Pesten, school

Ik ben in groep acht erg gepest, ik zit nu in de derde klas maar heb nog steeds moeite met alles wat er in dat jaar is gebeurt.
Ik durfde gisteren voor het eerst mijn eindmusical te bekijken, dat was erg moeilijk voor mij.
En vandaag kwam ik een jongen tegen bij wie ik in groep acht heb gezeten en ben snel weg gelopen, gelukkig heeft hij mij niet gezien maar ik wil eigenlijk niet meer weglopen voor mijn angsten.
Wat er is gebeurt wil ik graag achter me laten, maar dat lukt me niet en daardoor heb ik problemen op school en vooral omdat ik niks meer durf.
Ik heb totaal geen zelfvertrouwen meer

Kan iemand mij misschien helpen hoe ik over die angsten heen kan komen?
Of tips geven hoe jullie zo iets zouden doen/hoe jullie zo iets hebben gedaan?
En misschien tips geven hoe ik mijn zelfvertrouwen kan verbeteren

Alvast bedankt

Ah wat rot dat dit allemaal is gebeurd en jouw zelfvertrouwen zo heeft ‘beïnvloed’! Persoonlijk zou ik met iemand erover praten, dat lucht vaak op. Vertel het aan je ouders, mentor, vertrouwenspersoon of vriendin. Verder: het is verleden tijd, ik zou je meer ‘richten’ op de toekomst. Hoe moeilijk het ook is, probeer dat, wat in het verleden is gebeurd, te vergeten.

Succes, en je mag me altijd noten hierover!

Hoii, wat naar voor je… Ik weet hoe het is , ik zit nu in de tweede en ben ook erg geoest in groep 8. Als ik door de stad fiets, of door de gang loop ben ik ook bang dat ik weer zal horen wat ik al zo vaak gehoort heb. Mensnen zijn gewoon teiest. Iedereen is zoals hij of zij is. Dat kan je niet veranderen, wees jezelf, negeer die mensen, ga met mensen om die je zelfvertrouwen geven en fuck de rest :relaxed: Je kan me altijd noten als je erover wil praten :flushed:

Awh dat is echt heel naar voor je! Ik zou je focussen op je vriend(in)en en anderen die om je geven en gewoon blijven denken aan het heden/de toekomst en het verleden achter je laten. Op momenten dat je je echt onzeker voelt en terugdenkt aan die tijd moet je er wel even over praten met bijvoorbeeld je ouders of zo want meestal lucht dat wel op.

Je mag mij ook altijd noten als je wilt praten, maar liever niet met een bekende of zo! x

Inderdaad, praat hierover met iemand. Het is niets om je voor te schamen, het is niet jouw schuld dat je gepest bent. Maar probeer je ook te richten op positieve dingen: ik lees niet dat je nu nog gepest wordt? Probeer je daarop te richten en een open houding te houden. Ook jij bent de moeite waard lieverd, je moet echt niet denken dat men geen vrienden met jou zou willen zijn!