer open durf te leggen.
ook durf ik sommige dingen niet te doen, terwijl ik die wel heel graag wil doen maar dan ben ik bang dat ik weer commentaar krijg door die pesters… dit is heel erg, maar ik wens hun echt de dood toe, ik fantaseer vaak: hoe zou het zijn als zij er niet meer waren.
niet dat ze nu nog wat doen, maar ik ben bang in alle dingen die ik zeg, of opmerkingen die ik krijg, dat daar wat achter zit.
want ze hebben mij het leven zuur gemaakt, gelukkig ben ik er wel weer boven op.
tsja, ik kan je nog meer uitleggen maar dat is dan gekopieerd uit een topic van mij:

[i]ik merk de laatste tijd dat ik veel opgekropte agressie heb, ik heb een ontzettend kort lontje en ik scheld in elke zin, iedereen die ook maar iets verkeerds zegt kan al een knal verwachten (althans, dat zeg ik…) en ik wil dat ook gewoon echt doen.

en ik heb zo het idee dat ik weet waar dit vandaan komt.
ik zit nu in de 3e klas en het begon allemaal in de 1ste, ik had overgewicht, onzeker en werd veel gepest met gym.
mijn zelfvertrouwen is toen echt de grond in gezakt en ik keek altijd al een week (of meer) van tevoren op tegen een gymles, vaak was ik dan ook ‘nepziek’ om onder zoon gymles uit te komen, ik denk dat ik 50% van de gymlessen in de eerste klas gemist heb.

toen aan het eind van de 1e en het begin van de 2e had ik mijn dieptepunt bereikt, ik was veelste zwaar en je kon het aan alle kanten zien (vooral mijn gezicht).
ik ben toen aan het begin van het 2e schooljaar naar een diëtist gegaan, maar vooral in het begin v/d 2e klas had ik het moeilijk, ik was nog steeds bang voor gym en ik had faalangst (als het om gym ging).
ooit kregen we een cijfer voor een opdracht, daarvoor ging ik thuis oefenen omdat ik gewoon niet wilde falen, na een week of 2 oefenen was de dag daar, we kregen het cijfer, die ochtend begon ik te hyperventileren en werd ik licht in m’n hoofd, ik viel bijna flauw, mijn moeder vroeg wat er was en toen kwam ALLES eruit, ik heb vertelt over het pesten en waarom ik zo vaak (nep)ziek was in de eerste, mijn moeder schrok zich rot en is die ochtend voor die spannende gymles met mijn gymdocent gaan praten, die snapte het en had het met me te doen, toen heeft die me vertelt dat ik gewoon mocht zeggen als ik iets niet wilde of durfde, dit luchtte al heel erg op en dat jaar ben ik erg veel centimeters vet kwijtgeraakt waar ik erg trots op ben. :]

maar nu, begin 3e schooljaar, merk ik dat die agressie soms echt de baas over mij speelt, en dat wil ik niet.
ik ben nog steeds bang om weer in het oude ritme te vallen en als IEMAND ook maar wat over mijn uiterlijk zegt kan die de oren van zijn kop af worden gescholden, dan heb ik gewoon geen controle meer over mezelf.

maar dit wil ik kwijt, ik ben het zat en ik wil weer mezelf zijn.
ik heb het idee dat ik een soort van ‘trauma’ aan die ervaringen heb over gehouden want bij mij zal het nooit maar dan ook nooit zo zijn dat ik een gymles leuk zal vinden, nog steeds vind ik het eng, nog steeds voel ik me kut en denk ik dat iedereen naar me kijkt.
daarom denk ik dat ik mezelf isoleer en agressief doe en emotie-loos, omdat ik niet mijn gevoelige kant open durf te leggen tegenover mensen omdat ik bang ben dat ze hier misbruik van maken…

zo, dit lucht wel even op.[/i]

dit heb ik even gekopieerd.

door dit hele gedoe is er een trauma voor gym ontstaan, onzekerheid, mensenvrees en angst om contact te leggen met nieuwe mensen.
gelukkig werk ik hieraan en houd ik mezelf sterk, waar ik trots op ben. :relieved:

Ik ben heel erg gepest op de basisschool en in de eerste. Nu gaat het gelukkig beter. Ze pestten me omdat ik krullen heb, dan kreeg ik dingen naar mijn hoofd al ‘schaap’ en ‘moet jij niet naar je weiland toe?’ of zo…

Die mensen zijn niet goed bij hun hoofd! Ik heb je gezien in het WHJAVtopic, je haar is werkelijk prachtig!

@JJJJACKY Ik vind het fantastisch hoe je er met mensen over kon praten. Vreselijk dat je gepest werd omdat ze beweren dat je ‘dik’ bent,eerlijk gezegd denk ik dat ze overdreven hebben en achter die ‘onperfecties’ schuilt waarschijnlijk een zeer mooi karakter. Je moet zeker trots zijn opjezelf!!! Ik snap trouwens helemaal dat je snel ‘aangebrand’ bent, ik was dat ook toen ik gepest werd, maar vanmij was het niet echt agressie, ik begon er meestal van te wenen. Nu je moet je echt niet schamen voor je lichaam, probeer een beetje meer zelfvertrouwen te krijgen en accepteer complimentjes! Als je dan eenmaal een groter zelfvertrouwen hebt ga je veel meer kunnen genieten van alles. doe zo verder meid! (;

@Martinoes dat is echt de stomste reden die ik heb gehoord om gepest te worden! :astonished: meid, wees trots op je krullen (; eerlijk waar, ik ben jaloers op mensen met krullen en wou dat ik er ook had (: Die mensen zoeken gewoon redenen om iemand te pesten en in zo’n geval mag je jezelf gerust verdedigen en dan kan je ook iets lelijks over hen zeggen. Het is niet de bedoeling dat je mensen met opzet kwetst, maar als je gepest word vind ik dat je gerust voor jezelf mag opkomen (;

Ik ben op de basisschool (groep 4/5) gepest, omdat ik 2 jaar jonger was (denk ik).
Maar ik weet er niet superveel meer van, ik denk er nooit aan en heb er geen last van.

@Pevensie goed dat je er geen last meer van hebt (;

Gelukkig ja :slightly_smiling_face:

Ik ben nooit echt werkelijk gepest, al zou je het wel verwachten als je me ziet :'D

Jammer genoeg weet ik wel wat voor impact 't op mensen kan hebben, en ben daarom ondanks ieders mening altijd voor anderen opgekomen.

ik weet het eigelijk niet vroeger op de basischool werdt ik nooit gepest
soms getreiterd maar dan had ik een grote bek terug
Mijn vorige 1ste jaar ging wel goed maar werd ik wel op internet vooral
vernederd en nu soms wel getreiterd het ging wel richting het pesten kant
maar ik zei nix terug omdat ik anders bang was dat het erger zou worden
Nu weet ik het niet ik ga morgu weer naar school voor de eerste keer
dus ik zie wel

@TheDoors Dat is zalig van je! Mensen als jou hebben we nodig en minder pesters :slightly_smiling_face:

@Fashiontyp dat is zwak van die mensen dat ze je op internet pesten en niet erbuiten, als ze je blijven treiteren via internet zou ik het melden (meestal kan dat wel op een goeie site) en als dat niet gaat hen op school erover aanspreken, succes op school :wink: