pesten enzo..

hoihoi

ik ben in groep 6 tot met 8 gepest door een meisje (laat ik haar maar A noemen)
zei stookte iedereen tegen mij op…
pesten je weet wel: band leeglatenlopen dan moet je naar huis lopen.
je opsluiten in een wc. etc. etc.
en zo heeft mijn zlef vertrouwen een flinke deuk gekregen…

nu ga ik naar de 3e…
en kom ik bij A in de klas
maar vorig jaar (toen ik in de 2e zat)
kwam aan het eind van het jaar A bij ons in de klas
van de vorige school afgegaan enzo…
maar zei heeft dus hiet niet zo veel vriendinnen.
dus begonnen mijn vriendinnen S,D en G
haar te pesten omdat ik op de basischool door haar werd gepest :anguished:?
dus volgend jaar komen we volgend jaar weer bij haar in de klas…
maar ik vind het eigelijk wel zielig voor haar omdat zei nu geen vriendinnen heeft. en ik weet dus hoe gepest worden is,
maar ik durf het eigelijk niet tegen S,D en G te zeggen…
hoe moet ik het eigelijk voorzichtig genoeg zeggen…

sorry dat ik hier mee jullie lastigval…

ik zou gewoon met je vriendinnen gaan praten&zeggen dat het toch wel lullig is om haar te pesten. En ik zou volgend jaar gewoon aardig tegen haar doen :slightly_smiling_face:

ik zou het hen gewoon zeggen eigenlijk… als ze goeie vriendinnen van je zijn snappen ze het wel dat je het niet nodig vindt! ik vind het trouwens heel goed van je dat je niet wilt dat zij gepest wordt. er moet er altijd 1 de volwassenere zijn he :wink:

Ik zou zeggen dat ze die A maar moeten negeren en niet pesten. En zelf zou ik dr ook negeren :hammer:

Zeg gewoon tegen je vriendinnen dat ze haar niet voor jou hoeven te pesten, omdat je weet hoe het voelt om gepest te worden, je vindt het rot voor haar, en dat niemand dat verdient, ook zij niet.

Of zeg dat je vindt dat ze haar verdiende loon heeft gehad, omdat ze hier geen (weinig?) vrienden heeft en ook gepest is.

dank je voor jullie reactie’s :wink:

maar omdat ik durf het eigelijk niet te zeggen omdat D heel snel beledigd is en S daar altijd mee instemt als D iets zegt…

Lekker hypocriet. Ik weet dat jij haar niet gaan pesten, maar jouw vriendinnen wel en die staan achter jou.
En in de 3de horen dingen als pesten verleden tijd te zijn.

helemaal mee eens

Jep maar denk wel aan de gevolgen stel je voor die vriendinnen raken bevriend met haar en beginnen dan weer maar dan tegen jou omdat ze hen ook gaat opsteuken? Praat er met je vriendinnen over zeg dat ze haar gewoon moeten negeren ofzo… je moet echt geen meeloper zijn dat is nog zieliger. Zowiezo vind ik ‘pesten’ in de derde kinderahtig