pesten

Nou, het zit zo…

Op school sluit de klas opeens een hechte band en sluiten ze mij buiten, negeren me, en trekken ze al mijn vriendinnen met hun mee en lachen dan dat ik geen vrienden heb (in school). Ze beginnen nu meer met pesten & ik weet echt niet meer wat gedaan. Ik durf echt niks meer zeggen want ze lachen me gewoon uit. superhard, doen grof, bot, weet ik veel… Als ik niks zeg, dan zit ik daar zo ‘klaar om gepest te worden’ als ik dan wel iets zeg lachen ze me uit. en kwaad worden durf ik niet meer. het is nou al 2 weken, en ja alle leerkrachten weten ervan maar willen niet meteen ingrijpen omdat ik na morgen een week vakantie heb. Ik wil gewoon al niet meer naar school, kan we huilen voor dood! Maar dat toon ik niet aan hun, ik zit daar gewoon als een eenzaam, emotieloos wezen. dat zij leuk vinden om te pesten, …

Ach meid toch, wat onwijs vervelend voor je! Ik herken je problemen en kan er helaas over mee praten… Ik leerde zelf (ik weet niet meer hoe helaas) in compleet andere, zelfs hogere klassen, nieuwe mensen kennen en dit werden mijn school vrienden waarmee ik in de pauze zat.

Pesten is natuurlijk iets wat weinig energie vergt voor degene die het doet, en kilo’s energie vergt voor degene die gepest wordt, jij in dit geval. En hoe minder energie je krijgt, hoe minder positief je uit zult stralen en hoe minder soepel het zal gaan om nieuwe mensen te leren kennen.

Mijn enige advies is om jouw energie te behouden! Je bent een top wijf en er is niemand die dat mag ontkennen. Het probleem ligt niet bij jou maar bij die losers die denken dat ze alles kunnen maken, en blijf dat onthouden.

Het is heel moeilijk om verder te zeggen wat effect heeft om pesten te stoppen. Ik hoor voor je dat het snel over gaat!!

Ik weet niet of je nog in de ‘leeftijd’ zit van spreekbeurten ed… Anders zou je wellicht hier iets over kunnen doen. Denk aan uitzendingen van gepest, challange day of boeken?

idd, onderneem wat! speel niet slachtoffer maar doe alsof het je niks kan schelen ten eerste. ga naar je mentor en als die niks doet ga naar de afdelingleider, rector of laat je ouders dat doen. pesten moet stoppen, hoe dan ook!

en het is lastig voor jou… probeer andere leuke dingen te doen na school waar je je aan vast kunt houden. ga op een nieuwe sport of maak muziek, maak vrienden! lucht je hart waar je maar wilt, hier of bij je ouders. laat dat stelletje sukkels zien dat dit niet is wat jij waard bent!

maar ik ken je gevoel. ik ga al weken met buikpijn en misselijkheid naar school en wat ik zelf typ werkt niet. ik weet dus eigenlijk gewoon niet wat je moet doen maar het eerste zeker weten! Pesten moet stoppen!

Ben je zelf wel eens naar de leraren toegestapt met de vraag of ze er iets aan willen doen? Want ik heb zo het idee dat zolang jij niet om hulp vraagt je die ook niet zal krijgen.

Wat mij heeft geholpen is een cursus te volgen voor sociale weerbaarheid. Ik heb hierdoor een beter weerwoord gekregen.
Ook heeft het voor mij geholpen om vrienden en pauzemaatjes te vinden in andere (vaak lagere) klassen.

Ik moet eerlijk toegeven, het is geen makkelijke weg om jezelf los te rukken van het gepest worden, maar het is het zeker waard.
En het belangrijkste is: Blijf altijd jezelf, want daar gaat het om.

Je ouders naar school laten gaan helpt altijd.
Heeft mij vroeger ook geholpen, en dan ook gewoon erbij zeggen tegen de directeur dat de leraren er allemaal niks aan deden.

Heel veel succes, en trek je niks aan van die mensen, ze komen er ooit nog achter dat ze allemaal goed fout zaten!