Pesten

Amanda (16) is twee keer blijven zitten en zit bij mij in de klas. Het ging een poos slecht met haar ouders en ze moest voor haar broertje en zusjes zorgen. We hebben haar gesteund. Nu het weer beter gaat en ze niet meer voor haar broertje en zusjes hoeft zorgen is ze weer wat normaler. In het begin van het schooljaar ben ik naast haar gaan zitten en zij naast mij. Niemand wou naast haar zitten. Ik ging met haar praten enzo, langzamerhand vonden mijn vriendinnen haar ook wel aardig. Toen gebeurde dat met haar ouder, wij haar steunen. En nu? Dit.
Het begon een poos geleden. Ik had tegen mijn ‘vriendinnen’ verteld dat ik Dennis wel zag zitten. Later wist Amanda het ook ínééns. Ze hadden het dus doorverteld. Ik ben boos op hun geworden en sinds dien gaat het ook niet meer zo goed tussen die ‘vriendinnen’ en mij. Ze hebben iets geheims doorverteld, en mijn vertrouwen in hun is nu gewoon weg. Nja, nu kan ik me wel zitten aan te stellen, maar dit is nog niet zo erg. Later kwam een vriendin van Amanda bij ons aan tafel zitten, ze was van de 3e naar de 2e terug gegaan, ik weet niet hoe, en zit bij Dennis in de klas. Amanda had het tegen Romy, die vriendin, verteld en die riep Dennis er dus bij. Ik ben goed bevriend met hem voordat ik hem leuk vond. Romy echt allemaal van die dingen tegen hem zeggen enzo. En uiteindelijk heeft Dennis haar gewoon genegeerd. 15-02-2012 heeft hij mij gevraagd en we hebben nu 11 dagen. In die tussentijd scholden ze ons uit dat we niks durfden, elkaar nooit aanraakten enzo. Niet dat het ons wat uitmaakt, alles op z’n tijd. Het is gewoon vervelend. Amanda zei afgelopen woensdag: Ik snap ook wel waarom Dennis haar niet aanraakt, zou ik ook niet willen. Of tijdens wiskunde. Ik zit naast haar. Ik mompelde: snap er nogsteeds niks van. Zij: Gebruik je hersens dan … heb je die wel? … oja, zal ook wel met zo’n groot dik hoofd. Ik voelde me daarna niet meer leuk. En zonet, ze zei op MSN (heb haar daarna geblokkeerd) dat ze niet snapte dat Dennis nogsteeds met mij heeft. Dat ik mijn waterhoofd eens moest laten leeglopen enzo. Ik voel me zo naar nu, ik wil alleen maar huilen. Ik heb haar niks misdaan, waarom doet ze zo?

Die Amanda is gewoon een ondankbare snol, geen aandacht meer aan schenken.
Dennis vind jou leuk, of je nu wel of geen waterhoofd hebt, het maakt hem dus niet uit. Gewoon niks van aantrekken meid!

Ja sommige mensen zijn zo: stank voor dank, heb het ook meegemaakt. Heb je al gevraagd wrm ze ineens zo doet?

Ik zou het compleet negeren. Zo te horen trekt je vriend zich ook niks van haar aan, en vooral volhouden. In zulke meiden moet je totaal geen energie steken.

Het klinkt in mijn oren eigenlijk als jaloerzie. Jij hebt iets wat zij niet heeft, dus pest ze je ermee omdat ze er niet mee om kan gaan. Het is een compliment op een heel irritante manier :’)

Wat een ondankbare trut. Wees blij dat je van der af bent, you’re better off this way.

omg misschien is ze jaloers ?

Ik zou nog 1 rake opmerking geven en haar er dan in laten stikken.

Het lijkt er heel erg op dat ze jaloers is. Het beste is denk ik om er geen aandacht aan te besteden. Als ze doorgaat, gewoon laten stikken.

idd wat ELAN_VITAL zegt, en daarna gewoon geen aandacht aan schenken.
erg lullig dat ze zo gemeen doet, terwijl jij juist degene bent geweest die haar heeft gesteund.
ik denk ook dat ze stoer probeert te doen voor haar vriendin. (die romy)
gewoon laten stikken.

dat zou ook nog kunnen.

Wat een trut. Ze is gewoon heel erg jaloers dat jij een vriendje hebt en zij niet. Laat haar stikken. Echt, zulke meiden moet je echt geen aandacht aan besteden.

Ze heeft zelf ook een vriend, Stefan. Dat die vriend het zolang met haar uithoud… Als ik al die verhalen hoor die ze heel stoer verteld in de meidenkleedkamer dan denk ik echt: Omg, sloerie…

Ja en inderdaad, ik en mijn echte vriendinnen hebben het er ook al over gehad. Ze is jaloers. Zelf heeft ze XL van broek en shirtmaat enzo. Ze heeft het álleen maar over mijn hoofd, niet over derest van mijn lichaam. Haar buik puilt over haar broek heen, ze kan niet normaal rennen enzo. En dan gaat ze mij maar uitschelden over mijn hoofd, omdat ze volgensmij weet dat ik een rake opmerking kan zeggen over haar dikheid als ze het over mijn lichaam zou gaan hebben. Toen ik vroeg waarom ze zo deed negeerde ze me. Toen heb ik gezegd: Ja vooral doen. En ben weggelopen.

Inderdaad: Ze is mijn tijd en energie niet waard.

zeg iets van gelukkig is mijn hoofd nog niet zo dik als jouw kont :s:S:S en dan gwn uitlache en doei zegge!

ik zou zeggen gooi een steen naar haar kop met daarop ‘stank voor dank, vuile bitch die je bent’
nee grapje, gewoon niets van aantrekken, dit is zo’n klassiek voorbeeld van het feit dat jij beter bent dan zij. en dat ze, om zich beter te voelen over zichzelf, zo gemeen moet doen. Jammer, maar niet iedereen is geboren met manieren en zelfvertrouwen. Als ik jou was zou ik dát eens tegen haar zeggen, waar iedereen het kan horen, in de kleedzaal bijvoorbeeld.

zeg gewoon letterlijk waar het op staat: ‘wát is er? Ik ben er voor je geweest toen jij het moeilijk had. en ik snap het, ik heb nooit zulke probemen gehad en misschien ben je daar jaloers op. Maar daar kan ik toch niets aan doen? en om je jaloezie dan op zo’n nare en gemene manier te laten zien, is gewoon onmenselijk tegenover mij, ik had gedacht dat jij dat wel zou snappen. Misschien moet je voortaan denken voor je iets zegt, want je doet mij pijn.’

Negeren, desnoods tegen haar zeggen hoe je over haar en al die shit denkt!

je kan ook zeggen ’ beter een groot hoofd dan een dikke nek en benen, uitpuilende buik en flubberende armen. Voor de duidelijkheid: zoals jij eruit ziet. écht waar, als jij de bitch uit wilt hangen, kan ik het nog 10x zo erg terugdoen.’
of ‘annorexia werkte voor jou zeker niet?’ :’) flauw