Pesten

Hoi allemaal,
Er is iets waar ik mee zit en waar ik niet goed mee weet om te gaan.
Op mijn school word ik gepest… Bijna niemand merkt het, het gebeurd via WhatsApp en afentoe in de klas. Ze pesten me omdat ik volgens iedereen heel veel praat via W’app en bijna niet in “real”. De meesten kennen me niet goed die me pesten, of ja, ze willen me niet meer leren kennen. Ik heb een vriendje mar zelfs die weet het niet. Ik durf het hem niet te vertellen en mijn ouders ook niet. Zelf heb ik ook eigenlijk niet zoveel zelfvertrouwen ik ben erg onzeker vanmezelf, niet qua uiterlijk, maar ik denk snel dat kinderen me niet aardig vinden, misschien klinkt dat raar, ik durf iet echt mezelf te zijn… Ik zou heel graag wat tips willen van mensen die me kunnen helpen om toch mezelf te zijn en mezelf te kunnen blijven. Het is nu weer een nieuw schooljaar, ik ben als enigsten uit mijn vorige klas nar een hele nieuwe klas gegaan wat ik opzich erg fijn vind. Alleen ik ben bang dat deze kinderen in mijn nieuwe klas bevriend zijn met de kinderen uit mijn andere klas waardoor er weer precies hetzelfde gaat gebeuren.
Kan iemand me helpen om tips te geven om mezelf te blijfen en misschien wat meer zelfvertrouwen te krijgen …

Liefs,
Mijj x

Wat doen ze dan zoal? Want als het uit de hand loopt moet er ingegrepen worden. Ik werd vroeger ook soms gepest, maar hoe ouder ik werd hoe meer ik terug durfde te reageren. Toen is het bij mij gestopt. Dit heeft me wel zelfvertrouwen gegeven.

Dat had ik ook, dat mensen zeiden dat ik op whatsapp veel praatte, en in het echt bijna nooit. Maar op een gegeven moment ben ik gewoon dingen terug gaan zeggen als ze iets rots zeiden, en dan houdt het vanzelf wel op. Als je niks terugzegt, zullen ze niet stoppen. Gewoon grote mond tegen ze opzetten als ze wat zeggen, en denken: deze mensen zie ik na de middelbare school toch niet meer, wie zijn zij om zulke dingen over mij te zeggen.

Maar als je via w’app word gepest kan je ze toch verwijderen? En AUB vertel het iemand! Je komt geen steek verder als je het alsmaar voor je blijft houden, dan gaat het alleen maar door.

Ik denk dat je er goed aan zou doen door minstens 1 iemand uit je klas in vertrouwen te nemen met wie je wel contact hebt en een gesprek met je mentor aan te gaan. En schaam je er niet voor om het je vriendje en je ouders te vertellen.
Ik heb in het verleden de fout gemaakt door niet te praten over waar ik mee zat, ze wisten het wel maar ik wou er niet over praten, daar heb ik nu heel erg spijt van!
Je ouders vinden het natuurlijk heel rot maar vinden het fijn dat je ze in vertrouwen neemt en willen je maar al te graag steunen en helpen.

Screenshots maken en het op school aan je mentor laten zien. Als ze je echt erg pesten via whatsapp heb je op deze manier bewijs.