Pesten!

Pesten!

Pesten vind ik zelf een heel heftig onderwerp, dat komt omdat ik vroeger heel erg gepest ben en nu nog steeds gepest wordt. Ik begin daarom ook best snel te huilen omdat dat bij mij heel gevoelig ligt. Ze gaan daarom juist meer pesten, wie heeft hier tips voor laat ze me pleas weten.

xxx

Niet reageren! En misschien op een verdedigings sport gaan? Daarvan ga je je vaak wat zekerder door voelen en sta je wat sterker in je schoenen staan.

Maar als ik ze negeer word het steeds erger

Mijn jongere zusje is ook ontzettend gevoelig, onzeker en huilt een zwembad vol om dingen waarvan anderen denken ‘huh, wat is hier mis mee?’. Zij heeft een soort therapie gevolgd, en dat heeft goed geholpen. Vechtsport is ook wel een idee, sta je meestal sterker van in je schoenen. En tja, hoe lastig het ook is: negeren.

Ik ben vroeger ook heel erg gepest enzo…
Daarom heb ik ervoor gekozen om na m’n middelbare school naar een nieuwe school te gaan (ik had m’n diploma) in een nieuwe plaats zodat ik een nieuwe start kon maken.

De grote tip is om niet te reageren… En ik weet hoe je je voelt, het raakt je toch, wat ze ook zeggen! Maar ze vinden het juist leuk als je reageert…

Probeer vooral fun te maken met vriendinnen en te genieten van wat er wel mee zit… (want eerlijk is eerlijk als je gepest wordt zit dat zeker niet mee)

Succees ! En ik ken je niet maar als je ergens mee zit mag je altijd berichtje sturen

En vergeet niet! Schouders recht hoofd naar boven stevig in je schoenen staan :hugs:

Het probleem is ook juist de pesters hebben bijna al mijn vriendinnen ingepikt ik heb nu nog maar 1 vriendin

Weetje ook waarom ze je pesten?

Negeren, hoofd hoog houden en gewoon zelfverzekerd blijven staan. Probeer hoe dan ook vriendelijk te blijven en probeer boven dat soort mensen te staan, mensen die pesten zijn nooit beter dan jou, wat ze ook doen.

uhmm, zoals bijna iedereen al heeft gezegt; NEGEREN, maar t doet toch pijn (lijkt me dan, ik zit al half te janken als iemand een beledigende opmerking over me maakt, laat staan dat k gepest zou worden)… een vriendin van mij werd ook gepest omdat ze iets steviger is… zij bleef gewoon zelfverzekerd, maar zij had het ook tegen haar ouders en tegen onze mentor verteld (die toen een heel gesprek met de klas heeft gehad, en niet gezegd dat het om haar ging ofzo maar gewoon om pesten in het algemeen en opmerkingen en dat allemaal), dat heeft geholpen want het heeft er wel voor gezorgt dat ze niet meer gepest werd. misschien iets voor jou? xox

Negeren! Maar pesten je vriendinnen je nu ook dan?

Pff… lastig zeg! Misschien dan toch een keer terugslaan… hoe moeilijk het ook is, ze verwachten het misschien niet van je maar probeer het!