Perse een vriendje?

Haay, ik ben een meisje van bijna 16 jaar.
Ik heb nog nooit gezoend en nog nooit een vriendje gehad (Wel bijna, maar dat was een hele foute jongen zegmaar).
Probleem is: Ik wil heel graag een vriendje en hoe ouder ik word, hoe meer ik die drang voel.
Iedereen om me heen heeft iemand maar ik niet.
Ik weet dat het nogal hopeloos klinkt, maar bijna alles draait er nu om bij mij.
Ik ben ook superonzeker en ben bang dat het aan mij ligt. Dat ik niet knap of leuk genoeg ben.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Heel veel van je leeftijdsgenoten hebben een vriendje voor het vriendje hebben, dus wees blij dat je dat ten minste niet hebt :slightly_smiling_face:
Het komt vanzelf, echt.
Toen ik stopte met zo wanhopig denken, kreeg ik juist een vriendje.

Het klinkt inderdaad nogal hopeloos…Je ontmoet vanzelf wel een leuke jongen waar je een relatie mee wilt. Niet zo op fixeren, komt vanzelf.

Ik had op mijn 19e voor het eerst een vriend… Dat is echt niet iets wat je voor een bepaalde leeftijd MOET hebben. Mijn nicht had op haar 27e haar eerste vriend. Dus dat kan altijd nog.

Het klinkt idd heel hopeloos, en als je er zo mee bezig bent ga je juist zoeken ipv dat het je ‘overkomt’.

Verliefdheid een een relatie moet je niet (willen) forceren, dat moet je op je af laten komen… op het moment dat je het loslaat overvalt het je

Je moet eerst gelukkig zijn met je zelf om gelukkig te worden met iemand anders (:

Ik ben 17 en heb ook nog nooit een vriend gehad. Ik denk dat het vanzelf wel op je pad komt en ben er verder ook niet veel mee bezig. Wie weet komt er ooit een dag waar je een jongen ontmoet die best wel interessant en leuk kan zijn. Laat het op je af komen, probeer niet te veel te focussen op het vinden van iemand. Hij loopt je vanzelf wel tegen het lijf, denk ik altijd maar.

Je moet echt niet wanhopig gaan zoeken naar een vriendje, om maar een vriendje te hebben. Bovendien zul je dan alleen maar verkeerde jongens aantrekken. Komt wel: ga gezellig met vriendinnen afspreken. Als je 18 bent is er ook nog genoeg tijd.

Er is geen leeftijd voor het hebben van je eerste vriendje. Ik was zelf 18 en hij was ook de eerste die ik had gezoend. En zelfs dan heb je nog zat tijd. Het betekent echt niet dat je niet leuk genoeg bent, je bent gewoon de juiste persoon niet tegengekomen.
Maar voor jezelf, bespaar je verdriet en ga niet met een foutje jongen een relatie aan. En diegene moet jou verdienen.

Ik had mijn eerste échte relatie toen ik 15 was. Die relatie heeft ook aardig wat jaren stand gehouden. Maar… Toen ik 20 was, begon ik mij toch af te vragen ‘Zie ik een toekomst met hem?’. En ik realiseerde me dat ik eerst even écht moest gaan “leven”, dus ik heb mijn relatie toen verbroken :slightly_smiling_face:
Nu ben ik heel gelukkig met mijn nieuwe vriend, en ik ben er nu zeker van: ‘Ik heb de juiste keuze gemaakt. Nu ben ik gelukkiger dan ooit’.

wauuw je bent echt mij haha! alleen dan ben ik niet zo onzeker maar ik wil eigenlijk ook graag een vriend, gewoon omdat het me echt leuk lijkt om iemand te hebben om leuke dingen mee te doen :upside_down_face:

Niet te veel op focusen snap dat het soms vervelend is als leeftijdgenoten wel al een vriendje hebben en jij nog niet maar wees niet onzeker het komt vanzelf !

Ik heb altijd dat ik pas een vriend ofzo krijg als ik er juist niet mee bezig ben. Je bent nog jong, ik werd ook pas op mijn 16e ontgroend. Je hebt nog alle tijd van d wereld, het komt wel goed.

Ik was 17 toen ik mijn eerste vriendje had en ik ben blij dat ik heb gewacht op hem en niet zomaar met de eerste de beste jongen nam omdat ik een vriendje wou.

Ik had op mijn vijftiende ook nog niet gezoend. Vond dat zelf niet zo erg, maar heel mijn vriendinnengroep was al veel verder. En ik wilde ook een vriendje, eigenlijk. Maar juist toen ik me daar niet meer op focuste, ontmoette ik hem :’).
Heel cliche (ik kreeg geen streepje op de e met dit toetsenbord, sorry), maar vaak is het wel zo.

Het komt vanzelf, geloof me!

Ik ben nu 25 en heb drie jaar een relatie, waarvan ik er 2.5 samenwoon.

Toen ik jou leeftijd had wou ik ook altijd een vriendje, maar ook meer “om het hebben van” dan dat ik die persoon nou echt heel erg leuk vond. (ik dacht toen van wel, maar weet nu wel beter)
Ik heb toen dingen geforceerd met jongens en heb hier achteraf spijt van gehad.
Liefde is veel mooier als het echt is, als het je overkomt en niet als je het gevoel hebt dat het móet.

Geef het de tijd meid, het komt wel. Er loopt 100% ergens iemand rond die jou waard is. Ik vind het veel bijzonderder als jij jou eerste zoen aan iemand geeft wie het echt verdiend, dat je er trots op terug kan kijken. Dan dat je achteraf spijt krijgt omdat het niet echt was, en iemand zoende om het zoenen.

Ik snap heel goed wat je bedoelt! Ik ben 17 en heb ook nooit een vriendje gehad, wel gezoend enzo… Mijn ontgroening was door een jongen die ik niet kende en die achteraf heel lelijk bleek te zijn en ik heb er nog steeds spijt van (was 1 dag voor mn 16e verjaardag). Dus ik raad je aan niet te desperate te zijn (ook al is dat soms best moeilijk) en gewoon te wachten op een leuke jongen, al helemaal als vriendje. Ik doe dat ook nog steeds :wink:

Meid, weet je hoe leuk het is om vrijgezel te zijn! :flushed:

Ik begrijp je probleem wel, ik heb het ook gehad, maar bedenk dit:

-super veel meisjes op jou leeftijd hebben geen vriendje, je bent dus echt niet raar, en ook niet omdat je geen ervaring in dingetjes hebt.
-je kan doen wat je wil, je hoeft geen rekening te houden met een jongen

• je hoeft je niet druk te maken over je gevoelens (heb jij bijv gevoelens voor meerdere jongens, het maakt niet uit, vind ze allemaal maar leuk! Het mag want je bent single :bowing_man:)

Ga lekker met je vriendinnen op stap, geniet ervan en laat je lekker gaan en de rest komt later wel! Dit is mijn manier van denken nu (en geloof me ik was eerst ook zo hopeloos hierin als jij), en ik merk dat ik super gelukkig ben!

Heel erg bedankt voor de reacties iedereen!

Ik zie nu wel een beetje in dat ik het maar moet laten en op vriendinnen en hobby’s focussen :slightly_smiling_face:
Nu ik ook weet dat er meer mensen zijn die nog geen vriend hebben gehad op hun 15e, voel ik ook wat minder druk.

Echt bedankt voor jullie reacties!xxx