Pesten om de mode?!

hoi, ik heet elise en ik ben 14, en ik draag goedkope merken zoals Only en H&M, en ik word gepest enz, omdat ik de mode niet volg, en omdat ik op speciaal onderwijs zat. ik heb een béétje moeite met rekenen, maar ik ben heus niet dom ofzo, want ik kan heel goed talen spreken zoals engels, daar ben ik onweis goed in. en ik word uitgescholden voor zwerver ofzo. maar ik zie er niet uit als een zwerver, want ik kleed me gwn normaal, en ik maak me op, en ik borstel mijn haar net zolang tot het echt goed genoeg zit. er is een meisje, en die stookt echt iedereen tegen me op enz, [ik noem haar ff J] en ze komt volgend jaar bij mij in de klas, iedereen kijkt tegen haar op, want ze is onweis populair. en mijn zelvertrouwen zit al op puntje nul, soms kan ik mezelf wel wat aandoen!

help me plz, want ik weet het echt niet meer
:cry: :cry: :cry:

Dan is dat wijf gewoon een mongool.
Negeer haar en omring je met mensen die wel de moeite waard zijn.

Ik denk niet dat het om je kleding gaat, iedereen, vooral rond de 14 koopt wel bij H&M of Only ongeveer. Het zal wel om iets anders gaan, maar je kan je er alleen maar proberen over heen te zetten.

je moet je gewoon kleden zoals je zelf wil. en er is helemaal niks mis met h&m en only! trek je er niks van aan :] je hoeft toch geen meelopertje te worden ;]

verplaatst.

en iedereen heeft h&m kleren volgens mij tegenwoordig. maak je niet druk, dat mens spoort niet

je neemt me de woorden uit de mond. Trek je gewoon niets aan van dat wijf.

niet de mode volgen is zeker weten niet de reden. Ik denk dat ze misschien wel jaloers is.
Anyway, ik zou naar je mentor gaan. Die kan er meer aan doen dan wij. Good luck!

en trouwens de mode niet volgen, wees blij dat je een beetje eigen stijl hebt en niet zo een huppelkutje bent wat klakkeloos draagt wat in de mode is alleen maar omdat het in de mode is. maar denk idd niet dat dat de reden is

Ga gewoon naar je mentor als ze je weer pesten!
Dit moet stoppen.
wat je ook kan doen wat vaak goed werkt;
laat zien dat je deze zomervakantie gegroeid bent!
laat zien dat je volwassener bent en voor jezelf kan opkomen!
Dus meid: bijt van je af!
Als ze weer iets over je kleding zeggen zeg dan:
‘‘Nou ik draag tenminste niet zulke tenten als jij.’’
of:
‘‘Als je denkt dat je cool bent door mensen met je irritante gedrag zo af te zeiken heb je het mis.’’

Laat je niet kennen!

ps: het is onwijs i.p.v. onweis :wink:

ik vind mezelf ook best lelijk enz, maar om dat te verhelpen probeer ik zoveel mogelijk combi’s met make-up, en kijk ik in boekjes die kappers meestal hebben, en die probeer ik dan uit, is dat goed?

p.s. ik voel me zo bedreigd door wat kinderen roepen, dat ik jaren het huis niet uitkom, wel voor school

wat voor kleren draagt die J dan ?
Ik vind only & h&m gewone merken niet erg ofyo ik draag ze zlef ook.

Er is geen vertrouwenspersoon op school?
Het lijkt me verstandig om daar eens mee te praten.

en ik ben al een keertje in elkaar geslagen :bored:

Wat een ongeloofelijk kutkind is dat wijf zeg. Ah man, zo’n types maken me echt boos.

Ik maak uit je berichtjes op dat je echt extreem onzeker bent. Misschien is het handig om daarover te gaan praten met een vertrouwenspersoon. Uit ervaring weet ik ook dat mensen vaak onzekerheid ‘ruiken’ (nja niet letterlijk) en dat ze hun slachtoffers vaak zo uitkiezen, omdat ze zich niet kunnen verweren. Je moet je proberen daarover te plaatsen (over je onzekerheid). Dat klinkt makkelijker dan het is, maar het is de moeite waard.

PS. Ik heb hier vaak ook problemen mee. Als je op MSN iemand wil om mee te praten, wil ik je gerust m’n emailadres noten hoor! :wink:

Ja dan moet je echt niet wachten om met een vertrouwenspersoon te praten.

Ik heb bij die J een beetje het sletterige/Barbie/highschool typje in gedachten. Achja, waarom weet ik ook niet.

Ik denk niet dat jij de enige bent uit d klas met h&m en only?
misschien moet je het er over hebben met iemand die uit je klas die je niet pest… dan weet je misschien zeker waarom het gebeurtt.

Maar ik vind haar sowieso wel dom… alle pesters zijn dom,
en pesters pesten omdat ze jaloers zijn =D

wat een dom wijf joh laat haar lekker praten negeer haar. bij ons draagt zowat iedereen H&M en only? maarja daar gaat het niet om.
gewoon negeren, ze heeft gewoon niks beters te doen dan mensen in de put te duwen -__- op een dag word ze zelf de put in geduwd en zeg dan maar dag dag tegen dat populaire gedoe van je.

Volgens mij gaat dat negeren moeilijk worden als ze ook al is in elkaar geslagen…

Wedde dat die J gewoon teveel Highschool films gezien heb , en de queen bee wil uithangen >,<

Maarja probeer haar gewoon te negeren , en als het echt niet werkt ga naar je mentor :slightly_smiling_face: