pesten.

hoi,

Ik kan niet zo goed tegen pesten, en wil er ook zo veel mogelijk tegen doen. Ik ben een meisje dat nog best jong is maargoed. Er wordt ook een meisje bij ons in de klas niet zo gewaardeerd door andere van onze school. Ik kan daar vrijgoed niet tegen en wanneer ik het zie doe ik er ook wat tegen door die gene aan te spreken. Maar toch blijf ik me schuldig voelen, waarom? Ik weet het niet, ik zou eigelijk gewoon veel meer willen doen tegen de pesters en de slachtoffers van pesten willen helpen. Maar ik zou niet weten waar ik daarvoor moet zoeken. Daarom wil ik jullie vragen of jullie misschien wat weten waardoor pesten minder wordt. Zelf had ik misschien de nieuwe film ‘spijt’ te laten zien aan aantal klassen. Maar mijn vriendin zei, ja moet je niet doen enzo. Maar ik weet het niet…

liefs.

Ik vind het al goed van je dat je er iets van zegt, veel mensen houden hun mond (en hebben vaak later spijt). Maar ik vind die film eigenlijk ewl een goed idee. Het is een mooie film en zo komt het misschien meer/sterker over dan dat jij het alleen zegt.

Ik vind het echt al ontzettend goed dat je er wat van zegt.
Ik zou willen dat ik iemand had, die er wat van zei toen ik gepest werd.
Spijt laten zien lijkt mij een ontzettend goed idee.
Wij hebben die ook in de klas gezien (volgens mij is er al een oude film van).