Ik zag dat er nog geen topic was over pesten. Wel losse natuurlijk, maar geen waar iedereen zijn verhaal kwijt kan. Ik zal proberen op iedereen te reageren/te helpen.
Natuurlijk post ik ook mijn verhaal.
Ik zat van groep 1 tot groep 4 op een christelijke basisschool. Ging prima, geen gepest, nada. Van groep 5 tot groep 8 ging ik naar een andere basisschool. In deze klas vonden kinderen me raar en 1 kind wilde dat graag laten merken. Maar het kon me verekken. Ik was mezelf en daar was ik trots op. Ik ging naar de eerste middelbaar, havo/vwo. Ik was verlegen. Heel verlegen. Dat merkten mijn klasgenoten. Ik zat iedere dag bij de rest van de meiden, maar het was niet leuk. Ik zat meer alleen dan samen. Na 1 maand ben ik dan ook ergens anders gaan zitten. Gewoon alleen. Vanaf toen begon het pesten. Roddelen, duwen in de gang. 1 jongen ging soms aan mijn nek hangen (pijnlijk) en trok zijn shirt uit om uit te rusten op mijn tafel. Kleine grapjes, maar als ze door je hele klas tegelijk worden gemaakt, iedere dag, doen ze toch pijn. Oerigens had ik ook lieve klasgenoten die me steunden en klasgenoten die niks deden hoor. Mijn cijfers begonnen te zakken, dan ook dramatisch. Ik bleef zitten (expres). Cijfers zover verlaagd dat ze niks anders konden. 2de keer bruggertje wezen. Was gezellig in het begin. Een paar kinderen mochten me niet(al voor dat school begon niet trouwens) maar we werden toch vrienden. Goeie cijfers, maanden voorbij. Ging gewoon goed. 3de semester opeens niet meer. 1 kind ging altijd expres achter me zitten om het hele uur mij te irriteren. Kind naast haar tilde zijn tafel op om me daarmee te slaan, pennendingen tegen me aan slaan( die doen nog meer pijn dan tafels). En mijn ‘vrienden’ waren nog erger. Van gewoon vrienden tot uitschelden. Gewoon, opeens. Er waren 2 dingen gebeurd: ik verfde mijn haar zwart (voordat het pesten begon al) en luisterde Black Veil Brides( ook al daarvoor, wisten ze niet). Blijkbaar genoeg. Mijn beste vriend luistert ook BVB. Werd ook door onze ‘vrienden’ gepest. ‘kut emo’s!’ ‘emo’s zijn goor, vies en eng.’ ‘waarom praat je tegen mij, emo’ ‘ga jezelf snijden ofzo’. Een vriend van me had ondertussen mijn mentor gemaild wat er allemaal gebeurde. De dag na de mail viel mijn beste vriend met de fiets. Teen open. Je raadt het al. ‘je moet je niet snijden in je tenen hoor!’ ‘ach emootje, jezelf gesneden?’ en weer door ‘vrienden’. Mijn mentor was woedend. Klas behoorlijk aangepakt. Laatste schoolweek, maar het hielp wel. Dat was trouwens ook de eerste keer dat ik hem zag huilen. Brak mijn hart. Hopelijk laten ze ons volgend schooljaar met rust.