pesten [long story]

dit is nou al mijn 2de verhaal… maar ik zit er erg mee.
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/dont-know-what-do…lang-verhaal-112501.msg3316854.html#msg3316854
als je mijn verhaal wilt snappen zou het handig zijn om dat eerst te lezen.

Die jongen uit de vierde is nu gestopt, zegt niet meer doet niks meer. Maar die 2 vriendinnen zijn nu weer bezig. Ik heb een armbandje gekregen van mijn beste vriend gewoon voor vriendschap, ik doe het nooit af. Maar vandaag in een tussenuur zat ik bij 1 van die neppe vriendinnen (de ander was ziek) en die zei zo ja waarom doe je dat armbandje niet gewoon af je geeft toch niks om hem, hun weten niet dat ik zoveel om hem geef en als ik het ze zeg gaan ze alleen maar erger klote. Dus toen zij de hele tijd door gaan zeuren, ik had het toch maar afgedaan dus ik had dat armbandje in mijn zak gedaan maar toen begon ze te zeike dat ik dat armbandje aan haar moest geven zodat ze wist dat ik het niet om ging doen. Dat heb ik niet gedaan want zij zou het toch weggooien. Dus zij heeft nog even doorgezeikt maar toen is ze toch gestopt en toen zei ze ja kan jou ook niet vertrouwen je liegt iedereen voor. ik zo hoezo dat dan, zij zo van ja jij hebt gewoon een geheime relatie met hem, ik weer zo niet waar. daarna moesten we naar les heb haar er niet meer over gehoord. Nou kom ik net op msn en is het meteen zo ja betrapt enzo van 3 mensen waarvan er 2 helemaal niet bij waren. Ik ging op hyves kijken staan er bij mijn krabbels 2 krabbels van ja betrapt en daaronder staat een gesprek tussen die gene en mijn beste vriend waarin staat dat hij toegeeft dat we een geheime relatie hebben terwijl dat niet zo is. Nu heb ik ruzie met mijn beste vriend daarom en die 3 andere die doen gewoon normaal tegen mij. Maar als ik morgen op school kom dan zal het wel helemaal een hel worden. En in mijn andere verhaal staat ook van ik heb 2 beste vriendinnen maar die kan ik ook niet meer vertrouwen, de een heeft geheimen van mij doorvertelt en de andere doet vaak chagrijnig tegen mij. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. kan er niet meer uitkomen. Het klimkt allemaal zo wanhopig maar ik heb echt advies nodig.

sorry voor het lange verhaal
kus.

waarom ga je dan ook nog om met die twee neppe vriendinnen.
stap 1: niet meer met ze om gaan als ze zo tegen je doen, ze zijn je niet waard.

en je kan beter ook dan even met je beste vriend praten, als je nu ruzie hebt. vertel hem wat er gebeurd enzo, hij zal het vast begrijpen.

sterkte meid (l)

gosh, wat een trutten zijn die ‘vriendinnen’.
is er nog iemand anders die je kan vertrouwen? en ben je al naar je mentor ofzo iemand geweest? zo nee; doen! dat kan echt veel helpen…
maar heel veel suc6 er mee en sterkte*geeft een knuffel*. en sorry voor mijn flut advies, hoop dat je er toch iets aan hebt.:slightly_smiling_face:

Ieh, dit is niet leuk. Ik weet dat je je hier niet beter door gaat voelen, maar je had naar mijn mening het armbandje niet af moeten doen. Het doet me zo denken aan zo’n meidenfilm waarin een paar van die bitches een ander meisje imponeren, pesten en domineren. Dat mens dat jou vroeg om je armbandje te doen is zo te horen echt zo’n bitch. Heeft je beste vriend ook echt tegen jou gezegd dat hij heeft verteld dat jullie een geheime relatie hebben? Vraag het hem in real life, niet op msn op hyves ofzo. Als hij namelijk zegt dat dat niet zo is, heb je grote kans dat die meiden z’n hyves hebben zitten hacken (bij mijn zusje ook een keer gebeurd toen ze gepest werd, alleen dan met msn). Die meiden hebben zo te horen aan iedereen doorgeluld dat jij een geheime relatie met je vriend hebt.
Het enige wat ze verdienen is een klap, maar ik weet niet of je daar echt verder mee komt. Ik zou in ieder geval, de volgende keer dat dat mens zoiets flikt, voor jezelf opkomen. Ik weet dat dat moeilijk is, maar geef niet toe aan haar. Stel dat je weer in zo’n situatie als die van de armband komt, dan zeg je gewoon dat zij er geen idéé van heeft hoeveel jij om je vriend geeft, dat ze al helemaal jouw vriendin niet is dus dat niet kan weten en dat je ‘m lekker om houdt. Zegmaar. Val gewoon tegen d’r uit, probeer alleen niet te schelden (dat komt zwakker over :’). Als ze alleen maar vervelender wordt, geef je d’r een bitchklap :]. Desnoods midden in de aula, ziet iedereen meteen dat jij niet over je heen laat lopen. Maar dat zou ik alleen doen als je echt woedend bent omdat ze echt iets heeel ergs doet, anders dan krijg je de hele school op je dak ben ik bang.
Maar wat die meiden doen, is gemeen en écht pesten. Ik denk dat de beste oplossing is om naar je conrector te gaan. Eerst naar je mentor (bij ons moet je eerst naar je mentor en mag je dan pas naar de conrector), maar die doet er meestal minder aan dan je conrector. De conrector kan met schorsing etc. dreigen zodra het te erg wordt. En weetje, als ze écht dreigen, kun je naar de politie gaan. Dat klinkt héél overdreven (en het is misschien ook wel een beetje overdreven), maar als ze je echt bedreigen kun je dat makkelijk doen. Wedden dat ze allemaal wel ophouden als ze de politie op hun dak hebben? Maargoed, zo ver is het nog niet.

Ik zou dus, als ik jou was, in ieder geval niet meer aan die meiden toegeven. Kom voor jezelf op en geef ze gewoon een grote bek, hoe moeilijk en eng dat ook is. Je bent beter dan zij. Bij rotopmerkingen zou ik gewoon negeren, trouwens, maar bij situaties als die van de armband moet je gewoon voor jezelf opkomen.
Verder zou ik morgen meteen met je mentor gaan praten. ‘s Ochtends, meteen, voor de lessen beginnen. Er moet zo te horen echt wat aan gedaan worden. Kijk naar wat je mentor zegt (waarschijnlijk ‘Ik ga wel met ze praten’ en waarschijnlijk interesseert dat ze niks: dan moet je dus naar de conrector gaan, die ze misschien wat meer interesseert). In ieder geval heel veel succes (en ook succes met het lezen van m’n verhaal:’).

wat eerg voor je … ik weet niet egt wat je moet doen … misschien naar een vertouwings persoon op school of met een leraar prtn …
succes !!!<3333

xx

Edit: ohja, als ik jou was zou ik bij hyves gewoon instellen dat alleen vrienden het kunnen zien en iedereen die dom doet uit je lijst gooien. En gewoon niet meer op msn komen, want dan durven ze heeel wat meer dan in het echt (ik spreek uit ervaring)! Bovendien voel ik me altijd beter zonder msn :].

Wauw, geen woord aan toe te voegen.