pesten

hallo iedereen,

ik heb een meisje in mijn klas zitten die word gepest door de “populaire” kinderen van mijn klas. Dat meisje had eerst een paar vriendinnen en nu zit ze helemaal alleen in de pauzes en niemand wil naast haar zitten. Ik zit altijd naast mijn bff dus zit ook niet echt naast haar. Ik vind het zielig voor haar wat moet ik doen want ik ben bang dat ik anders zelf gepest word.

is t een meisje dat je wel aardig vindt? je zou een keertje iets leuks met dr kunnen doen in t weekend en/of buiten school? en daarbij, misschien kun je dr nummer/msn vragen zodat jullie op internet een beetje contact hebben? ik ken je probleem! x.

Ga anders naar je mentor/mentrix en vertel het, zodat hij/zij het kan oplossen (:

Ik ken het probleem maar dan van dat meisje. Waarom heeft ze geen vriendinnen meer? En waarom zit ze altijd alleen. Misschien wil ze wel alleen zitten of vraag der gewoon eens of ze bij jullie “groepje” komt zitten misschien leer je haar dan beter kennen en is ze heel anders dan je dnekt en is ze heel aardig :3

Ga naar je mentor/mentrix en zeg door wie ze gepest wordt. Een goede mentor/mentrix spreekt die kinderen daar op aan.

lol, kijk bij ons op school daar geven ze je een boekje mee hoe je “vriendinnen” maakt =.=

Ik heb altijd ‘schijt’ gehad aan de ‘populaire’ groep.
Ik zat dan wel met de ‘nerds’, maar heb een prima schooltijd gehad en was nooit alleen.
Vaak zijn dit echtere vrienden dan dat die groep meent te zijn.
Als je haar aardig vindt, moet je je daar over heen kunnen zetten.