Persoonlijk kaartje met 'ludieke actie' bij in trouwkaart

Hoi,

Ik kon de titel niet anders bedenken haha. Het zit namelijk zo: half mei gaan vrienden van ons trouwen, ik ben 1 van de ceremoniemeesters. Half maart willen ze de uitnodigingen op de post doen. Bij ons is het een soort van traditie om, als ceremoniemeesters zijnde, er eerst nog een persoonlijk briefje bij in doenet eem vraag voor een ludieke actie. Bijvoorbeeld dat alle gasten een blik soep meenemen en het papiertje eraf halen zodat ze niet weten wat erin zit. Of als de vrouw van breien/haken houdt, allemaal een bol wol/garen meenemen en voor de man een stuk gereedschap. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Maar probleem is dat wij inspiratieloos zijn! Dus heb ik jullie hulp nodig. Heb je ook ooit zoiets meegemaakt? Zo ja, wat moesten jullie doen of meenemen dan? Ik heb ook al op internet gezocht, maar ik weet niet goed HOE je dit opzoekt…
Dus eh, help? :bowing_man:

Ik heb laatst eens gehoord dat iemand een kist had en daar alle gasten een cadeau meenamen en dit in de kist deden en het bruidspaar de kist pas na 5 jaar open mag maken. Mensen die ik ken hebben een flashmob opgenomen hiervoor.

Dankje! Zoiets heb ik ook gevonden inderdaad. Ben inmiddels al een stukje verder :slightly_smiling_face:

Mijn neef had laatst zijn trouwerij,hij houdt van limonade dus moest we voor hem een fles ranja meenemen, voor haar weet ik zo niet meer.

Denk dat gewoon handig is te bedenken waar ze van houden. en daarmee iets te doen,

Als ze van wijn of bier kan je dat laten meenemen met een persoonlijk etiketten.

Ik had een keer een bruiloft waar iedereen een kraslot mee moest nemen (van die goedkope 1/2 euro dingen zoals klavertje vier of biggetjes). Dat was op zich wel leuk, want als iedereen dat geeft is de kans best wel groot dat ze er iets mee winnen.

Oh die krasloten is ook wel een tof idee!

Dankje allemaal voor het meedenken!

Je zou ook iets kunnen doen met dinerbonnen, is niet ludiek maar wel leuk :slightly_smiling_face: Of allemaal een peper-en-zout-stel mee laten nemen, omdat dat zo’n cliché cadeau is (youtube: andré van Duin peper en zou stel)