Pesten

Ik weet niet of het al bestaat maar ik kon zo snel niks vinden, anders mag hij gesloten.

Veel mensen krijgen te maken met pesten zowel onder schooltijd als buiten schooltijd. Voor sommige mensen loopt dit verkeerd af. Ik wordt ook wat gepest op school omdat ik te rustig ben en een vriendin van mij ligt nu in het ziekenhuis door het pesten.

De bedoeling van dit topic is om over het pesten te praten en elkaar aan te moedigen om ondanks het pesten door te gaan met je leven en elkaar tips te geven wat je kan helpen.

Ik weet niet of er al een topic is maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! :hugs: Je mag me altijd noten. :sob::muscle:

Dankje. Tot nu toe niet veel mensen die reageren haha .

HAHAH WAT IS DIT VOOR EEN ZIN
De bedoeling van dit topic is om over het pesten te praten en elkaar aan te moedigen om door te gaan en tips te geven.

GA ALLEMAAL LEKKER DOOR MET PESTEN xoxoxo

En dit zou je dus aardiger kunnen zeggen :wink: want hoe je het nu zegt slaat nergens op. Het staat er een beetje raar inderdaad maar om dan zo te reageren. Je snapt toch zelf wel dat ze het niet zo bedoeld.

En ze bedoelt daarmee: doorgaan met je eigen leven ondanks dat je gepest wordt. Dus elkaar steunen als iemand het moeilijk heeft omdat diegene gepest wordt. Dus Niet elkaar aan te moedigen om door te gaan met het pesten.

Ohw, omg echt erg dit haha sorry ik pas het meteen aan :slightly_smiling_face:

Jezus het is internet, alles wat sarcastisch is kan voor Jan gemeen klinken en voor Klaas niet.

DIT IS DUS OOK NIET ONAARDIG BEDOELD

Haha klopt, achja het is nu aangepast xp.

hebben jullie last van pesten? Ik ga volgend jaar naar mijn vervolgopleiding en ben echt bang dat ze me daar gaan pesten.

^ ik kan niet weten dat jij dat sarcastisch bedoeld als je het ook nog is in hoofdletters neerzet.

Wauw, subtiel inderdaad. Het kan dan nog wel sarcasme zijn, maar ze komt hier met een serieus probleem, dat vind ik nou niet echt ZO ONTZETTEND GRAPPIG HAHAHAHAHA… snap je :wink:

Nee ok heb er geen last van maar vind het altijd heel sneu als mensen worden gepest dus ik kom altijd voor ze op.

Wat ga je doen als vervolgopleiding? Over het algemeen wordt op HBO niet gepest. Tenminste bij ons niet.

Ik ga een opleiding verzorgende ig doen. Maar doordat ik rustig ben en moeilijk op mensen afstap.

Ik ben ook stil en stap moeilijk op mensen af. Maar soms moet je gewoon de knop omzetten. En een cursus zelfvertrouwen kan helpen!
Goodluck je mag me altijd noten!

thnx. Het is erg moeilijk om dat te doen maar ik zal het zeker proberen. Heel erg bedankt.

Sterkte!x Je mag mij ook altijd noten! :slight_smile: x.

Dankje.

Wow hoezo ligt een vriendin van je in het ziekenhuis? :frowning_face:

Ik word zelf niet gepest maar vind het verschrikkelijk dat het gebeurd! Ik denk altijd aan dit zinnetje: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Maar helaas denkt niet iedereen zo…

Gelukkig begin je volgend jaar aan een nieuwe opleiding! Een nieuwe start, nieuwe kansen. Je kunt gewoon naast iemand in de klas gaan zitten en wat standaard vragen stellen bijvoorbeeld of zij ook benieuwd is hoe de opleiding gaat zijn. Etc.
Overigens is het ook zo dat naar mate men ouder wordt, men mindert met pesten (althans Zo ervaar ik het)

dankje!, nouja dat is een lang verhaal. Het komt erop neer dat ze haar bij de trap van de fietsemstalling bij onze school hebben op staan wachten, dat is verkeerd afgelopen.

ik ben het met je eens. Dus alsheblieft iedereen denk na voor je iets doet.

Op de middelbare/basisschool wordt inderdaad wel meer gepest dan in de rest van je leven, maar het houdt zeker niet altijd op.

Pesters zijn vaak zelf onzeker. En richtten daarom de aandacht op een ander, om een zondebok te creeëren zodat ze zelf niet het mikpunt worden. Wat ook vaak geldt voor mensen met een grote bek. Even maskeren dat ze eigenlijk gewoon onzeker zijn.

Begrijp me goed, dit praat niet goed wat ze doen! Maar onder de niet-volwassenen zijn over het algemeen meer onzekere en onstabiele mensen dan onder de wel-volwassenen. Ik zeg niet dat iedereen die onzeker is meteen gaat pesten. Maar ook als je volwassen bent kun je nog pesters tegenkomen. Die vervelende buurman op elk feestje, of een nare collega.

Oke, heel verhaal, maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen: probeer niet door te bijten tot je van de middelbare af bent, maar wapen je tegen pesters. Laat vooral niet merken dat het je iets doet, en als ze een grap over je maken, maak gewoon een grap terug. Je moet ze meteen pakken, de eerste keer dat ze je voor iets uitmaken of iets doen. Een hond die zielig in een hoekje kruipt durf je wel een trap te geven, maar een hond die terugbijt… dan denk je wel een paar keer na.

Als je al gepest wordt is het een moeilijker verhaal.

Ze hebben me wel geprobeerd te pesten, omdat ik klein ben/was, en omdat ik een tijdje gothic kleding heb gedragen. Ze zagen een ‘kans’, maar die heb ik ze niet laten grijpen en het was dan ook snel voorbij.

Jeetje wat erg voor je vriendin. Hoe gaat het nu met haar?
Ook heel vervelend voor jou dat je gepest bent, dat verdient niemand.